Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Reg. hack så FTP ikke virker i IE 50
Fra : Saint_John

Dato : 17-04-01 10:45

Hejsa

Kan det lade sig gøre af disable FTP funktionen i Internet Explora.
Eks. med et reg. hack ?

Saint John

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 17-04-01 13:10

Hvorfor vil du gøre det?

Hvis det er fordi du sidder som SysAdm i et firma, kan du så ikke bare lukke
for port 21 på jeres firewall?

MSIE kan alligevel ikke finde ud af hvis en FTP ligger på non standard port,
så ved at lukke for port 21, lukker du for AL FTP-traffic med MSIE

Fra : Saint_John

Dato : 17-04-01 13:46

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> wrote in message
> Hvis det er fordi du sidder som SysAdm i et firma, kan du så ikke bare
lukke
> for port 21 på jeres firewall?

Det skal kun være nogle bestemte pc'er der ikke skulle kunne dette.
Sådan af sikkerheds årsager.

Ellers var det en god løsning at lukke port 21.....

/Saint_John

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-04-01 14:40

"*DrømmeFyren*" wrote:

> [...]
>
> MSIE kan alligevel ikke finde ud af hvis en FTP ligger på non standard port,
> så ved at lukke for port 21, lukker du for AL FTP-traffic med MSIE

Heller ikke med <IP>:<PORT> ?

/Robert

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 17-04-01 16:25

Teoretisk set, jo....

Men jeg har aldrig kunne få fat i en FTP med MSIE, når den ikke kørte på
standard port..

Det virker fint med HTTP på non standard port, men åbenbart ikke FTP