/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Dårlig service fra Telmore !
Fra : Mcisten


Dato : 20-11-03 14:09

Hidtil har jeg været tilfreds med Telmore, men nu her hvor jeg har min
første reklamation går det åbenbart helt galt.

Jeg købte en Samsung C100 hos dem , da de havde tilbuddet med telefon og +
abbonnement.

Jeg fik , flinkt nok, 200 kr. igen da de så sløjfede +abbonnemnetet.

Min telefon gik så i stykker kort efter (den begyndte at blive så varm så
man ikke kunne holde den og gik så død).

Jeg fik så af telmore af vide jeg skulle aflevere den til reperation på
hovedbanegården , hvilket jeg gjorde.

Efter at have rykket nogle gange fik jeg så af vide at telefonen var færdig
og at jeg skulle aflevere resten af emballagen til dem. De ville så sende
den til samsung der ville sende en check, som jeg skulle sende til telmore
og få en ny telefon.

Jeg tog så ind og afleverede emballage, manual osv.

da jeg ikke hørte noget rykkede jeg igen, men nu påstod de, at de ikke havde
fået emballagen. (Jeg afleverede den personligt derinde).

Jeg har så kontaktet telmore for at høre hvad jeg skal gøre, og pludselig
påstår telmore jeg ikke har købt telefonen hos dem.

Hvor svært kan det være for dem at se på min konto at jeg har købt telefonen
det ?

Nu skal jeg så til at faxe regningen derind.

Hvis jeg havde vidst det var så besværligt at købe en billig telefon hos
telmore, så havde jeg nok givet lidt mere i en almindelig butik.

Hvad sker der lige for Telmore ? Hvor er den gamle gode service ?
Er de blevet for store ?

Med venlig hilsen
Mcisten der kun har haft glæde af sin Telmore telefon i fjorten dage.

Ps. nu må jeg se hvad de siger til faxen, ellers ryger sagen til
forbrugerombudsmanden. Der er flere klare overtrædelser af
reklamationsretten ! F.eks.den med at forlange selv emballagen retur.

Se f.eks. www.net-tjek.dk




 
 
Mcisten (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Mcisten


Dato : 20-11-03 14:57


> Efter at have rykket nogle gange fik jeg så af vide at telefonen var
færdig
>

Må nok lige uddybe at med den var færdig , mener jeg itu, istykker, ikke til
at reparere !!!

Så lige at det kunne misforstås

Mvh Mcisten



Nicolai (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 20-11-03 14:52

In news:3fbcbd36$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Mcisten <mcisten@fjerndettesenat.dk> typed:

> Jeg fik så af telmore af vide jeg skulle aflevere den til reperation
> på hovedbanegården , hvilket jeg gjorde.

Hos teleservice ikke? Hvordan skylle det blive telmore´s skyld at der er
sket en evt fejl hos dem?

--
MVH.

Nicolai



Allan Olesen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 20-11-03 20:38

"Nicolai" <nicolai_b@get2net.dk> wrote:

>Hos teleservice ikke? Hvordan skylle det blive telmore´s skyld at der er
>sket en evt fejl hos dem?

Hvordan skulle det blive kundens ansvar, hvor saelger vaelger
at faa foretaget garantireparationer?


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Nicolai (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 21-11-03 06:08

In news:3fbd1821$0$95012$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> typed:
> "Nicolai" <nicolai_b@get2net.dk> wrote:
>
> >Hos teleservice ikke? Hvordan skylle det blive telmore´s skyld at
> >der er sket en evt fejl hos dem?
>
> Hvordan skulle det blive kundens ansvar, hvor saelger vaelger
> at faa foretaget garantireparationer?

Det er ikke kundens ansvar, og det har jeg da heller ikke antydet...

Nu kunne kunden jo være gået ind på hvilket som helst nokia autoriseret
værksted og få den lavet, og derfor kan man da ikke give Telmore skylden for
at der sker en fejl på værkstedet, telmore siger jo blot at han ved at
henvende sig til f.eks teleservice, kan få lavet den hurtigere, end ved at
sende den ind til dem, og lade dem stå for reparetionen... (så Telmore
sender den til et værksted, og klarer alt, med ekstra ventetid til følge)

--
MVH.

Nicolai



Mcisten (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Mcisten


Dato : 21-11-03 08:42


"Nicolai" <nicolai_b@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bpkb3m$1ptcvn$1@ID-214824.news.uni-berlin.de...
> In news:3fbd1821$0$95012$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> typed:
> > "Nicolai" <nicolai_b@get2net.dk> wrote:
> >
> > >Hos teleservice ikke? Hvordan skylle det blive telmore´s skyld at
> > >der er sket en evt fejl hos dem?
> >
> > Hvordan skulle det blive kundens ansvar, hvor saelger vaelger
> > at faa foretaget garantireparationer?
>
> Det er ikke kundens ansvar, og det har jeg da heller ikke antydet...
>
> Nu kunne kunden jo være gået ind på hvilket som helst nokia autoriseret
> værksted og få den lavet, og derfor kan man da ikke give Telmore skylden
for
> at der sker en fejl på værkstedet, telmore siger jo blot at han ved at
> henvende sig til f.eks teleservice, kan få lavet den hurtigere, end ved at
> sende den ind til dem, og lade dem stå for reparetionen... (så Telmore
> sender den til et værksted, og klarer alt, med ekstra ventetid til følge)
>
> --
> MVH.
>
> Nicolai
>

Hej Nicolai

En eventuel sag vil blive anlagt mod Telmore som er sælger !

