Findes dette abonnement ??
Fra : Ukendt

Dato : 10-11-03 15:02

Hej NG.
Jeg påregner og ligge min gamle mobil ud i hanskerummet i bilen så den stort
set kun vil blive brugt i nødstilfælde eller anden form for korte beskeder.
Spørgsmålet er derfor hvilket abonnement jeg skal vælge.
Der skal ikke være nogen form for måndelig abo.afgift og det skal ikke have
en udløbsdato.
Kort fortalt, så vil jeg kun betale for et evt forbrug og derudover ikke
have nogen udgifter ved at have telefonen liggende.

Findes et sådan abonnement...???
--
M.V.H
Thomas

Fra : Benjamin

Dato : 10-11-03 15:14

Stoffer wrote:
> [...]

Du kommer tæt på ved at bruge Telmore. Det udløber ikke. Den eneste "hage"
ved dette "abonnement" er at hvis du ikke har et samlet forbrug på over 50
kr over 3 mdr. så faktureres du 7,50 kr. pr. måned. Men det er vel til at
overkomme?

/ Benjamin

Fra : Mads Breddam

Dato : 10-11-03 15:16

> [...]
> Kort fortalt, så vil jeg kun betale for et evt forbrug og derudover ikke
> have nogen udgifter ved at have telefonen liggende.

Jeg tror alle abb. er enten taletid med udløbsdato eller med en månedlig
udgift. En af vores mobiler, som heller ikke bliver brugt ret meget, har TDC
taletid/VicTid eller hvad det nu hedder. Der skal man fylde op en gang om
året og det mindste man kan fylde på 50,- . Det jo ikke så dårligt at have
en nødtelefon for 50 kr. om året.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-11-03 18:47

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> året og det mindste man kan fylde på 50,- . Det jo ikke så dårligt at have

Det kan du have ret i, men det kan være et irritationsmoment at man skal huske
at lade den op hvert år - og hvornår var det nu at man sidst gjorde det?

-cb

Fra : Fischer

Dato : 10-11-03 19:39

> Det kan du have ret i, men det kan være et
> irritationsmoment at man skal huske at lade den op
> hvert år - og hvornår var det nu at man sidst gjorde
> det?

Hvis man ringer op til *101# får man straks en meddelelse retur med saldo
og udløbsdato.
Mine gamle forældres taletidstelefon fylder jeg på hvert år til jul - det er
nemt at huske.

*Fischer

Fra : HRO

Dato : 10-11-03 15:22

"Stoffer" <ttoXXXget2net.dk> wrote in message
> [...]
stort
> set kun vil blive brugt i nødstilfælde eller anden form for korte

Skal den bruges som ren nødtelefon (til 112) kan du evt. helt udelade SIM
kortet, da nødopkald stadig er muligt.

Henrik

Fra : ASC

Dato : 10-11-03 15:28

Stoffer <ttoXXXget2net.dk> wrote in article
> [...]
> Kort fortalt, så vil jeg kun betale for et evt forbrug og derudover ikke
> have nogen udgifter ved at have telefonen liggende.

Hej,

såvidt jeg ved er der ingen operatør eller SP'er, som gratis stiller deres
netværk/service til rådighed. Som jeg læser dit indlæg, så er det det du
gerne vil have dem til.

Det koster faktisk en del kroner, at have en kunde registreret i netværket,
så målet for de fleste operatører er at have så få 0-brugere som muligt.

Så jeg tror svaret må blive nej.

Med venlig hilsen

ASC

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 10-11-03 21:00

Det var smuk og solrig dag da Stoffer skrev
news:3faf9b3a$0$7862$ba624c82@nntp04.dk.telia.net i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Kort fortalt, så vil jeg kun betale for et evt forbrug og derudover
> ikke have nogen udgifter ved at have telefonen liggende.
>
> Findes et sådan abonnement...???

Du kan, som flere skriver, godt finde abonnementer der er ret billige. Men
hvad er fidusen egentligt? Hvorfor ikke bare bruge den mobiltelefon du
alligevel har i lommen? En mobiltelefon der ligger i handskerummet i en bil
er da tømt for batteri inden du får brug for at lave nødopkald. Derudover
kommer problemet med nattefrosten. Jeg er ikke sikker på at en telefon har
særligt godt af det kondensvand der nemt kan opstå hver dag når du kører i
bilen, efter en nat med frost!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-03 21:23

> [...]
> særligt godt af det kondensvand der nemt kan opstå hver dag når du kører i

Problemet er at jeg af og til er et fjols til og huske og få min nuværende
telefon med mig, og skulle uheldet være ude eller med vinteren for døren,
ville det være rart lige og kunne ringe..hvis og såfremt...
Den skal selvføldig ikke ligge tændt, men jeg må indrømme at jeg har ikke
tænkt over om den måtte blive påvirket af og ligge i et hanskerum. Jeg kunne
evt. pakke den lidt ind.

Thomas.

Fra : Per Thomsen

Dato : 11-11-03 09:27

> [...]
> Den skal selvføldig ikke ligge tændt, men jeg må indrømme at jeg har ikke
> tænkt over om den måtte blive påvirket af og ligge i et hanskerum. Jeg

Batariet ligger under alle omstændigheder og aflader sig selv, så når du
skal bruge den efter et par mdr. er det måske fladt. :(

Per

Fra : Fischer

Dato : 10-11-03 22:00

> Jeg er ikke sikker på at en telefon har særligt
> godt af det kondensvand der nemt kan opstå hver
> dag når du kører i bilen, efter en nat med frost!

Nu behøver det jo ikke være en Nokia man lægger derud.

*Fischer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-03 09:32

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message

> Nu behøver det jo ikke være en Nokia man lægger derud.

Min gamle Alcatel Gum DB kunne køre på 3 x AAA batterier, så sådan en er god
til nødtelefon.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Fischer

Dato : 11-11-03 09:43

> Min gamle Alcatel Gum DB kunne køre på 3 x AAA batterier,
> så sådan en er god til nødtelefon.

Og en Motorola CD160 kan køre på 4xAA, så den er også god.
Ellers koster en 12V autolader ikke ret meget, så hvis man også har sådan en
sammen med telefonen, vil man ofte være godt stillet.

*Fischer