BlueTooth Headset
Fra : Bjarni

Dato : 13-11-03 10:03

Jeg overvejer at købe et bluetooth headset til min Siemens S55. Nogen
anbefalinger?

Og så det dumme spørgsmål:

Kan jeg bruge et sådan headset sammen med min computer, som også har
bluetooth?

/bjarni

Fra : JMo.

Dato : 13-11-03 18:26

"Bjarni" <bmmslet@dettecomlog.dk> wrote in news:3fb348d1$0$29411
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Jeg overvejer at købe et bluetooth headset til min Siemens S55. Nogen
> anbefalinger?

Jeg mindes at der tidligere har været problemer med at S55 først sender
signal til headset'et efter nogle sekunder. Jeg ved dog ikke om det er
rettet i senere versioner.

Mht. til headset vil jeg nok anbefale BlueSpoon pga. lille størrelse og
lang batterilevetid. Men man skal lige vænne sig til at den sidder noget
anderledes.

(www.nextlink.to)

Siemens HHB-500 ville jeg fravælge pga. størrelse. Nokia HDW-2 pga. dårlig
lydkvalitet (og så skal man investere i separat lader) S/E HBH-65 pga.
mangende levering frem til medio december (+ ikke nogen overbevisende
standby/taletid)

Jabra og Plantronics har jeg ikke den store erfaring med.

> Kan jeg bruge et sådan headset sammen med min computer, som også har
> bluetooth?

Kun hvis din computer understøtter Headset-profil (og så har jeg indtil
videre selv haft dårlige erfaringer med WinXP, i fh.t. lydkvaliteten).

Hvis du bruger en USB-dongle er det pt. kun de færrestre der har headset-
profil.

Fra : Frowning_Freezer

Dato : 14-11-03 14:01

> [...]
>
>Mht. til headset vil jeg nok anbefale BlueSpoon pga. lille størrelse og
>lang batterilevetid. Men man skal lige vænne sig til at den sidder noget

Hvad med de 2 (HIT-1 og Bluetrek) de har hos T-Hansen, mon de er noget
værd?

Hvis jeg skulle prøve et, hvilket af dem er så bedst (de koster begge
500 kr pt)?

Fra : Frowning_Freezer

Dato : 14-11-03 14:09

>Hvad med de 2 (HIT-1 og Bluetrek) de har hos T-Hansen, mon de er noget
>værd?
>
>Hvis jeg skulle prøve et, hvilket af dem er så bedst (de koster begge
>500 kr pt)?

Hov! Nu så jeg lige at de også har fået et tredje Bluetooth headset,
kaldet "Mini Bluetooth" - nogen der kender noget til det? Det er noget
dyrere - 750 kr.

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 14-11-03 10:07

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> writes:
>Hvis du bruger en USB-dongle er det pt. kun de færrestre der har headset-
>profil.

Ved du hvilke dongles, der understøtter dette?

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 14-11-03 14:33

Bjarni wrote:

> [...]
> anbefalinger?
>
> Og så det dumme spørgsmål:
>
> Kan jeg bruge et sådan headset sammen med min computer, som også har

Der var en anmeldese af et "Logitech Mobile Bluetooth Headset" (Se:
http://www.tomshardware.com/mobile/20031112/index.html) i Toms Hardware
Guide for nylig - det fik ganske god anmeldelse og det ville da være
oplagt, hvis Logitech lavede et produkt der også kunne bruges til
computeren - men jeg ved det ikke og ved heller ikke om det kan bruges
med en S55 - men det er jo bare spørgsmål om at spørge Logitech!

Desuden var det så vidt jeg husker ok billigt!

Mvh

Tommy