/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Hundebid (hurtig hjælp udbedes...)
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 07:49

Hejsa

I forbindelse med en ellers dejlig tur i går eftermiddags mødte vi en
Rottweiler, som vores hund normalt kan godt med.
De gik løse sammen med 2-3 andre hunde og snusede i græsset og vores hund
var vel en 10-20 meter væk fra Rottweileren da den pludselig løb efter
hende. Vi hørte vores hund pive og ejeren af Rottweileren var der med det
samme. Han havde sin hund under kontrol inden vi andre overhovedet kunne nå
at reagere.
Umiddelbart kunne vi ikke se nogen skader på vores hund. Hun var våd og
lidt snavset efter at have leget og så har hun en _meget_ tæt pels over
ryggen.
Da vi kom hjem blev hun tørret osv. Vi kunne stadig ikke se/finde noget.
Så her til morgen, da jeg sad og kløede hende godt igennem stødte jeg på
noget mærkeligt. Jeg fandt straks en lygte frem så jeg kunne se bedre og
ganske som jeg frygtede så havde Rottweileren bidt hul i går.

Hvad skal jeg gøre nu? Jeg har taget et håndklæde med lunkent vand og
vasket såret og pelsen omkring det, men skal jeg gøre mere? Ham der ejer
Rottweileren er en jeg kender så ham snakker jeg lige med om det. Det jeg
er mest nervøs for er dog om hun har "taget skade".

Gode råd og vejledning ønskes....

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



 
 
\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 08:29

Update!

Har lige snakket med Dyrelægevagten og blev anbefalet at barbere området og
så vaske såret 2 gange om dagen med enten Klorhexidin eller sæbevand.
Selvfølgelig skal jeg også holde et vågent øje med hende og såret, især om
det hæver, vædsker og/eller bliver meget varmt.

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Louise Viborg (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 29-11-03 09:10

Hej Kenneth!
Jeg kan fortælle at da min hund blev bidt af en anden hund, vaskede vi
det i vand med brun sæbe, hvorefter vi puttede klorhexordin på hver
dag. Vi var også oppe ved dyrlægen og få noget antibiotika, så han
undgik infektion.

Held og lykke med din hund

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!



On Sat, 29 Nov 2003 08:29:10 +0100, "\(: MarlboroMan :\)"
<kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>Update!
>
>Har lige snakket med Dyrelægevagten og blev anbefalet at barbere området og
>så vaske såret 2 gange om dagen med enten Klorhexidin eller sæbevand.
>Selvfølgelig skal jeg også holde et vågent øje med hende og såret, især om
>det hæver, vædsker og/eller bliver meget varmt.
>
>Mvh.
>
>Kenneth (Tessas far)
>


\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 10:19

> Hej Kenneth!

Hej Louise

> Jeg kan fortælle at da min hund blev bidt af en anden hund, vaskede vi
> det i vand med brun sæbe, hvorefter vi puttede klorhexordin på hver
> dag. Vi var også oppe ved dyrlægen og få noget antibiotika, så han
> undgik infektion.

Det er blevet vasket med Klorhexidin nu og jeg har drysset Klorhexidin
pudder på. Senere får det så lige en tur med en gang sæbevand.
Vi regner med at ringe til dyrelægen på mandag og få en recept på noget
antibiotika.

> Held og lykke med din hund

Mange mange tak

> Mvh. Louise
> Katteri DK Shuno Zahra
> Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
> http://www.shunozahra.dk
> Dejlig hunkilling til salg!

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Rinnie Ilsøe (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Rinnie Ilsøe


Dato : 29-11-03 11:03


"(: MarlboroMan :)" <kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fc86491$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det er blevet vasket med Klorhexidin nu og jeg har drysset Klorhexidin
> pudder på. Senere får det så lige en tur med en gang sæbevand.
> Vi regner med at ringe til dyrelægen på mandag og få en recept på noget
> antibiotika.

Hej Kenneth

Ja, det er jo desværre sådan noget der kan ske... Jeg synes Rotte-ejeren
tacklede situationen fint. Hunde kan, lissom os mennesker, blive uvenner.

Du skal lige passe på at såret ikke konstant er fugtugt, for så tar' det
også længere tid om at hele... Selvfølgelig alt efter hvor stort det er skal
du lade det være så meget som muligt i fred og kun gøre som dyrlægen har
sagt og så selvfølgelig holde et vågent øje med det. Når vores hunde får
små-rifter holder jeg bare øje med det og rører det ikke og de heler
uhyggelig hurtigt!

