CD Wow - den hong-kongske afdeling
Fra : Martin

Dato : 11-11-03 14:56

Hej!

Plejer at købe via den engelske filial, men blev lige gjort opmærksom på at
Hong Kong-filialen er billigere (http://www4.cd-wow.com.hk/).
Nu af spørgsmålet så, kommer der told, moms og andet skidt på, hvis man
bestiller her, eller sender de også via Europa, når man bestiller på Hong
Kong-siden?

Martin

Fra : Uffe Holst

Dato : 11-11-03 15:20

In an article of 11 Nov 2003 Martin wrote:

> [...]
> Nu af spørgsmålet så, kommer der told, moms og andet skidt på, hvis man
> bestiller her, eller sender de også via Europa, når man bestiller på Hong

Så vidt jeg ved, bliver de afsendt fra Hong Kong.

Men hvis du blot bestiller en enkelt CD af gangen, så ryger det vel nærmest
under minimumsbeløbet for de pakker, som de gider kigge nærmere på.

Men en biting - jeg har ladet mig fortælle, at de sydøstasiatiske
udgivelser, der typisk sælges hos CD-WOW er af en ringere kvalitet end de
europæiske, navnlig med hensyn til indlægsbogen og selve æsken.

CD-WOW i UK skulle efter sigende også sælge de sydøstasiatiske, hvilket
er én af grundene til, at de kan gøre det så billigt.

Men jeg har endnu ikke selv købt noget hos CD-WOW, så ovenstående er kun,
hvad jeg har hørt fra andre.
--
Uffe Holst

Fra : ML-78

Dato : 13-11-03 09:41

> Så vidt jeg ved, bliver de afsendt fra Hong Kong.

Nope, Sverige.

> Men hvis du blot bestiller en enkelt CD af gangen, så ryger det vel nærmest
> under minimumsbeløbet for de pakker, som de gider kigge nærmere på.

Man kan sagtens bestille for over minimumsbeløbet hos CD-WOW og der vil stadig
ikke blive pålagt noget.

ML-78

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 11-11-03 15:17

"Martin" <nospam@forme.com> wrote in message news:1068559091.26249@ahj...
> [...]
> Nu af spørgsmålet så, kommer der told, moms og andet skidt på, hvis man
> bestiller her, eller sender de også via Europa, når man bestiller på Hong

Jeg har endnu ikke selv prøvet, men standardsvaret på det spørgsmål plejer
altid at være:

"Ingen moms for de sender dem fra Sverige."

Mvh Mikkel

Fra : Alias

Dato : 11-11-03 16:05

"Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> altid at være:
>
> "Ingen moms for de sender dem fra Sverige."

Det svar er også korrekt!

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 11-11-03 16:11

On Tue, 11 Nov 2003 14:56:07 +0100, "Martin" <nospam@forme.com> wrote:

> [...]
>Nu af spørgsmålet så, kommer der told, moms og andet skidt på, hvis man
>bestiller her, eller sender de også via Europa, når man bestiller på Hong

Jeg har ikke haft nogen problemer, pakkerne er afsendt fra Skåne.
Har ikke lagt mærke til nogen form for kvalitetsforskel på deres varer
frem for lokale.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 11-11-03 16:41

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> wrote in message

> Jeg har ikke haft nogen problemer, pakkerne er afsendt fra Skåne.
> Har ikke lagt mærke til nogen form for kvalitetsforskel på deres varer
> frem for lokale.

Forskellen er nok heller ikke noget man lægger mærke til medmindre man laver
en direkte sammenligning.

Jeg har fornyligt købt nogle CD'er hjem fra CD-wow, da de jo var billigst,
og haft lejlighed til at sammenligne med nogle andre eksemplarer af de samme
som var købt i butikker herhjemme. Og så var det ret tydeligt at se at der
ikke var brugt så meget tryksværte, og at papiret var tyndere m.m.

Én af pladerne er jeg nu endda ret sikker på jeg ville have undret mig over
selvom jeg ikke havde kunne sammenligne med en anden. Den virkede ret
billig, næsten pirat-kopi agtig. Det var Shania Twain's Up i dobbelt-CD
udgaven. Her virkede etuiet også billigere. Trykket på selve CD'en lignede
noget der kom fra en hjemmeprinter, og bagsideindlægget passede ikke rigtigt
i coveret.

Jeg ved ikke hvor mange der går op i sådan noget, for musikken er
selvfølgelig det vigtigste, men jeg kan nu godt lide at resten af "pakken"
er i orden. Det er en af grundende til at køb af downloaded musik ikke
umiddelbart bliver et hit hos mig (så skal det være billigt). Jeg kan godt
lide at der er det ekstra materiale med.

Og måske er det bare mig der har haft en uheldig oplevelse. Men jeg har nu
ikke rigtigt lyst til at købe hos dem længere.

Mvh. Lars

Fra : Don G.

Dato : 11-11-03 17:12

"Lars H. Pedersen" skrev...

