Skærme
Fijala 3554
Samsung vs Samsung ?
Fra : izy

Dato : 17-04-01 00:52

Dav...

Er den nye Samsung Syncmaster 900NF de extra 500 kr. værd i forhold til en
Samsung Syncmaster 900SL+??

Jeg er vil da gerne give lidt extra for en bedre skærm...

Takker for hjælpen ;)

--
izy
izy@city.dk

Fra : Targa

Dato : 17-04-01 12:39

Har lige afleveret en 900SL+ tilbage, var skæv i billedet,
hang foroven, buede op for neden, buede ind i højre
side af skærm.
Ingen af delene kunne justeres.

Har så fået en 900NF i stedet, der er bare KANON billed,
billedet er også mere klart syndtes jeg.

Absolut pengene værd.

Måske har jeg bare været uheldig med den anden!!!

M.v.h.

Fra : S@ndman

Dato : 17-04-01 14:12

Har 900NF ikke 2 tværgående streger på skærmen..???

Fra : Targa

Dato : 17-04-01 14:28

Nej det harden ikke.

M.v.h.

Fra : S@ndman

Dato : 17-04-01 18:28

Er det ikke en trinitron skærm..??? jeg har ellers læst at den har streger.

Fra : Peter Gade Jensen

Dato : 17-04-01 15:47

"Targa" <targa72@hotmail.com> wrote in message
> Har så fået en 900NF i stedet, der er bare KANON billed,
> billedet er også mere klart syndtes jeg.

afbestilte lige min 900SL+ og bestilte en 900NF, men hvodden står den med
refreshrate for 900NF i 1600x1200 ??
og hvilken opløsning vil du sige der er optimal??? =)

mvh
Peter Gade

Fra : Targa

Dato : 17-04-01 22:13

Den har ikke de to streger har en 900NF selv.
jeg vil sige 1280x1024 i 85 Hz.
det er hvad jeg kører med.

M.v.h.

Fra : Lasse Bigum

Dato : 18-04-01 15:54

> Den har ikke de to streger har en 900NF selv.
> jeg vil sige 1280x1024 i 85 Hz.
> det er hvad jeg kører med.

Hvad har du røget??

En Samsung SyncMaster 900NF *HAR* 2 tværgående streger, da den ligesom
Sony's skærme benytter sig af et trinitron billedrør. Længere er den
ikke!

/Lasse

Fra : Jacob Winther

Dato : 18-04-01 20:28

Det er ikke korrekt at 900NF anvender trinitron rør, der anvendes et
Diamondtron rør i stedet. Om den har to tværgående streger skal jeg ikke
kunne udtale mig om.

Med Venlig Hilsen
Jacob Winther

Fra : Targa

Dato : 18-04-01 20:35

Jeg har ikke røget noget som du,
jeg sidder selv ved en, og det er ikke
en trinitron.

Det er Diamondtron

Fra : Lasse Bigum

Dato : 19-04-01 20:05

> Jeg har ikke røget noget som du,
> jeg sidder selv ved en, og det er ikke
> en trinitron.
>
> Det er Diamondtron
>
> "Lasse Bigum" <Zenith@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Beklager, så Diamondtron billedrør, men det bygger jo stadig på samme
teknik, derfor er der også de 2 streger, og mit "har du" kommentar var
nu ikke ment på nogen negativ måde, og hvis du ikke kan se stregerne,
hehe....ja så fedt nok for dig, men det fleste brugere VIL kunne skimte
dem svagt.

/Lasse

Fra : DaWizeGuy

Dato : 25-04-01 21:32

"Peter Gade Jensen" <rhazn@hillbilly.dk> wrote in message
> "Targa" <targa72@hotmail.com> wrote in message
>
> afbestilte lige min 900SL+ og bestilte en 900NF, men hvodden står den med
> refreshrate for 900NF i 1600x1200 ??
> og hvilken opløsning vil du sige der er optimal??? =)

Ifølge Samsungs egen informationer er den anbefalede opløsning 1600x1200 i
85Hz.

----
Mvh
Anders

Fra : Targa

Dato : 18-04-01 20:53

Har lige talt med min ven der er teknikker,
han giver dig ret i at den har to streger,
men at de på denne skærm er ekstrem svære at se
sorry.