IRON FUCKIN' MAAAAIIIIIIDEEEEEEEEEEN!!!!!!~
Fra : Kong Kent

Dato : 13-11-03 16:45

Ja, så er jeg endelig kommet hjem med toget efter en overnatning hos en
kammersjuk på Frederiksberg. Hold k*ft Maiden leverer varen når de har deres
eget show. Tonsvis af klassikere mixet med hele seks fra "Dance Of Death" -
i sandhed et orgie af Iron Maiden når det er bedst.

Af nævneværdige klassikere kan jeg i flæng nævne:

Fear Of The Dark
Can I Play With Madness
The Trooper
Iron Maiden
Number Of The Beast
Run To The Hills
Brave New World (måske ikke så klassisk som de andre, men alligevel...)

.... og så en masse jeg ikke lige på stående fod kan huske. Men det skal nok
komme, og den komplette set-liste kommer med garanti på mandag i det nye
nummer af www.heavyjam.dk - så husk at tilmeld jer

Stødte lige ind i "Fromm" ude ved garderoben, og vi blev enige om, at selvom
lyden i Valby Hallen *sucks*, var deres egen koncert mindst lige så god som
den ved Roskilde i år. Rigtig, rigtig fedt - og så gav Bruce Dickinson en
stor fed FUCK-finger til MTV.

Hva' fanden bilder de sig også ind at sige, at Iron Maiden fans er for
gamle - og derfor ikke vil spille Rainmaker videoen på kanalen? Nårh, fuck
det. IM har klaret sig uden MTV i 20 år, og skal nok klare fremover uden
pop-sukker kanalen...

Til -V- : Sorry. Kunne ikke lade være med at ringe dig op, og lade dig få et
40 sek. sus inde fra hallen mens det gik hårdt for sig

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Dopedog

Dato : 13-11-03 16:47

> [...]
et
> 40 sek. sus inde fra hallen mens det gik hårdt for sig

Øhm ok det lyder som om det var en ok koncert

DAMMIT hvorfor var jeg der ikke

Fra : -V-

Dato : 13-11-03 16:50

Kong Kent wrote:

> Til -V- : Sorry. Kunne ikke lade være med at ringe dig op, og lade
> dig få et 40 sek. sus inde fra hallen mens det gik hårdt for sig

Du skulle skamme dig, skulle du.
I parantes bemærket havde jeg nok gjort præcis det samme selv, hvis jeg
havde været i din situation.

Kong K, nu er du jo ikke ligefrem objektiv i din bedømmelse af Maiden, så er
der andre der har samme oplevelse som dig?

-V-

Fra : Kong Kent

Dato : 13-11-03 17:02

> Kong K, nu er du jo ikke ligefrem objektiv i din bedømmelse af Maiden, så
er
> der andre der har samme oplevelse som dig?

Jeg skriver selv for Ekstra Bladet (F1 ekspert), og får derfor avisen ind af
døren hver dag. Der giver deres musikanmelder koncerten 4 ud af 6 stjerner,
og kalder det for rigtig, rigtig solid heavy f*ckin metal. Så jeg tror jeg
taler for de fleste af de 4700 opmødte når jeg siger, at koncerten var et
hit.

Lyden trækker dog selvfølgelig lidt ned, men det var Iron Maiden som kan
kunne forvente det. Ikke til 6 ud af 6 stjerner, for man kunne godt høre i
den første sang, at Bruce stadig ikke er 200% efter problemerne med halsen -
hvilket han også selv undskyldte. Men derefter kunne man ikke høre noget.
Det var bare lige ud af landevejen.

Men mon ikke der kommer en del mere objektive vurderinger ud på nettet i
løbet af de næste par dage? Jeg tror det, og finder jeg dem skal jeg nok
poste linket herinde.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-11-03 17:10

Kong Kent wrote:

> [...]
> taler for de fleste af de 4700 opmødte når jeg siger, at koncerten var et

Og her kan det i parentes bemærkes at det var selveste Thomas Treo der
gav de 4 stjerner.
Så manden har trods alt en smule smag alligevel

/Robert
Der måtte nøjes med en halv times Roskilde-minder i WinAmp :(

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 13-11-03 19:12

Næsten enig med KK, men vil dog lige sige at der gik lidt tomgang i
den da de fyrede 3 fra den nye af + Brave New World + Lord of the
flies lige i rap.

Hvorfor fanden spildte de tid på Lord of the flies? Hvis det er fordi
de partout skal spille noget fra Blaze perioden, er der mange andre
der er bedre.

Men generelt et overfedt show, hvor Dance Of Death overraskede mest,
ved at være et monster fedt livenummer, med Bruce rendende rundt i
kappe og karneval maske.

Fantastisk Paschendale setup også, men sangen går lidt for meget i stå
også.

Ellers har jeg kun at sige at det var super godt.

Fra : Jakob Fromm

Dato : 13-11-03 18:32

> [...]
Death" -
> i sandhed et orgie af Iron Maiden når det er bedst.

Enig Enig og atter enig

> Af nævneværdige klassikere kan jeg i flæng nævne:
>
> Fear Of The Dark
> Can I Play With Madness

Denne her vil jeg gerne have byttet for Infinite Dreams eller noget andet
fra den plade

> The Trooper
> Iron Maiden

Fedt da Eddie gik på scenen...

> Number Of The Beast
> Run To The Hills
> Brave New World (måske ikke så klassisk som de andre, men alligevel...)

AAAARGH, hvor har du lagt Hallowed Be Thy Name ?
Det er den ultimative klassiker IMHO..

> [...]
som
> den ved Roskilde i år. Rigtig, rigtig fedt - og så gav Bruce Dickinson en

Der hvor jeg stod ( helt oppe foran scenen ) var lyden ikke specielt god, og
vokalen manglede til tider.. Det til trods var det et monster show de fyrede
af.. De kan tydeligvis lide at være på scenen.. Så et stort "fuck you" til
MTV, og UP THE IRONS til jer andre

> [...]
> det. IM har klaret sig uden MTV i 20 år, og skal nok klare fremover uden

Indeed they will.. Kan godt lide at Bruce nævnte at de ville komme igen (
men lad os nu lige se tiden an )

Scenen var noget af det fedeste jeg har set. Bringer minderne tilbage til
Maiden England. Baggrundende var satme også ret i orden.

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-11-03 23:32

In an article of 13 Nov 2003 Kong Kent wrote:

> Hold k*ft Maiden leverer varen når de har deres eget show.

Optræder de da indimellem med andres show?

--
Uffe Holst

Fra : Dag Stinus

Dato : 13-11-03 23:38

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

> Optræder de da indimellem med andres show?
> [klip]

The Full Monty?

Hilsen
Dag

Fra : Kong Kent

Dato : 13-11-03 23:59

> Optræder de da indimellem med andres show?

Nej

Men på Roskilde Festivals Orange scene har de jo ikke samme kunstneriske
friheder mht. scene-setup osv., da det jo rent logistisk ikke kan passe, når
et show som Iron Maiden laver i Valby Hallen velsagtens ikke kan sættes op
og pilles ned på 1½ time sammenlagt.

Så på Roskilde spillede de en open-air koncert uden den store baggrund til
at skabe stemning, hvor de i går i Valby Hallen havde scenen sat rigtigt op
med Eddie som "grim reaper", en masse krigsscener, og baggrundstapeter der
skiftede alt efter hvilken single de spillede. Der er KÆMPE forskel. Men man
skal nok have været begge stedet for at kunne påskønne, og spotte
forskellene, Uffe

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Uffe Holst