Held og lykke med hende!

Rinnie



\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 11:13

> Hej Kenneth

Hej Rinnie

> Ja, det er jo desværre sådan noget der kan ske... Jeg synes Rotte-ejeren
> tacklede situationen fint. Hunde kan, lissom os mennesker, blive uvenner.

Han tacklede situationen helt perfekt. Han er en af mine gamle kammerater
og han var selvfølgelig dybt ulykkelig over at hans hund havde gjort min
hund fortræd (selv om vi på det tidspunkt ikke vidste hun var blevet bidt)
og han har generelt _rigtig_ godt styr på sin hund. Efter han havde skældt
hende ud, så blev hun sat i snor og så var der ingen problemer. De snusede
til hinanden og hans hund slikkede vores på snuden.

> Du skal lige passe på at såret ikke konstant er fugtugt, for så tar' det
> også længere tid om at hele... Selvfølgelig alt efter hvor stort det er
skal
> du lade det være så meget som muligt i fred og kun gøre som dyrlægen har
> sagt og så selvfølgelig holde et vågent øje med det. Når vores hunde får
> små-rifter holder jeg bare øje med det og rører det ikke og de heler
> uhyggelig hurtigt!

Ja, de heler sgu hurtigt de små kræ. Dog ikke når de har hårsækmider. Det
er dælme svært at komme af med
Jeg sørger for at holde såret tørt når det ikke lige bliver renset

> Held og lykke med hende!

Tak

> Rinnie

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Ukendt (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-03 09:46


"(: MarlboroMan :)" <kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fc84ac4$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Update!
>
> Har lige snakket med Dyrelægevagten og blev anbefalet at barbere området
og
> så vaske såret 2 gange om dagen med enten Klorhexidin eller sæbevand.
> Selvfølgelig skal jeg også holde et vågent øje med hende og såret, især om
> det hæver, vædsker og/eller bliver meget varmt.

Det var næsten det samme råd jeg fik, da Buffy for nyligt, havde et "hul" i
sin ene trædepude.
Vi fik dog af vide, at vi først skulle bruge sæbevand, derefter Klorhexidin.
Det er også helet fint og hurtigt, selvom det så rimelig dybt ud, i mine
øjne.

Hvad er Tessa for en hund ?

Mvh. www.tjekmig.dk



\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 10:18

> Det var næsten det samme råd jeg fik, da Buffy for nyligt, havde et "hul"
i
> sin ene trædepude.
> Vi fik dog af vide, at vi først skulle bruge sæbevand, derefter
Klorhexidin.
> Det er også helet fint og hurtigt, selvom det så rimelig dybt ud, i mine
> øjne.

Nu har jeg vasket det med Klorhexidin og drysset Klorhexidin pudder på.
Senere får det lige en omgang med sæbevand.

> Hvad er Tessa for en hund ?

Tessa er sådan en "godt og blandet" hund.
Jeg poster lige et par billeder i dk.binaer under emnet "Tessa". Så kan i
også se hullet!

> Mvh. www.tjekmig.dk

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Bo M Mogensen (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 29-11-03 12:16

On Sat, 29 Nov 2003 08:29:10 +0100, "\(: MarlboroMan :\)"
<kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>Update!
>
>Har lige snakket med Dyrelægevagten og blev anbefalet at barbere området og
>så vaske såret 2 gange om dagen med enten Klorhexidin eller sæbevand.
>Selvfølgelig skal jeg også holde et vågent øje med hende og såret, især om
>det hæver, vædsker og/eller bliver meget varmt.

Hmm jeg ville nu have givet hunden et skud pencelin eller noget
pencelin pulver som man bruger til mink ..... det tager ALT.... jeg
havde som barn en kanin der ved et uheld fik rygget alt hud kød etc af
en del af bagbenet og tænkte den burde aflives men jeg ga den en gang
af det her og den levede fint i en del år efter ..... det første jeg
ville tænke på med hunde bid var infeksion fra den ene hund til den
anden ..... men de har jo et imun forsvar der sparker røw og hvis din
hun ellers ikke har feber ....og du holder det rent så er der ikke
noget at bekymre dig for ....imho.
--

Mv.
Bo M Mogensen

" Så længe jer er håbeløs er der håb
og der er Håb ENDNU "
ØSTKYST HOSTLERS !

\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 12:44

> Hmm jeg ville nu have givet hunden et skud pencelin eller noget
> pencelin pulver som man bruger til mink ..... det tager ALT.... jeg
> havde som barn en kanin der ved et uheld fik rygget alt hud kød etc af
> en del af bagbenet og tænkte den burde aflives men jeg ga den en gang
> af det her og den levede fint i en del år efter ..... det første jeg
> ville tænke på med hunde bid var infeksion fra den ene hund til den
> anden ..... men de har jo et imun forsvar der sparker røw og hvis din
> hun ellers ikke har feber ....og du holder det rent så er der ikke
> noget at bekymre dig for ....imho.

Det har jeg også tænkt på men nu håber jeg at hendes imunforsvar selv kan
klare skærene. Med lidt hjælp selvfølgelig.
Jeg har ikke prøvet at tage hendes temperatur endnu men har tænkt mig at
gøre det inden jeg vasker såret igen. Bare for at være på den sikre side.

> Mv.
> Bo M Mogensen

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Bo M Mogensen (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 29-11-03 13:18

On Sat, 29 Nov 2003 12:44:29 +0100, "\(: MarlboroMan :\)"
<kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>
>Det har jeg også tænkt på men nu håber jeg at hendes imunforsvar selv kan
>klare skærene. Med lidt hjælp selvfølgelig.

ja ja det skal sgu nok gå .....min lille sprinter har jo som bekendt
ingen hård og hendes hud er lidt tynder ind den gerne måtte være så
hun er et omvandrene sår i perioder når hun tager den med 60 KM/t
igenem tjørn og krat - hun er da også blevet lidt risset med tiden
men hun slikker det rent ...og det er nok hvis hun bløder så renser
jeg det lige med sæbe og noget desinficeren creme...... nu er det
selvføligt noget andte med et reelt bid hvor der er en direkte
overførsel af bakteria ....men som sagt de fleste hunde har jo et imun
forsvar der er utroligt så en gang noget meget væmeligt en hund der
var ramt af en bil her i afrika men der var sgu gået noget tid den
levede fanme med noget af tarmene hængen ude - det var da synd og den
skulle have været aflivet men altså AFRIka ....

>Jeg har ikke prøvet at tage hendes temperatur endnu men har tænkt mig at
>gøre det inden jeg vasker såret igen. Bare for at være på den sikre side.

DU KAN mærke det på snuden er den usædvaneligt varm så er der noget
galt ....min gamle Berna sennet faldt sgu en gang i mellem issen og
ned i fryssen vand - der var min far lige hurtig og rygge hende op hun
blev ellers lammet af sjok ....hun havde lunge betændelse 20 min efter
og dyrelægen var der 40 minutter efter hun fik et skud pencelin også
en kur hun var frisk efter en uge .....men mærk snuden.

anyway hvis hun ikke har det dårliger nu efter bidet så er mit bedste
bud hunden er i permanent bedring !

--

Mv.
Bo M Mogensen

" Så længe jer er håbeløs er der håb
og der er Håb ENDNU "
ØSTKYST HOSTLERS !

\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 10:34

Vedr. de billeder der så laver jeg en side på www.megapixel.dk i stedet da
TDC ikke lige funker så godt!

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 10:40

Så er de først billeder klar:

http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=3985

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Ukendt (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-03 10:48


"(: MarlboroMan :)" <kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fc86977$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så er de først billeder klar:
>
> http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=3985

Hun er godt nok kær ! Er der noget Boxer i hende ?

Såret ser ikke så slemt ud, det skal nok hele fint.
Virkede hun bange for Rottweileren efter bidet, eller tog hun det bare
stille og roligt ?


Mvh. www.tjekmig.dk



\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 10:55

> Hun er godt nok kær ! Er der noget Boxer i hende ?

Tak
Nej, der er ikke Boxer i hende men derimod Amerikansk Bulldog og en masse
andet godt. Moren var en godt og blandet krydsning og faren er ren
Amerikansk Bulldog.

> Såret ser ikke så slemt ud, det skal nok hele fint.
> Virkede hun bange for Rottweileren efter bidet, eller tog hun det bare
> stille og roligt ?

Det lyder godt.