Det er en reklemation og ikke en garanti sag. Jeg kan nu komme ind på
købeloven, aftaleloven, loven om fjernsalg, markedsføringsloven osv. men det
hører hjemme i dk.videnskab.jura

Det korte og lange er
Jeg køber en telefon over internettet hos telmore (Sælger)
Jeg reklamerer til Telmore
Det er så Telmores pligt , ansvar at overholde loven på dette område UANSET
hvilken underleverandør de bruger !

Så må Telmore finde en bedre underleverandør.

Igen bemærk det er reglerne om reklamation jeg bruger !!!!!

Mvh Mcisten

>



Nicolai (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 21-11-03 17:17

In news:3fbdc232$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Mcisten <mcisten@fjerndettesenat.dk> typed:

> Det korte og lange er
> Jeg køber en telefon over internettet hos telmore (Sælger)
> Jeg reklamerer til Telmore
> Det er så Telmores pligt , ansvar at overholde loven på dette område
> UANSET hvilken underleverandør de bruger !

Tele service er IKKE en underleverandør!

> Så må Telmore finde en bedre underleverandør.
>
> Igen bemærk det er reglerne om reklamation jeg bruger !!!!!

Ja, men så skulle du jo have sendt den til Telmore, du kan da ikke seriøst
mene at Telmore skal klandres for at et andet firma laver en fejl?(som
Telmore INTET har med at gøre)

> Mvh Mcisten



--
MVH.

Nicolai



Mcisten (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mcisten


Dato : 24-11-03 08:56

Hej Nicolai

Det er Telmore der har henvist mig til at af´lerevere telefonen til
Teleringen.

Derfor

Mvh Mcisten




"Nicolai" <nicolai_b@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bpldsk$1q8g4g$1@ID-214824.news.uni-berlin.de...
> In news:3fbdc232$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Mcisten <mcisten@fjerndettesenat.dk> typed:
>
> > Det korte og lange er
> > Jeg køber en telefon over internettet hos telmore (Sælger)
> > Jeg reklamerer til Telmore
> > Det er så Telmores pligt , ansvar at overholde loven på dette område
> > UANSET hvilken underleverandør de bruger !
>
> Tele service er IKKE en underleverandør!
>
> > Så må Telmore finde en bedre underleverandør.
> >
> > Igen bemærk det er reglerne om reklamation jeg bruger !!!!!
>
> Ja, men så skulle du jo have sendt den til Telmore, du kan da ikke seriøst
> mene at Telmore skal klandres for at et andet firma laver en fejl?(som
> Telmore INTET har med at gøre)
>
> > Mvh Mcisten
>
>
>
> --
> MVH.
>
> Nicolai
>
>



Nick (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 22-11-03 08:54

"Nicolai" <nicolai_b@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bpkb3m$1ptcvn$1@ID-214824.news.uni-berlin.de...
> Nu kunne kunden jo være gået ind på hvilket som helst nokia autoriseret
> værksted og få den lavet,

Hvorfor dog det? Det var en Samsung han havde købt.

/Nick



Michael (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 16-12-03 10:57

"Mcisten" <mcisten@fjerndettesenat.dk> wrote in message news:<3fbcbd36$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Hidtil har jeg været tilfreds med Telmore, men nu her hvor jeg har min
> første reklamation går det åbenbart helt galt.
>
> Jeg købte en Samsung C100 hos dem , da de havde tilbuddet med telefon og +
> abbonnement.
>
> Jeg fik , flinkt nok, 200 kr. igen da de så sløjfede +abbonnemnetet.
>
> Min telefon gik så i stykker kort efter (den begyndte at blive så varm så
> man ikke kunne holde den og gik så død).
>
> Jeg fik så af telmore af vide jeg skulle aflevere den til reperation på
> hovedbanegården , hvilket jeg gjorde.
>
> Efter at have rykket nogle gange fik jeg så af vide at telefonen var færdig
> og at jeg skulle aflevere resten af emballagen til dem. De ville så sende
> den til samsung der ville sende en check, som jeg skulle sende til telmore
> og få en ny telefon.
>
> Jeg tog så ind og afleverede emballage, manual osv.
>
> da jeg ikke hørte noget rykkede jeg igen, men nu påstod de, at de ikke havde
> fået emballagen. (Jeg afleverede den personligt derinde).
>
> Jeg har så kontaktet telmore for at høre hvad jeg skal gøre, og pludselig
> påstår telmore jeg ikke har købt telefonen hos dem.
>
> Hvor svært kan det være for dem at se på min konto at jeg har købt telefonen
> det ?
>
> Nu skal jeg så til at faxe regningen derind.
>
> Hvis jeg havde vidst det var så besværligt at købe en billig telefon hos
> telmore, så havde jeg nok givet lidt mere i en almindelig butik.
>
> Hvad sker der lige for Telmore ? Hvor er den gamle gode service ?
> Er de blevet for store ?
>
> Med venlig hilsen
> Mcisten der kun har haft glæde af sin Telmore telefon i fjorten dage.
>
> Ps. nu må jeg se hvad de siger til faxen, ellers ryger sagen til
> forbrugerombudsmanden. Der er flere klare overtrædelser af
> reklamationsretten ! F.eks.den med at forlange selv emballagen retur.
>
> Se f.eks. www.net-tjek.dk

Hej Mcisten

Har prøvet at kontakte dig på din mail men den virker ikke, kan du
ikke sende en mail til os på shopmore@telmore med dit faktura nummer
så vi kan få løst sagen.

Hilsen

Michael

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste