/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Nu forstår jeg det pludselig
Fra : Irene


Dato : 13-11-03 12:17

Jeg har med stor interesse læst alle de mange debatter der har været herinde
omkring Telia og har egentlig ikke kunne forstå, hvad det var, folk havde
imod det selskab, men nu forstår jeg det pludselig. Jeg har været kunde hos
dem i et års tid og har ikke rigtig haft noget dårlige oplevelser, ikke før
nu. I dag modtog jeg et brev fra Telia - betalingspåmindelse. De siger, jeg
skylder dem 40 kr. som er faktureret d. 17/12-2002 og at de så lige lægger
100 kr. oveni, fordi de ikke er blevet betalt. Det viser sig så, at det er
40 kr. på et nummer, som godt nok står i mit navn, men som min far bruger.
Da jeg spurgte Telia hvorfor f..... de først sender mig rykkeren nu, et helt
år efter de skulle have været betalt sagde de, at de da havde sendt en sms
engang i april, men hvor fedt er det at sende den til min far, som ikke ved,
hvordan man bruger sms?
Det synes jeg er fladt, så nu skifter jeg til noget andet. Nogen
anbefalinger? Telmore??



 
 
Mikael Jensen (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Jensen


Dato : 13-11-03 12:33

> Det synes jeg er fladt, så nu skifter jeg til noget andet. Nogen
> anbefalinger? Telmore??

Jeg har kun gode erfaringer med Telmore



Benjamin (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 13-11-03 12:52


>>
>> Jeg har kun gode erfaringer med Telmore

Ditto.
Kan ikke blive for gammelt (udløbe), hurtig kompetent kundeservice, mange
services på hjemmesiden gratis som mod betaling, lave priser,
konkurrencedygtige.

/ Benjamin




Hektor (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Hektor


Dato : 13-11-03 12:52


"Irene" <irene@zurfer.dk> wrote in message
news:bovpet$3mt$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har med stor interesse læst alle de mange debatter der har været
herinde
> omkring Telia og har egentlig ikke kunne forstå, hvad det var, folk havde
> imod det selskab, men nu forstår jeg det pludselig. Jeg har været kunde
hos
> dem i et års tid og har ikke rigtig haft noget dårlige oplevelser, ikke
før
> nu. I dag modtog jeg et brev fra Telia - betalingspåmindelse. De siger,
jeg
> skylder dem 40 kr. som er faktureret d. 17/12-2002 og at de så lige lægger
> 100 kr. oveni, fordi de ikke er blevet betalt. Det viser sig så, at det er
> 40 kr. på et nummer, som godt nok står i mit navn, men som min far bruger.
> Da jeg spurgte Telia hvorfor f..... de først sender mig rykkeren nu, et
helt
> år efter de skulle have været betalt sagde de, at de da havde sendt en sms
> engang i april, men hvor fedt er det at sende den til min far, som ikke
ved,
> hvordan man bruger sms?
> Det synes jeg er fladt, så nu skifter jeg til noget andet. Nogen
> anbefalinger? Telmore??

Jeps, Telmore, så slipper du for den slags .

Mvh
Hektor



Seth (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Seth


Dato : 13-11-03 13:49


"Irene" <irene@zurfer.dk> skrev i en meddelelse
news:bovpet$3mt$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har med stor interesse læst alle de mange debatter der har været
herinde
> omkring Telia og har egentlig ikke kunne forstå, hvad det var, folk havde
> imod det selskab, men nu forstår jeg det pludselig. Jeg har været kunde
hos
> dem i et års tid og har ikke rigtig haft noget dårlige oplevelser, ikke
før
> nu. I dag modtog jeg et brev fra Telia - betalingspåmindelse. De siger,
jeg
> skylder dem 40 kr. som er faktureret d. 17/12-2002 og at de så lige lægger
> 100 kr. oveni, fordi de ikke er blevet betalt. Det viser sig så, at det er
> 40 kr. på et nummer, som godt nok står i mit navn, men som min far bruger.
> Da jeg spurgte Telia hvorfor f..... de først sender mig rykkeren nu, et
helt
> år efter de skulle have været betalt sagde de, at de da havde sendt en sms
> engang i april, men hvor fedt er det at sende den til min far, som ikke
ved,
> hvordan man bruger sms?
> Det synes jeg er fladt, så nu skifter jeg til noget andet. Nogen
> anbefalinger? Telmore??


Et ord! Telmore!!
Super venlig kundeservice og billige produkter, nemt og hurtigt!

Mvh
Bo



Per Thomsen (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 13-11-03 14:04

> Jeg har med stor interesse læst alle de mange debatter der har været
herinde
> omkring Telia og har egentlig ikke kunne forstå, hvad det var, folk havde
> imod det selskab, men nu forstår jeg det pludselig. Jeg har været kunde
hos
> dem i et års tid og har ikke rigtig haft noget dårlige oplevelser, ikke
før
> nu. I dag modtog jeg et brev fra Telia - betalingspåmindelse. De siger,
jeg
> skylder dem 40 kr. som er faktureret d. 17/12-2002 og at de så lige lægger
> 100 kr. oveni, fordi de ikke er blevet betalt. Det viser sig så, at det er
> 40 kr. på et nummer, som godt nok står i mit navn, men som min far bruger.
> Da jeg spurgte Telia hvorfor f..... de først sender mig rykkeren nu, et
helt
> år efter de skulle have været betalt sagde de, at de da havde sendt en sms
> engang i april, men hvor fedt er det at sende den til min far, som ikke
ved,
> hvordan man bruger sms?
> Det synes jeg er fladt, så nu skifter jeg til noget andet. Nogen
> anbefalinger? Telmore??
>
Har selv haft en del problemer med Telia, men som jeg har skrevet før her i
gruppen er de til at tale med, hvis man er vedholdende.
Er selv skiftet til Telmore og det var et fremragende valg.
Hurtig kontakt til supporten, hvis der opstår tekniske problemer af nogen
art.
Gennemskuelige og gode priser.

Per



Kent Oldhøj (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 13-11-03 14:58

"Irene" <irene@zurfer.dk> skrev....

> så nu skifter jeg til noget andet. Nogen
> anbefalinger? Telmore??

Telmore lyder som et valg der ville passe dig. Deres kontomanager gør
at du fra et centralt sted kan administrere flere SIM kort. F.eks.
både dit og din fars.

Har selv Telmore og er ovenud tilfreds med både den tekniske side,
produkterne og servicen. Især når prisen tages i betragtning.

--
Kent Oldhøj

Irene (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Irene


Dato : 13-11-03 15:03

Kan man godt nægte at betale de 140 kr. eller er det bare ærgerligt for
mig??


"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns94329850A74A2KENTOLDHOJ@62.243.74.163...
> "Irene" <irene@zurfer.dk> skrev....
>
> > så nu skifter jeg til noget andet. Nogen
> > anbefalinger? Telmore??
>
> Telmore lyder som et valg der ville passe dig. Deres kontomanager gør
> at du fra et centralt sted kan administrere flere SIM kort. F.eks.
> både dit og din fars.
>
> Har selv Telmore og er ovenud tilfreds med både den tekniske side,
> produkterne og servicen. Især når prisen tages i betragtning.
>
> --
> Kent Oldhøj



Søren Christensen (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 13-11-03 16:14


"Irene" <irene@zurfer.dk> skrev i en meddelelse
news:bp035t$gat$1@news.cybercity.dk...
> Kan man godt nægte at betale de 140 kr. eller er det bare ærgerligt for
> mig??
>
>
Et eller andet sted er det jo dem der har kvajet sig ved at sende en sms
istedet for en rigtig opkrævning...

Venligst



Cox (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Cox


Dato : 13-11-03 16:26

On Thu, 13 Nov 2003 15:03:08 +0100, Irene wrote:

> Kan man godt nægte at betale de 140 kr. eller er det bare ærgerligt for
> mig??

Du skal i hvert fald skriftligt gøre Telia opmærksom på at du gør
indsigelser mod regningen. Dette bør være i et anbefalet brev, da det
ellers med næsten 100% sikkerhed "forsvinder" i posten, med efterfølgende
nye rykkere og/eller inkassovarsel til følge.

Det bedste råd er nok desværre at betale rykkergebyret og så opsige
abonnementet med det samme. Det vil i sidste ende spare dig for en masse
ærgelser, og hvis man skal sende flere anbefalede breve kommer portoen
hurtigt op på det samme som rykkergebyret. I forbindelse med opsigelsen bør
du få Telia til at sende en skriftlig bekræftelse og en opgørelse over dit
evt. udestående, så de ikke pludselig graver andre gamle regninger frem.

Kedelig situation, men held og lykke med det...

TC (som ALDRIG bliver mobilkunde hos Telia igen)

Claus E Beyer (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 13-11-03 16:32

"Cox" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:vr9n7jjzh9px$.1kd0gp1go2p33$.dlg@40tude.net

> TC (som ALDRIG bliver mobilkunde hos Telia igen)

Heller ikke jeg.

-cb


Bo Madsen (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Bo Madsen


Dato : 13-11-03 17:12


"Cox" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:vr9n7jjzh9px$.1kd0gp1go2p33$.dlg@40tude.net...
> On Thu, 13 Nov 2003 15:03:08 +0100, Irene wrote:
>
> > Kan man godt nægte at betale de 140 kr. eller er det bare ærgerligt for
> > mig??
>
> Du skal i hvert fald skriftligt gøre Telia opmærksom på at du gør
> indsigelser mod regningen. Dette bør være i et anbefalet brev, da det
> ellers med næsten 100% sikkerhed "forsvinder" i posten, med efterfølgende
> nye rykkere og/eller inkassovarsel til følge.
>
> Det bedste råd er nok desværre at betale rykkergebyret og så opsige
> abonnementet med det samme. Det vil i sidste ende spare dig for en masse
> ærgelser, og hvis man skal sende flere anbefalede breve kommer portoen
> hurtigt op på det samme som rykkergebyret. I forbindelse med opsigelsen
bør
> du få Telia til at sende en skriftlig bekræftelse og en opgørelse over dit
> evt. udestående, så de ikke pludselig graver andre gamle regninger frem.
>
> Kedelig situation, men held og lykke med det...
>
> TC (som ALDRIG bliver mobilkunde hos Telia igen)

Send dem et anbefalet brev hvor du gør opmærksom på dine kritik punkter, og
gør dem klart at du ikke har tænkt dig at betale. Hvis de så bliver ved med
at sende nye rykkere så lad være med at gøre mere, du har dit på det tørre,
og beløbet er så lille at de ikke er intereseret i at gå hele vejen med
retsag også vidre, og det er også så lille at du ikke risikere at ryge i
RKI.

mvh Bo



Heidi (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Heidi


Dato : 13-11-03 18:14

Cox wrote:
> On Thu, 13 Nov 2003 15:03:08 +0100, Irene wrote:
>
>> Kan man godt nægte at betale de 140 kr. eller er det bare ærgerligt
>> for mig??
>
> Du skal i hvert fald skriftligt gøre Telia opmærksom på at du gør
> indsigelser mod regningen. Dette bør være i et anbefalet brev, da det
> ellers med næsten 100% sikkerhed "forsvinder" i posten, med
> efterfølgende nye rykkere og/eller inkassovarsel til følge.

Jeg synes jeg har læst flere steder at man faktisk ikke bør sende
sådan noget anbefalet, da modtageren så bare kan nægte at
modtage den (ikke fordi jeg ved hvorfor de skulle gøre det), men
derimod kan man få en postkvittering på at brevet er sendt. Det skulle
vist kun koste lidt mere end selve portoen, i modsætning til
anbefalet-gebyret, som vel er oppe i 40-50 kr. efterhånden?

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!
"Time is fun when you're having flies" - Kermit


Per Thomsen (14-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 14-11-03 09:23

>
> Jeg synes jeg har læst flere steder at man faktisk ikke bør sende
> sådan noget anbefalet, da modtageren så bare kan nægte at
> modtage den (ikke fordi jeg ved hvorfor de skulle gøre det),

Det er korrekt, men send brevet både som anbefalet, og almindelig post. I
brevet skriver du så at det er sent på omtalte måde.
Det husker jeg at vores administrator fortalte havde retslig virkning.

Per



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste