Kashmir-koncert i luften
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 25-11-03 00:45

Jeg er lige kommet hjem efter en fantastisk koncertoplevelse - faktisk
noget der ligner min bedste. Musikken blev leveret af Kashmir, og stedet
var noget så usædvanligt som et spritnyt Boeing-fly.

Jovist sad man elendigt i flysæderne, og lufthullerne hjalp ikke
ligefrem med at holde champagnen i vommen. Men lyden var fantastisk -
både teknisk og musikalsk. Før koncerten kendte jeg kun meget lidt til
Kashmir. Nu er jeg fan.

Når jeg går til koncert, er det typisk de største af slagsen -
stadionkoncerter og lignende. Jeg har været fuldstændig blind for en
intimkoncerts kvaliteter. Men nu kan jeg se. Det er gået op for mig, at
jeg aldrig rigtigt har nydt musikken til de store koncerter. Den brager
bare derudad, mens folk maser og kvaser, som gjaldt det livet. Men ved
en intimkoncert kan man se. Man kan føle - og man ikke mindst /høre/.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"And now we return to the boring world of Niels Bohr."

Fra : Peter Theglev

Dato : 25-11-03 08:59

Peter Bjerre Rosa wrote:
> [...]
> bare derudad, mens folk maser og kvaser, som gjaldt det livet. Men ved
> en intimkoncert kan man se. Man kan føle - og man ikke mindst /høre/.

Interessant. Vandt du en konkurrence? Blev begivenheden filmet?

/Peter

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 25-11-03 11:13

Peter Theglev skrev:

> Interessant. Vandt du en konkurrence?

Nej, det var nu i forbindelse med mit arbejde, at jeg var der. Men
alligevel kunne jeg sagtens nyde musikken.

> Blev begivenheden filmet?

Ja, DR, TV 2 og TV 3 filmede i hvert fald dele af koncerten, og
derudover var der en halv snes kamerafolk af ukendt oprindelse.
Spørgsmålet er selvfølgelig, hvor meget de ender med at sende. DR og TV
2 laver sikkert bare et kort indslag i henholdsvis Boogie og Rundfunk.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"In your face, Space Coyote!"

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 26-11-03 18:49

> Interessant. Vandt du en konkurrence? Blev begivenheden filmet?

Der blev vist noget af den i boogie på DR1 idag.

Hørte at der var omkring 130 med til den intime koncert, selv er jeg ikke
fan af Kashmir, men jeg kan da forestille mig at der er inkanerede fans der
vil brække sig (undskyld udtrykket) af misundelse når de høre at der har
været publikum med, som "kun kender meget lidt" til gruppen, i betragning af
de sikkert næsten uanskaffelige billetter. Undrede mig selv over hvordan man
dog fik fat i sådan nogle billetter, men fan eller ej, det er da godt det
var en god oplevelse

Mvh

Kasper

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-11-03 22:29

Kasper Pedersen skrev:

> [...]
> når de høre at der har været publikum med, som "kun kender meget
> lidt" til gruppen, i betragning af de sikkert næsten uanskaffelige

Uha, så tør jeg næsten ikke fortælle, at jeg sad på første række
midtfor. Det har uden tvivl højnet oplevelsen. Jeg havde lidt ondt af de
fans, der var med, og som var forvist til de bageste pladser. De har
sikkert hverken kunnet høre eller se, for mange af pressefotograferne
var seriøst hensynsløse i deres dækning. De nægtede at parere ordrer fra
den PR-ansvarlige og blev næsten korporlige i deres kamp for at komme
forrest og få taget billeder.

Jeg er godt klar over, at fotograferne har et arbejde at skulle passe,
men hvis de tog lidt mere hensyn til hinanden og til publikum, kunne
alle have fået en stor oplevelse.

> Undrede mig selv over hvordan man dog fik fat i sådan
> nogle billetter, men fan eller ej, det er da godt det var en god
> oplevelse

Da jeg kom ud af flyet, var jeg fan, og Zitilites har siden da kørt i
fast rotation på cd-afspilleren.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Sometimes the road less travelled is less travelled for a reason."

Fra : sune vuorela

Dato : 27-11-03 02:08

En der kalder sig "Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev:

>Da jeg kom ud af flyet, var jeg fan, og Zitilites har siden da kørt i
>fast rotation på cd-afspilleren.

.... og det er endda deres ringeste cd...

--
Sune - kashmirlytter siden jamie fame flame

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-11-03 11:44

On Thu, 27 Nov 2003 02:07:45 +0100, sune vuorela <nospam@vuorela.dk> wrote:

>... og det er endda deres ringeste cd...

Hvilket siger meget, meget lidt om den cd

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 27-11-03 21:18

sune vuorela skrev:

> ... og det er endda deres ringeste cd...

Så må jeg jo få fat i en af deres andre. Hvilken er så deres bedste?

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Step aside everyone! Sensitive love letters are my specialty. 'Dear

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-11-03 21:52

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Så må jeg jo få fat i en af deres andre. Hvilken er så deres bedste?

Kashmir kan deles i to eller tre dele.
To dele: de to første plader, og de to sidste
Tre dele: den første, den anden, og de to sidste
Hvis du godt kan lide Zitilites, som er den sidste, så kan du sikkert
også lide den næstsidste, som er The Good Life. Det er deres bedste
plade, IMO, men folk der (kun eller mest) er til de to første plader
(som jeg også godt kan lide), vil nok være uenige.

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-11-03 22:12

On Thu, 27 Nov 2003 21:51:45 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> [...]
>plade, IMO, men folk der (kun eller mest) er til de to første plader
>(som jeg også godt kan lide), vil nok være uenige.

Jeg kan lide dem allle nogenlunde lige meget. Men de er forskellige 2+2.
Jeg synes klart Cruzential er en rigtig stærk plade, The good life er også
en fremragende plade men ikke den jeg oftest hiver frem, mens Zitilities
stadig kan overraske mig og udvikle sig.

Fra : -V-

Dato : 28-11-03 00:43

David Rasmussen wrote:
> [...]
> plade, IMO, men folk der (kun eller mest) er til de to første plader
> (som jeg også godt kan lide), vil nok være uenige.

Jeg har fulgt med fra '94, og jeg er fuldstændig enig med dig.

Jeg kan nemlig også lide alle pladerne.

-V-

Fra : sune vuorela

Dato : 28-11-03 01:22

En der kalder sig "Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev:

>Så må jeg jo få fat i en af deres andre. Hvilken er så deres bedste?

Travelouge!

--
Sune

Fra : -V-

Dato : 28-11-03 02:12

sune vuorela wrote:

> Travelouge!

Wrong answer, Hans.

Det er tværtimod den mindst gode.

-V-

Fra : Christian Joergensen

Dato : 28-11-03 02:09

On Thu, 27 Nov 2003 21:18:05 +0100, Peter Bjerre Rosa wrote:

> Så må jeg jo få fat i en af deres andre. Hvilken er så deres bedste?

Cruzential :)

Men det er der sikkert ligeså mange meninger som debattører om i denne
gruppe :)

--
Christian Jørgensen | In order to understand recursion
http://www.razor.dk | one must understand recursion.