Hun var lidt skræmt bagefter men ellers rimelig rolig. Hun lagde sig dog
klods op af mine ben efter biddet. Da der så kom en anden tæve, en
Amerikansk Bulldog så fes hun over til hende og så legede de indtil vi
fulgtes hjem.

>
> Mvh. www.tjekmig.dk

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Punish the deed, not~ (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Punish the deed, not~


Dato : 29-11-03 19:44

On Sat, 29 Nov 2003 07:49:25 +0100, "\(: MarlboroMan :\)"
<kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>Hejsa
>
>I forbindelse med en ellers dejlig tur i går eftermiddags mødte vi en
>Rottweiler, som vores hund normalt kan godt med.
>De gik løse sammen med 2-3 andre hunde og snusede i græsset og vores hund
>var vel en 10-20 meter væk fra Rottweileren da den pludselig løb efter
>hende. Vi hørte vores hund pive og ejeren af Rottweileren var der med det
>samme. Han havde sin hund under kontrol inden vi andre overhovedet kunne nå
>at reagere.
>Umiddelbart kunne vi ikke se nogen skader på vores hund. Hun var våd og
>lidt snavset efter at have leget og så har hun en _meget_ tæt pels over
>ryggen.
>Da vi kom hjem blev hun tørret osv. Vi kunne stadig ikke se/finde noget.
>Så her til morgen, da jeg sad og kløede hende godt igennem stødte jeg på
>noget mærkeligt. Jeg fandt straks en lygte frem så jeg kunne se bedre og
>ganske som jeg frygtede så havde Rottweileren bidt hul i går.
>
>Hvad skal jeg gøre nu? Jeg har taget et håndklæde med lunkent vand og
>vasket såret og pelsen omkring det, men skal jeg gøre mere? Ham der ejer
>Rottweileren er en jeg kender så ham snakker jeg lige med om det. Det jeg
>er mest nervøs for er dog om hun har "taget skade".
>
>Gode råd og vejledning ønskes....
>
>Mvh.
>
>Kenneth (Tessas far)



,,,,,køb klorhexidin på apotek eller matas og rens såret, det er godt
at have stående parat derhjemme, så renser du bare et par gange om
dagen så du er sikker på at det er kommet godt ned i såret

\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 10:47

> ,,,,,køb klorhexidin på apotek eller matas og rens såret, det er godt
> at have stående parat derhjemme, så renser du bare et par gange om
> dagen så du er sikker på at det er kommet godt ned i såret

Det kan også tro jeg ER gået i gang med. Hun fik en ordentlig omgang her da
jeg kom hjem med Klorhexidinen og så får hun en omgang med sæbevand senere +
mere Klorhexidin.

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Anne-Marie Prange (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Anne-Marie Prange


Dato : 29-11-03 15:52


"(: MarlboroMan :)" <kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com>
skrev i en meddelelse
news:3fc86b19$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det kan også tro jeg ER gået i gang med. Hun fik en ordentlig
omgang her da
> jeg kom hjem med Klorhexidinen og så får hun en omgang med
sæbevand senere +
> mere Klorhexidin.
>

Ja men klorhexidin er ikke altid nok ved bid fra en hund kan det
være svært at se hvor langt det går ind og der kan derfor dannes
invendige bylder .. derfor .. kontakt dyrlægen og få hunden sat i
pencilin/antibiotikabehandling .. ved af erfaring at det bliver
gjort hver gang man kontakter dyrlægen med et hundebid ..
hejhils fra Ami



Karina og Christian (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Karina og Christian


Dato : 29-11-03 11:49

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in
message news:3fc84173$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
[klip]
> Gode råd og vejledning ønskes....

Hejsa Kenneth og Tessa

Du er allerede i gang med at behandle såret - det er rigtig fint. Som andre
også har sagt, er det vigtigt, at såret bliver renset, men at det derudover
får lov til at være tørt, så kan det lettere hele. For et sår at være kan
det være rigtig fint, at det sidder, hvor det gør, så Tessa ikke hele tiden
selv kan gnaske i det og komme til at rive det op.

Jeg tror dog ligeledes, at det er rigtig godt, at du mandag får noget
antibiotika til hende for at være helt sikker på, at der ikke går betændelse
i det. Selvfølgelig skal du weekenden over holde øje med såret og se efter,
at det ikke pludselig ser betændt eller på anden måde "mystisk ud". Men som
det også er sagt, så heles de hurtigt de søde hundevæsner, så det skal nok
gå fint, er jeg sikker på.

