discount priser
Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 14-11-03 21:33

Hej

Jeg skal af med mit variant abb.
Men hvilket af de billige selskaber skal jeg vælge.
Findes der en side, hvor der er en oversigt over alle de priser som cbb,
telmore osv. tilbyder?
mvh
casper heiselberg
--
- www.OldTrafford.dk -
Keeps the red flag flyin' high!

Fra : kristian

Dato : 14-11-03 21:38

Hej Casper..
Jeg har selv Telmore og vil syns du skulle tag det...
Gå ind at læse her ind
så kan du selv se hvad andre syns om de selskaber der er..

http://www.mobildebat.dk/viewforum.php?f=3&sid=02b6b47815170b863facdaf1f9132fdf

Mvh
Kristian

"Casper H - OldTrafford.dk" <webmaster@DELETEMEoldtrafford.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb53bf0$0$29399$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : TBC

Dato : 15-11-03 06:21

On Fri, 14 Nov 2003 21:32:52 +0100, "Casper H - OldTrafford.dk"
<webmaster@DELETEMEoldtrafford.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg skal af med mit variant abb.
>Men hvilket af de billige selskaber skal jeg vælge.

Det kommer an på dit behov. F.eks tilbyder Telmore flest forskellige
tillægsfunktioner af selskaberne på discountmarkedet, mens
Tele2mobilonline er de billigste på discountmarkedet

Så i betragtning af dit behov må du finde din egen balance imellem
pris og funktion.

>Findes der en side, hvor der er en oversigt over alle de priser som cbb,
>telmore osv. tilbyder?

Jeg har lavet en hurtig minutpris oversigt hos lavpris/internet
selskaberne til dig her, men ellers kan du bruge www.teleprisguide.dk

minutpris/SMS

68 / 19 øre Tele2mobilonline (tilbyder *kun* taletid og SMS)
69 / 19 øre CBB+ (oprettelsen tabes, bliver ikke omsat til taletid)
70 / 20 øre Telia Cash
85 / 20 øre Selvhenter
85 / 20 øre Telmore (har mange tillægsfunktioner, f.eks Websvar)
95 / 20 øre Mixit (kampagne:50 øre/min i weekend indtil 31/12; Zone)
99 / 19 øre CBB Mobil
150/25 øre Just Talk (75 øre til 3 andre "orange venner")

Selv er jeg tidligere Telmore kunde, aktuelt er jeg Tele2mobil online
kunde. Jeg har udelukkende gode erfaringer med begge.

TBC

Fra : Jacob Riis

Dato : 15-11-03 11:15

[snip]

> [...]
> 99 / 19 øre CBB Mobil
> 150/25 øre Just Talk (75 øre til 3 andre "orange venner")

Du glemte at opgøre opkaldsafgifter. Din liste kan ikke bruges til at finde
den billigste udbyder.

--
Jacob

Fra : Lars Raaby

Dato : 15-11-03 13:04

Jacob Riis skrev bl.a.:
> [snip]
> Du glemte at opgøre opkaldsafgifter. Din liste kan ikke
> bruges til at finde den billigste udbyder.

Ja og hvilket net de bruger. Nogle sværger til TDC andre hader
dem. Men de har heller ikke lige god dækning.

/Lars

--
(citat)
Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende.

Fra : TBC

Dato : 16-11-03 04:04

On Sat, 15 Nov 2003 13:03:31 +0100, "Lars Raaby"
<No_Antivirus@raaby.dk> wrote:

>Ja og hvilket net de bruger. Nogle sværger til TDC andre hader
>dem. Men de har heller ikke lige god dækning.

Det kunne folk vel så selv finde ud af, hvis det betyder noget for
dem. Forventer i måske også ligefrem at jeg også skal købe en telefon,
oprette et abonnemet, og skrive folks telefonlister ind på det nye
simkortet for dem osv, blot fordi jeg løfter en flig af de oplysninger
Casper H efterlyser ?

Ja undskyld mig at jeg ikke skrev en længere og mere fuldgyldig
afhandling med alle detaljer indeholdt. Måske du kunne behjælpe tråden
ved at benævne hvilke net de forskellige udbydere benytter.
.....Eller er det automatisk noget der bare forventes af mig fordi jeg
formastiger mig til at liste et par minutpriser ?

TBC

Fra : TBC

Dato : 16-11-03 03:51

On Sat, 15 Nov 2003 11:15:15 +0100, "Jacob Riis"
<contactingrouponly@noprivatemessages> wrote:

>Du glemte at opgøre opkaldsafgifter. Din liste kan ikke bruges til at finde
>den billigste udbyder.

Der er *mange* ting der "glemtes"/ikke fremgår af den liste, som blot
giver et hurtigt overblik over minutpriserne som det var ment og
tiltænk eftersom det nu engang for de fleste's forbugsmønster er det
*mest* afgørende og betydende parameter.

Men du mener måske at folk er foruden evne til at bruge det link jeg
anviste eller for den sags skyld operatørernes egen hjemmeside hvis de
vil vide mere specifikt om produktet ifht egne behov ?

Hvis man er opmærksom vil man i øvrigt vide/finde at langt de fleste
discount operatører opererer med en opkaldsafgift på 25 øre, uanset om
opkaldet besvares eller ej. Det gælder også alle opratørerne på den
korte minutprisoversigt, med undtagelse af Telia Cash hvor det koster
20 øre i opkaldsafgift til bevarede opkald og ikke noget til
ubesvarede, og så just Talk som tager hele 50 øre, men de er i
forvejen de dyreste på listen.

Det ændrer altså for de fleste ikke betydende ved hvad der vil være
fornuftig økonomi i at vælge. Faktorer der betyder væsentligt mere er
en minutpris forskel på op til 82 øre, eller f.eks den tabte
oprettelsesafgift ved CBB+

Det eneste man imho ikke kan bruge til noget er dit udbrud af jante,
man kunne i stedet bruge det til noget at du f.eks tilførte tråden de
detaljer du selv efterlyser eller syntes mangler.

Alternativt kunne vi alle jo også bare hode vores kæft så vi ikke
vækker jantenisserne som ikke kan finde noget at bruge vores
ufuldstændige og ufuldkomne indlæg til, men så ville Casper H
ihvertfald behjælpes til at finde svar på noget om hvilke priser de
forskellige selskaber tilbyder, end ikke det link jeg gav til
www.teleprisguide.dk

TBC

Fra : Bjarne Vium Madsen

Dato : 15-11-03 17:58

> Så i betragtning af dit behov må du finde din egen balance imellem
> pris og funktion.

Telmore gir mulighed for opkald i udlandet. Mange vil finde det afgørende.
Så vidt jeg ved tilbyder de andre alternativer ikke dette ..