forundring mht sletning af sms på nokia
Fra : Hasse Hansen

Dato : 18-11-03 20:10

Nokia 6100

Hvordan kan det være at det tager 10-15 sek at slette sine sms
beskeder (måske 20-30 stk) fra sin "indbakke". Og hvis man vil slette
sine beskeder fra "afsendte beskeder" går der 1 sek.

Kan det ikke rettes i noget update så det ikke går så langsomt ??

mvh.
Hasse R. Hansen
http://ramlev.dk

Fra : Rander

Dato : 18-11-03 20:44

Tue, 18 Nov 2003 20:09:44 +0100 brugte Hasse Hansen 11 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
>sine beskeder fra "afsendte beskeder" går der 1 sek.
>Kan det ikke rettes i noget update så det ikke går så langsomt ??

Nej. "Problemet" er at beskederne i indbakken er gemt på SIM-kortet, mens
de afsendte ligger i telefonens hukommelse, og et SIM er noget langsommere
end en almindelig RAM-kreds (nå ja, så PROM, hvis vi skal være så
korrekte)...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Man kan godt have en høj arbejdsmoral, selv om man springer over,
hvor gærdet er lavest. Det er kun sportsfolk og andre idioter,
der med vilje springer over, hvor det er højest. (Jesper Klein)

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 18-11-03 20:49

"Hasse Hansen" wrote in message
> Hvordan kan det være at det tager 10-15 sek at slette sine sms
> beskeder (måske 20-30 stk) fra sin "indbakke". Og hvis man vil slette
> sine beskeder fra "afsendte beskeder" går der 1 sek.

Af den simple grund at beskederne i indbakken ligger på SIM-kortet, og det
tager altså den tid.... Hvorimod dem i sendte beskeder ligger i telefonens
hukommelse, som er væsentlig hurtigere.

> Kan det ikke rettes i noget update så det ikke går så langsomt ??

Nope... _Måske_ kan det hjælpe at få et nyere, hurtigere SIM-kort, men da
jeg fik mit nye 64 KB fra Telmore kunne jeg overhovedet ikke se nogen
forskel!

Hygge...
Daniel