Jeg har i øvrigt set billederne - hun er en dejlig hund Hvor gammel er
hun?

Med venlig hilsen
Karina



Martin Larsen (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 29-11-03 11:57


>
> Jeg har i øvrigt set billederne - hun er en dejlig hund Hvor gammel er
> hun?
>
Hejsa

er helt enig VAr det ikke jer der fik jeres hvalp samtidig med os ???
Vores Kemba er fra de 4/3-2003, Hvor stor er Tessa blevet nu ???

God bedring med såret

Mvh Martin



\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 12:11

> Hejsa

Hej Martin

> er helt enig VAr det ikke jer der fik jeres hvalp samtidig med os ???
> Vores Kemba er fra de 4/3-2003, Hvor stor er Tessa blevet nu ???

Det er nemlig helt rigtigt. Vores hunde deler fødselsdag
Tessa er rimelig stor. Hun er ikke nær så stor og tung som jeres dejlige
Kemba. Hun vejer vel omkring de 32 kg. Sidst vi vejede hende var for en
mdr. siden og der vejede hun lidt over 31 kg.
Hun er meget langbenet men ikke så kraftigt bygget. Dog tror jeg nok hun
skal blive noget kraftigere når musklerne sætter sig. Hun har jo også lidt
tid til at vokse endnu.

> God bedring med såret

Tak for det.

> Mvh Martin

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Martin Larsen (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 29-11-03 12:22

> > Hejsa
>
> Hej Martin
>
> > er helt enig VAr det ikke jer der fik jeres hvalp samtidig med os
???
> > Vores Kemba er fra de 4/3-2003, Hvor stor er Tessa blevet nu ???
>
> Det er nemlig helt rigtigt. Vores hunde deler fødselsdag
> Tessa er rimelig stor. Hun er ikke nær så stor og tung som jeres dejlige
> Kemba. Hun vejer vel omkring de 32 kg. Sidst vi vejede hende var for en
> mdr. siden og der vejede hun lidt over 31 kg.
> Hun er meget langbenet men ikke så kraftigt bygget. Dog tror jeg nok hun
> skal blive noget kraftigere når musklerne sætter sig. Hun har jo også
lidt
> tid til at vokse endnu.
>
> > God bedring med såret
>
> Tak for det.
>
Det er da en rimelig stor vuffer *SG* Vi håber bare på at vores ikke bliver
højere end han er nu for han kan nu ligge hovedet op på spisebordet (selvom
han godt ved at han ikke må). Han er nået til lige under de 60 kg nu men
tager vel en 10-15 kg mere på inden her er fuldt udvokset. Men det vidste vi
jo da vi fik ham. Og når man går op af ham hver dag virker han slet ikke så
stor.

MArtin



\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 12:46

> Det er da en rimelig stor vuffer *SG* Vi håber bare på at vores ikke
bliver
> højere end han er nu for han kan nu ligge hovedet op på spisebordet
(selvom
> han godt ved at han ikke må). Han er nået til lige under de 60 kg nu men
> tager vel en 10-15 kg mere på inden her er fuldt udvokset. Men det vidste
vi
> jo da vi fik ham. Og når man går op af ham hver dag virker han slet ikke

> stor.

He he he, hun er i hvert fald stor nok
Han er da blevet en ordentlig krabat så. Han har vel taget ca. 10 kg. på
siden sidst jeg læste om nyt fra jer/ham.

> MArtin

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



\(: MarlboroMan :\) (29-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 29-11-03 12:08

> Hejsa Kenneth og Tessa

Hej Karina

> Du er allerede i gang med at behandle såret - det er rigtig fint. Som
andre
> også har sagt, er det vigtigt, at såret bliver renset, men at det
derudover
> får lov til at være tørt, så kan det lettere hele. For et sår at være kan
> det være rigtig fint, at det sidder, hvor det gør, så Tessa ikke hele
tiden
> selv kan gnaske i det og komme til at rive det op.

Hun kan kun _lige_ nå med tungen, hvis hun anstrenger sig

> Jeg tror dog ligeledes, at det er rigtig godt, at du mandag får noget
> antibiotika til hende for at være helt sikker på, at der ikke går
betændelse
> i det. Selvfølgelig skal du weekenden over holde øje med såret og se
efter,
> at det ikke pludselig ser betændt eller på anden måde "mystisk ud". Men
som
> det også er sagt, så heles de hurtigt de søde hundevæsner, så det skal nok
> gå fint, er jeg sikker på.

Jeg har arrangeret det sådan at jeg bare skal ringe til dyrelægevagten, så
sørger han for at jeg kan hente noget antibiotika på nærmeste apotek. Han
synes dog sagtens det kunne vente til mandag.

> Jeg har i øvrigt set billederne - hun er en dejlig hund Hvor gammel er
> hun?

Hun er lige knapt 9 mdr. gammel og hun er en SKØN hund

> Med venlig hilsen
> Karina

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Anne-Marie Prange (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Anne-Marie Prange


Dato : 29-11-03 13:01


> Gode råd og vejledning ønskes....


Et hvert hundebid bør efterfølges af pencilin/antibiotikabehandling
for at undgå at der kommer en infektion hvilket der meget let kan ..
og dette kan give årsag til byld hos hunden
Godbedringhils fra Ami



\(: MarlboroMan :\) (30-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 30-11-03 21:38

> Et hvert hundebid bør efterfølges af pencilin/antibiotikabehandling
> for at undgå at der kommer en infektion hvilket der meget let kan ..
> og dette kan give årsag til byld hos hunden
> Godbedringhils fra Ami

Det bliver så klaret imorgen hos vores dyrelæge.
Tak

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Benny Mortensen (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 29-11-03 15:36


"(: MarlboroMan :)" <kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fc84173$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> I forbindelse med en ellers dejlig tur i går eftermiddags mødte vi en
> Rottweiler, som vores hund normalt kan godt med.
> De gik løse sammen med 2-3 andre hunde og snusede i græsset og vores hund
> var vel en 10-20 meter væk fra Rottweileren da den pludselig løb efter
> hende. Vi hørte vores hund pive og ejeren af Rottweileren var der med det
> samme. Han havde sin hund under kontrol inden vi andre overhovedet kunne

> at reagere.
> Umiddelbart kunne vi ikke se nogen skader på vores hund. Hun var våd og
> lidt snavset efter at have leget og så har hun en _meget_ tæt pels over
> ryggen.
> Da vi kom hjem blev hun tørret osv. Vi kunne stadig ikke se/finde noget.
> Så her til morgen, da jeg sad og kløede hende godt igennem stødte jeg på
> noget mærkeligt. Jeg fandt straks en lygte frem så jeg kunne se bedre og
> ganske som jeg frygtede så havde Rottweileren bidt hul i går.
>
> Hvad skal jeg gøre nu? Jeg har taget et håndklæde med lunkent vand og
> vasket såret og pelsen omkring det, men skal jeg gøre mere? Ham der ejer
> Rottweileren er en jeg kender så ham snakker jeg lige med om det. Det jeg
> er mest nervøs for er dog om hun har "taget skade".
>
> Gode råd og vejledning ønskes....
>
> Mvh.
>
> Kenneth (Tessas far)
>
>
Hej Kenneth

Sød lille vuf. Men plejer de at lege sammen, og dermed mener jeg jo også
slås for sjov. Da jeg syntes det der ligner mere et hændeligt uheld, end
det ligner et bid. Dels har du kun fundet et hul, og efter vægten at dømme,
så er din hund jo ikke sådan lige af gabe over. Alligevel syntes tanden at
være gået direkte ind, så det ligner mere et uheld end et bid. De kan jo
være lidt voldsomme når de leger. Det er jo et par tunge hunde, så
sammenstødene vil der jo være nogen kraft bag, og det hænder at de får
skrammer. Men såret er jo rent, så vask det i brun sæbe, og efterbehandling
burde være unødvendig, men man kan da forebygge med lidt pattesalve.

M.V.H.....Benny..



\(: MarlboroMan :\) (30-11-2003)
Kommentar
Fra : \(: MarlboroMan :\)


Dato : 30-11-03 21:45

> Hej Kenneth

Hej Benny

> Sød lille vuf. Men plejer de at lege sammen, og dermed mener jeg jo også
> slås for sjov. Da jeg syntes det der ligner mere et hændeligt uheld, end
> det ligner et bid. Dels har du kun fundet et hul, og efter vægten at
dømme,
> så er din hund jo ikke sådan lige af gabe over. Alligevel syntes tanden at
> være gået direkte ind, så det ligner mere et uheld end et bid. De kan jo
> være lidt voldsomme når de leger. Det er jo et par tunge hunde, så
> sammenstødene vil der jo være nogen kraft bag, og det hænder at de får
> skrammer. Men såret er jo rent, så vask det i brun sæbe, og
efterbehandling
> burde være unødvendig, men man kan da forebygge med lidt pattesalve.

