Samsung E700 vs Sonyericsson Z600
Fra : Jesper Sloth

Dato : 20-11-03 17:40

Hej

Jeg har lige lovet min far at tage et tjek, han har planner om at investerer
i en af disse 2 mobiler. (Samsung E700, Sonyericsson Z600). Og er nok mest
klar på en Samsung da den er noget mindre, end Sony'en. Men er der nogen der
kender til Samsung's meny og bruger venlighed, da min far nok mest går op i
det, og ikke om den har alle de nyeste funktioner. eller har hørt om nogle
problemer med disse. Jeg ved godt at de helt nye modeller, men nogle gange
løber rygtet hurtigere end produktet.

Mvh

Jesper

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 20-11-03 19:58

On Thu, 20 Nov 2003 17:39:46 +0100, "Jesper Sloth"
<sloth@fjern.tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>problemer med disse. Jeg ved godt at de helt nye modeller, men nogle gange

Jeg har en e700. Menuen er rimelig brugervenlig, men der er godt nok
mange punkter. De 8 hovedmenuer har godt 40 undermenuer tilsammen,
hvorunder der kan være fire-fem valgmuligheder. Det er dog rimeligt
nemt at finde rundt i, men der mangler nogle genvejsknapper til de
mest brugte funktioner. Jeg ville gerne have haft nogle F-knapper som
på en PC...

Den virker meget gedigen, men batteridækslet sidder ikke 100 pct. fast
og får telefonen til at virke lidt leddeløs, når man vil taste et
nummer ind med en hånd, mens man støtter telefonen bagpå.
Højttalerlyden er virkelig imponerende (ifht Ericsson T10, R600, Nokia
3210 og min Siemens trådløse fastnettelefon, som jeg har at
sammenligne med) og der er mange fede features i, som jeg aldrig
bruger. Jeg tager heller ikke mange billeder, men kameraet er ret godt
med en opløsning på 640x480 - og skærmen er fænomenal. Desværre kniber
det med at få billederne ud via andet end MMS (jeg kan ikke få
softwaren til at virke med Irda). Og kamerahalløjet går også ud over
batteritiden, den skal lades op et par gange om ugen selv hvis man
bare snakker 10 minutter om dagen og ellers kun bruger alarmer og
standby.

Jeg har desuden endnu ikke kunnet finde dansk software til den,
hvorfor det kniber med at skrive navne, memos, SMS og andet med æ, ø
å.

Jeg kender ikke Z600, men hvis farmand overvejer et trådløst BT
headset er Samsung jo ikke meget bevendt. Hvis jeg havde valget ville
jeg nok snuppe Z600, men det har jeg desværre ikke

KS