D.A.D
Fra : Peter Christensen

Dato : 10-11-03 22:19

Hej

Jeg mangler lidt hjælp! Hvilke numre af D.A.D ville I anbefale til en
udlænding, som jeg gerne vil præsentere for noget god dansk rock? Det
skal nok bare ikke være noget af deres allerførste :)

Hilsen Peter

Fra : Thomas Zork

Dato : 11-11-03 00:01

> Jeg mangler lidt hjælp! Hvilke numre af D.A.D ville I anbefale til en
> udlænding, som jeg gerne vil præsentere for noget god dansk rock? Det
> skal nok bare ikke være noget af deres allerførste :)

Sleeping My Day Away
Laugh 'n' a ½

hmmm så mens jeg sad og kiggede på mine cd'r, synes jeg egentlig det første
er det bedste...

Så hvis jeg skal fortsætte listen bliver det:

Gods Favorite

...måske er numrene på Psychopatico en meget god indgangsvinkel, men smag er
jo subjektiv.

mvh

/th zork

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-11-03 01:39

Peter Christensen <sub@cottontail.dk> skrev:

> Jeg mangler lidt hjælp! Hvilke numre af D.A.D ville I anbefale til en
> udlænding, som jeg gerne vil præsentere for noget god dansk rock? Det
> skal nok bare ikke være noget af deres allerførste :)

Hvorfor ikke? DAD har ikke lavet et eneste dårligt nummer.

Johnny
Call of the wild
Jihad
Lord of the Atlas
Sleeping my day away
Bad craziness
D-law
Reconstruckdead
Helpyourselfish
Soulbender
Empty heads
Mad days
Ninetinehundredandyesterday

Sådan ca.

Mark

Fra : Peter Christensen

Dato : 11-11-03 17:11

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det

> Hvorfor ikke? DAD har ikke lavet et eneste dårligt nummer.
<snip>
> Mark

Hej og tak for svaret. Numrene skal indgå i en samling med andet dansk
rock, og jeg er ikke selv helt så vild med deres første udgivelser :)

Mvh
Peter

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 11-11-03 08:23

Peter Christensen skriver:

> Det
> skal nok bare ikke være noget af deres allerførste :)

Den kan jeg heller ikke rigtigt forstå....
Hvorfor ikke lave en ordentlig intro hvad DAD er og hvad de står for?
Jeg ville aldrig selv undvære de først skiver de smed på gaden. Selv
hørte jeg DAD første gang hos min kære kæreste for 15 år siden og syntes
den gang at det sgu da var noget ganske rædsomt
kostald-træsko-halbal-rock-lort som jeg var helt sikker på at der ikke
var andre en dem og hende der ville ligge øre til. Senere da jeg smed
DJ-bøfferne i ringen og kapitulerede til rockmusik så var DAD sammen med
PinkFloyd de første jeg begyndte at lytte til. Den gang (måske 8-10 år
siden) var det sgu vigtigt for mig at vide og høre hvordan bandet havde
udviklet sig, hvor de kom fra og til hvad. Så havde jeg ikke i baghovedet
de gamle vinyler fra kranens samling af DAD så tror jeg ikke jeg i så høj
grad ville begå mig inden for lige kostaldrock.

Sådan har jeg siden haft det med næsten alt rockmusik. Det er en nydelse
at ligge øre til hvordan musikken og teknikken har haft indflydelse på
udvikling sammen med bandets opfattelse at hvordan det skal lyde, og man
får et helt andet tilhørsforhold til musikken på den måde.

Mit forslag er at du tager 2 nummere fra hver skive og sender til ham.
Det første nummer skal være det som enten har været på listerne eller det
som du bedst kan synge med på. Derefter et af de nummere som du syntes er
fedest "live" eller "højt".
Det sidste kan være svært hvis du ikke har været til nogle koncerter med
drengene, men så brug fantasien, det er absolut ikke dårligt at lukke
øjenene og forestille sig en selv stå på 1. række og fyre den af.

Der er alt for meget politik og smagssans i hvad der er de bedste fra
DAD, så prøv selv...

//Beach