Michael Kamen død...
Fra : Mads Breddam

Dato : 19-11-03 14:53

....ifølge bl.a.: http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/3282725.stm

--
Mvh.:
Mads Breddam
breddam@esenet.dk

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 19-11-03 16:34

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> wrote in message
news:3fbb75ae$0$69928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> ...ifølge bl.a.:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/3282725.stm

RIP

Jeg var aldrig den store fan af hans filmmusik, men jeg kunne (i modsætning
til mage) rigtigt godt lide Metallicas S/M. Ærgerligt.

Mvh Mikkel

Fra : bonfils

Dato : 19-11-03 16:59

"Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
modsætning
> til mage) rigtigt godt lide Metallicas S/M. Ærgerligt.

Tjah... jeg har heldigvis cden med hans musik til "Brazil" liggende
derhjemme. Den synes jeg faktisk er et lille mesterværk.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 19-11-03 17:05

> Tjah... jeg har heldigvis cden med hans musik til "Brazil" liggende
> derhjemme. Den synes jeg faktisk er et lille mesterværk.

Den vidste jeg faktisk ikke, han havde lavet (burde måske have tjecket på
IMDB). Har altid forbundet ham med sådan lidt pompøse (strygerbefængte)
scores til mere eller mindre gode mainstream-film.

Mvh Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-11-03 18:13

Mikkel Knudsen wrote:

> Den vidste jeg faktisk ikke, han havde lavet (burde måske have tjecket på
> IMDB). Har altid forbundet ham med sådan lidt pompøse (strygerbefængte)
> scores til mere eller mindre gode mainstream-film.

Jeg kender ham mest fra Pink Floyd-sammenhænge. Men er bevidst om hans
andre aktiviteter også.

/David

Fra : Mads Breddam

Dato : 20-11-03 11:45

> Jeg kender ham mest fra Pink Floyd-sammenhænge. Men er bevidst om hans
> andre aktiviteter også.

Samme her... Det var i en PF-gruppe jeg først så det.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Lhs

Dato : 19-11-03 20:07

RIP - for tidligt

Jeg husker bedst Michael Kamens geniale score for en rimelig film
(Highlander), hans last minute overtagelse af What Dreams May come fra
selveste Ennio Morricone der allerede havde skrevet et usædvanligt smukt
score der røg direkte i skraldespanden, hans samarbejde med Shane MacGowan i
nogle smukke ballader, og, nå ja meget meget mere.. You name it, Kate Bush,
Bryan Adams, Aerosmith, Metallica, Pink Floyd samt mange andre har nydt stor
glæde af Michael Kamens talent, han har kombineret den klassiske genre med
pop og rock ærligt, samt hans hyldest til Americana i Mr. Hollands Opus og
meget mere.

Forøvrigt besøg: http://www.michaelkamen.com/ som er et hæderligt site.

Lars HS