Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Video til PC.
Fra : Fotografering.org

Dato : 17-04-01 10:14

Nu har jeg (gud bedre det) et Digitalt videokamera stående på mit bord og
har fået til opgave at få et videoklip gemt på en PC (som AVI eller MPEG).

Jeg har følgende:
Sony DCR-TRV125E.
PC med indbygget IEEE-1394 port.
Kabel mellem disse.

Men hvad skal der til af drivere, programmer m.m. for at få video til PC'en?
Er der nogen som har begreb om dette så vil jeg være taknemmelig for en
hjælpende hånd. Også gerne pr. mail.

Mvh: Finn.

Fra : pwa

Dato : 17-04-01 19:01

"Fotografering.org" <use68@fotografering.org> wrote in message
> [...]
>
> Mvh: Finn.
>

>1. Du skal ha en videoeditor . Pinnacles StudioDV, Adobe Premiere, Canopus
eller Ulead Media Pro.
2. Slut din Cam til IEEE-1394/DV-kortet med et DV kabel (husk at slukke
din Cam når du isætter stikket.
3. Tænd computeren og når den er startet op, tænd så CAM i Play/VCR
funktionen - den funktion du bruger når du skal afspille
båndet i Cameraet.
Når du tænder Cameraet startes kommunikationen mellem Cam og DV-kortet i
computeren.
Til dette skal bruges en driver, som Windows sikkert vil bede dig
installere (ligger på din Windows CD)
I Videoeditoren vælger du så Grap funktionen og så skulle du kunne
overføre din film til Pc-en.

meget forkortet, men alligevel..
god fornøjelse.

Pv

Fra : pwa

Dato : 17-04-01 19:05

Fra : Fotografering.org

Dato : 18-04-01 08:32

Tak for din feedback.

> 2. Slut din Cam til IEEE-1394/DV-kortet med et DV kabel

Porten er indbygget i PC'en. I system-oversigten står der at det er en Texas
Instrument IEEE 1394.

> Når du tænder Cameraet startes kommunikationen mellem Cam og DV-kortet
> computeren.
> Til dette skal bruges en driver, som Windows sikkert vil bede dig
> installere (ligger på din Windows CD)

Det er her kæden hopper af.
Der sker intet på PC'en når man tænder kameraet. En søgning efter ny HW
giver heller intet.

Videoeditor-programmerne kan (naturligvis) ikke finde nogen 'Capture
driver'.

> god fornøjelse.

Tak!
Hvor er Plug'n'pray skønt .... når det virker.

Mvh: Finn.

Fra : Per Larholm

Dato : 19-04-01 07:24

"Fotografering.org" wrote:

> [...]
> giver heller intet.
>
> Videoeditor-programmerne kan (naturligvis) ikke finde nogen 'Capture

Tjek lige din windows version - 95 er kendt for at kunne give slige problemer,
mens 98SE (inklusive samtlige opdateringer) sagtens kan finde udstyret.....

mvh: Per

Fra : Fotografering.org

Dato : 19-04-01 07:34

> Tjek lige din windows version - 95 er kendt for at kunne give slige
problemer,
> mens 98SE (inklusive samtlige opdateringer) sagtens kan finde
udstyret.....

Tak for dine input.
PC'en kører Win98SE.

Mvh: Finn.

Fra : T&M

Dato : 19-04-01 15:41

Hejsa.

Studio DV er efter bedste overbevisning det nemmeste og fuldt ud bedste
produkt, hvis vi altså snakker om redigeringsprogrammer i dette prisleje.

Det er utrolig nemt at arbejde med.

Hilsen T