Skabet popsang - Lad en bajer stå på klem ~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-03 20:47

Nu har mange popfanatikere jo tidligere udtalt sig om lavkvalitets tekster i
dansktopmusikken. Jeg skvattede liger over min radio for et par minutter
siden iog den røg derved over på P4 "længst fra min egen radio" hehe.

Jeg har lige hørt så`n en sang af den der P3/4-musik-agtige slags. Her kan
man dævleme godt nok snakke om en komplet åndsvag tekst. Jeg ved ikke hvad
sangen hed, men den var af typisk lavkvalitet. Prøv lige at se noget af
teksten her:

LAD EN BAJER STÅ PÅ KLEM

Åhhhhh jaaaa jeg er alene i stuen - jeg strækker min krop uhhhhh aaaaa lad
mig ligge i fred - lad mig være alene et øjeblik - uhuuuuuuuu her på mit
gemmested. Åhhhh jærrrhhhhhh - Lad en bajer skylle ned - det er ikke idag -
waaaaauuuuuuuu jeg er til stres og jag - jeg kigger og ser - natten ligner
et eventyr - med mine øjne på klem - lad en bajer skylle ned - uhuuuuuuuu -
det er ikke i dag jeg hænger ud . Åh jærhhhhhh uhuuuuuu wauuuuuuuuu. Jeg
strækker min bajer her på mit gemmested og lader mit øje stå på klem her på
mit gemmested - uaauuuuuuuu... en bajers tid.

KORS I SKYGGEN siger jeg bare. Er manden vanvittig?

Er det i den forbindelse vi skal tale om at dansktoptekster ikke har
indhold. Vor Herre til hest. Dansktoptekster har en ultra-mega-turbo-million
mere indhold end så`n noget vås om en bajer. Dansktoptekster handler da om
noget og mange er ganske sjove.

Hilsen Åge