Tak for komplimentet til vores vuf
De leger kun sjældent sammen, da Rottweileren ikke er den som leger mest,
hvis du forstår. De kan gå og snuse i græsset sammen. Snuse til hinanden
osv. De har aldrig sådan slåsset, hverken for sjov eller for alvor. Min
hund gik sammen med en anden hund og legede lidt, snusede osv. Pludselig
fløj Rottweileren efter Tessa. Uden varsel! Det jeg TROR kan være sket er
at Rottweileren har troet vores Tessa var en anden hund, som Rottweileren
netop få minutter før havde sat på plads. Den hund ligner nemlig Tessa til
forveksling. Den er måske lidt langt ude, men jeg ved ikke hvorfor ellers
hun sku reagere over for Tessa på den måde.
Tessa har _mange_ legekammerater, som hun leger voldsomt med og hun har fået
masser af rifter/skrammer. Hun har dog aldrig fået et bidsår før, selv om
det har gået voldsomt for sig.
Såret er blevet passet og plejet hele weekenden. Det ser rigtig fint ud nu.
Vi har dog for en sikkerhedsskyld fået en aftale med dyrelægen imorgen, så
hun kan få noget antibiotika.

> M.V.H.....Benny..

Mvh.

Kenneth (Tessas far)



Benny Mortensen (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 02-12-03 01:55


"(: MarlboroMan :)" <kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fca56c5$0$30064$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hej Kenneth
>
> Hej Benny
>
> > Sød lille vuf. Men plejer de at lege sammen, og dermed mener jeg jo
også
> > slås for sjov. Da jeg syntes det der ligner mere et hændeligt uheld,
end
> > det ligner et bid. Dels har du kun fundet et hul, og efter vægten at
> dømme,
> > så er din hund jo ikke sådan lige af gabe over. Alligevel syntes tanden
at
> > være gået direkte ind, så det ligner mere et uheld end et bid. De kan
jo
> > være lidt voldsomme når de leger. Det er jo et par tunge hunde, så
> > sammenstødene vil der jo være nogen kraft bag, og det hænder at de får
> > skrammer. Men såret er jo rent, så vask det i brun sæbe, og
> efterbehandling
> > burde være unødvendig, men man kan da forebygge med lidt pattesalve.
>
> Tak for komplimentet til vores vuf
> De leger kun sjældent sammen, da Rottweileren ikke er den som leger mest,
> hvis du forstår. De kan gå og snuse i græsset sammen. Snuse til hinanden
> osv. De har aldrig sådan slåsset, hverken for sjov eller for alvor. Min
> hund gik sammen med en anden hund og legede lidt, snusede osv. Pludselig
> fløj Rottweileren efter Tessa. Uden varsel! Det jeg TROR kan være sket
er
> at Rottweileren har troet vores Tessa var en anden hund, som Rottweileren
> netop få minutter før havde sat på plads. Den hund ligner nemlig Tessa
til
> forveksling. Den er måske lidt langt ude, men jeg ved ikke hvorfor ellers
> hun sku reagere over for Tessa på den måde.
> Tessa har _mange_ legekammerater, som hun leger voldsomt med og hun har
fået
> masser af rifter/skrammer. Hun har dog aldrig fået et bidsår før, selv om
> det har gået voldsomt for sig.
> Såret er blevet passet og plejet hele weekenden. Det ser rigtig fint ud
nu.
> Vi har dog for en sikkerhedsskyld fået en aftale med dyrelægen imorgen, så
> hun kan få noget antibiotika.
>
> > M.V.H.....Benny..
>
> Mvh.
>
> Kenneth (Tessas far)
>
>
Hej Kenneth

Deit gæt, er vel lige så godt som alle andres ... Så muligheden lyder da
ikke helt hen i vejret.
Tja såret så jo pænt og rent ud, så det vil dyrlægen sikkert også sige, men
for en sikkerheds skyld, give hende en sprøjte.
Det plejer de at gøre )..

M.V.H.....Benny..



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste