Hej($NewsGroup);
Fra : Christian Iversen

Dato : 17-04-01 10:44

Hej allesammen.

Til en hjemmeside jeg er igang med, vil jeg gerne vide om det er muligt at
få en liste over alle filer i et bestemt directory. Jeg har set på
mulighederne for at åbne og redigere filer, men savner en søgefunktion.

Jeg håber i kan hjælpe mig, da mine AI-scripts truer med at sige:

<? if !($help_found) {
die "function not found, programmer terminated!";
} ?>

M.V.H, Christian Iversen

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 17-04-01 09:44

In article <9bg3jg$1gka$1@news.cybercity.dk>, "Christian Iversen"
<iversen@it.dk> wrote:

> Hej allesammen.
> Til en hjemmeside jeg er igang med, vil jeg gerne vide om det er
> muligt at få en liste over alle filer i et bestemt directory.

Nu fik jeg selv lige lidt hjælp til det, så det kan jeg da godt gentage:

function findfiles($dirname) {
if(!is_dir($dirname)) {
echo "$dirname is not a directory";
return false;
}
$return_array = Array();
$dirhandle=opendir($dirname);
$i=0;
while (($file = readdir($dirhandle)) != false) {
if($file == "." || $file == "..") continue;
$fullfilename = $dirname . "/" . $file;
if(is_file($fullfilename))
$return_array[$i++] = $file;
}
closedir($dirhandle);
return $return_array;
};

--
Morten Mikkelsen
Suicide is the most sincere form of self-criticism.

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 17-04-01 14:00

In article <9bg3jg$1gka$1@news.cybercity.dk>, Christian Iversen wrote:

> Til en hjemmeside jeg er igang med, vil jeg gerne vide om det er muligt at
> få en liste over alle filer i et bestemt directory. Jeg har set på
> mulighederne for at åbne og redigere filer, men savner en søgefunktion.

http://groups.google.com/groups?q=Troels+Arvin+PEAR&seld=902756661&ic=1

/tlk

Fra : Christian Iversen

Dato : 18-04-01 02:04

Tak for de hurtige svar, det var helt perfekt.

Jeg havde overset afsnittet "Directory Functions" i min manual. Jeg har ledt
og ledt i "File system Functions"

Jeg har lavet det helt samme i flere andre sprog, men kunne ikke lige finde
funktionerne. Tak for hjælpen!

M.V.H, Christian Iversen