Trille "Øjet"
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 20-11-03 15:17

Hejsa

Skulle der være nogen der ligger inde med tekst og måske noder til
Trilles "Øjet" / "Øje i det høje" ..

Har været alt i gennem, selv biblioteket, uden held.

R.
--
"I never found a companion that was so companionable as solitude"
- Henry David Thoreau

Fra : Dallemusen

Dato : 20-11-03 15:33

Har den på en skive et eller andet sted.... Skal nok lige lytte den af til
dig når jeg for fundet den frem.....
Den er iøvrigt alt for grineren

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:t4jprvg04o6ee0dk93k7847i5kl8kgstcn@4ax.com...

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 20-11-03 17:10

On Thu, 20 Nov 2003 15:33:06 +0100, "Dallemusen"
<dvnielsen@hotmail.com> wrote:

>Har den på en skive et eller andet sted.... Skal nok lige lytte den af til
>dig når jeg for fundet den frem.....
>Den er iøvrigt alt for grineren

CD? I så fald hvilken? Har ledt ganske gevaldigt over det hele..

R.

Fra : Kasper Jensen

Dato : 20-11-03 17:57

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:nopprvs6tq42t098v6s5hchaohlpknj99f@4ax.com...

> CD? I så fald hvilken? Har ledt ganske gevaldigt over det hele..

Den eneste CD, den sang findes på mig bekendt, er "Det bedste af dansk
musik 1969-71" fra Egmont Music Club. CD'en er i øvrigt udgået fra
forlaget.

Fra : Dallemusen

Dato : 20-11-03 19:12

That's the one, men om jeg kan finde den lige nu.....

Nå men det er der godt der er nogen der kan huske en "trille".

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Kasper Jensen

Dato : 20-11-03 17:02

> [...]
meddelelse news:t4jprvg04o6ee0dk93k7847i5kl8kgstcn@4ax.com...

> Skulle der være nogen der ligger inde med tekst og måske noder til

Jeg var lille, jeg var søvnig.
Det var dagen, som sku' slutte,
men først aftenbøn og fadervor,
forinden mor ku' putte.
Og der ligger man og grynter
og skal lige til at sutte,
så lurer der et øje i det høje.
Ham Gud han er eddermanme svær at få smidt ud.

Han er streng - men så forbandet uerfaren,
han har aldrig nogensinde været barn.
Når jeg strammer min trusser,
som har blonder og er gule,
kan jeg komme til at røre ved det frække, de skal skjule.
Men så snart der er noget, der kilder
bare en lille bitte smule,
så lurer der et øje i det høje.
Ham Gud han er eddermanme svær at få smidt ud.
Men selvfø'lig det er syndt, han har den drift,
han har aldrig nogensinde været gift.

Jeg går hjem med ham, jeg kender,
og jeg glemmer mors instrukser.
Det er ham, der siger: "Kys mig",
det er mig, der siger: "Sluk så".
Men så snart jeg kan knapper op
og lægger maven mod hans bukser,
så lurer der et øje i det høje.
Ham Gud er eddermanme svær at få smidt ud.
Han fik aldrig selv ild på sin cigar,
for han ordnede jo Maria per vikar.

Jeg er voksen og forelsket,
og han lægger sine briller,
og han kæler, og han sjæler.
Lykken svier som brændenælder.
Glæden slår med store kæppe.
Men når så vi rigtigt spræller,
så lurer der et øje i det høje.
Ham Gud han er eddermanme svær at få smidt ud.
Men selvfø'lig hvad har Gud forstand på sjælen,
når han aldrig nogensinde var menneske selv.

Det er i hvert fald, hvad jeg fik ud af at afspille singlen Sonet T
8354.

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 20-11-03 17:10

On Thu, 20 Nov 2003 17:02:21 +0100, "Kasper Jensen"
<kasperjensen@post.tele.dk> wrote:

>Jeg var lille, jeg var søvnig.

Mange tak...

R.

Fra : Alias

Dato : 21-11-03 22:26

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
meddelelse news:8qpprvoi1bh8cclokuqkjh765780ccnqdb@4ax.com...

> Mange tak...

Det er efter min mening en beskidt tekst!

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-11-03 23:42

Alias wrote:
> "Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en
> meddelelse news:8qpprvoi1bh8cclokuqkjh765780ccnqdb@4ax.com...

> Det er efter min mening en beskidt tekst!

Det er efter min mening en meget intelligent tekst.
Hvis Trille også kunne synge, så ville jeg være en stor fan. Hvorfor er
det lige, at hun altid har spillet med nogle af de bedste musikere i
Danmark? Buki Yamaz, Midnight Sun osv osv...?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Dallemusen

Dato : 22-11-03 08:03

Teksten er skrevet af Jesper Jensen og er, efter min mening, ikke mindre end
en geni streg.....
Vi skal lige tænke på tiden den er skrevet i, men at kalde den beskidt er
efter min mening en af de der religiøse (jeg går ud fra at det er det der
støder dig) tåbeligheder. Når man på TV-Shop kan købe en samling CD'er der
hedder "Songs for Worship" SÅ synes jeg det er blasfemisk.... Har ham på
anden sal "endorcet" dem?
Nå, men det her er en musik gruppe og jeg synes at nummeret holder om ikke
andet for (hvad jeg lige kan huske af den) de der lidt latin inspirerede
rytmer bag, hvad der ellers, er en dansk folke sang.

De venligste hilsner
Daniel Nielsen