> Forskellen er nok heller ikke noget man lægger mærke til
> medmindre man laver en direkte sammenligning.

[snip]

> Og måske er det bare mig der har haft en uheldig oplevelse.
> Men jeg har nu ikke rigtigt lyst til at købe hos dem længere.

Spændende indlæg! Jeg har selv købt en del DVD'er og musik hos CD-Wow og har
aldrig skænket det en tanke at der var forskel på kvaliteten.
Jeg vil næsten lægge hovedet på blokken mht DVD'er og påstå at der ikke er
nogen kvalitativ forskel på dem og de der kan købes herhjemme.
CD'er er selvfølgelig en anden historie idet der generelt er forskel på
udgivelserne i de forskellige geografiske områder, men at forskellen også er
kvalitativ skal jeg absolut lave lidt hjemme-research på!
Når det er sagt, så skal kvaliteten været ret ringe, for at jeg ikke vil
spare de omkring 50kr pr CD, for mit vedkommende.

Mvh. Don G.

<signature>
nerdiac . ['ner:diak] . n . übernerd; extreme nerd; nerd of nerds.
http://www.nerdiac.com
</signature>

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 11-11-03 17:39

"Don G." <news@don-gSLETTES.dk> wrote in message

> [...]
> Når det er sagt, så skal kvaliteten været ret ringe, for at jeg ikke vil
> spare de omkring 50kr pr CD, for mit vedkommende.

Ja, det kan jo blive til mange penge i det lange løb.
Jeg vil da også sige at hvis det ikke var fordi jeg havde undret mig over
kvaliteten af Shania CD'en og derfor begyndte at sammenligne, så havde jeg
heller ikke tænkt over de andre CD'er.
Men med hensyn til Shania CD'en kan jeg nu ikke lade være med at føle mig
lidt snydt.

Mvh. Lars

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 11-11-03 21:31

Lars H. Pedersen wrote:
> [...]
> havde jeg heller ikke tænkt over de andre CD'er.
> Men med hensyn til Shania CD'en kan jeg nu ikke lade være med at føle

Min kæreste og jeg køber tit cd'er hos CD-Wow, og jeg har slet ikke bemærket
nogen forskel i kvaliteten, snarere tværtimod. Min kæreste købte Heather
Nova's nyeste, og det var en meget flottere indpakning end den man kan købe
i Danmark - kvalitet og design-mæssigt.
I kan iøvrigt få en gratis voucher på £1 her:
http://www.cd-wow.com/trustcard

--
Jacob

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 11-11-03 23:21

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse :
> [...]
> nogen forskel i kvaliteten, snarere tværtimod. Min kæreste købte Heather
> Nova's nyeste, og det var en meget flottere indpakning end den man kan

Det har jeg også oplevet med et par cd'er - generelt har jeg aldrig været
udsat for, at de cd'er og dvd'er, som jeg har bestilt, skulle være i en
ringere kopi end dem, som Fona tager en bondegård for.

> I kan iøvrigt få en gratis voucher på £1 her:
> http://www.cd-wow.com/trustcard

Hvis du bestiller den på £1,5, kan du også bruge den på cd'er.

> --
> Jacob

Med venlig hilsen
Mads

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 12-11-03 20:30

Mads Holmsgaard Eriksen wrote:

> [...]
> være i en ringere kopi end dem, som Fona tager en bondegård for.

> Hvis du bestiller den på £1,5, kan du også bruge den på cd'er.

Øv! jeg troede kun den gældte for DVD'er - nu har jeg jo fået £1 kuponer til
alle mine e-mailadresser... ;)

--
Jacob

I can still recall old Mister Barnslow getting out every morning and
nailing a fresh load of tadpoles to the old board of his. Then he'd
spin it round and round, like a wheel of fortune, and no matter where
it stopped he'd yell out, "Tadpoles! Tadpoles i a winner!" We all
thought he was crazy. But then we had some growing up to do.

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 13-11-03 00:22

> Øv! jeg troede kun den gældte for DVD'er - nu har jeg jo fået £1 kuponer
til
> alle mine e-mailadresser... ;)

Jeg er også helt sikker på, at det er det, der har været tiltænkt.
Imidlertid har grådige mennesker som jeg forsøgt med £1,5 voucher på cd'er
og det har virket fint, hvilket har gjort, at jeg har fået et par helt nye
cd'er til omkring 70 kr. stk. Billigt, billigt :)

> --
> Jacob

Mvh
Mads

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-11-03 16:22

Martin wrote:

> [...]
> Nu af spørgsmålet så, kommer der told, moms og andet skidt på, hvis man
> bestiller her, eller sender de også via Europa, når man bestiller på Hong

HK er ikke nødvendigvis billigst. Oftest er der rabatlink og
rabat-vouchers til den "normale" afdeling, som gør at den er billigst.
Læs i Forhandler-forummet på http://dahf.dk

/David