Gammel hund graver.
Fra : Holm

Dato : 25-11-03 22:34

Hej NG

Min gamle hund er begyndt at grave i alt.
Han har på den måde gravet hul i min sofa , og det sker om natten , eller
når jeg er væk hjemmefra.
Det er som om han er nervøs når han udfører dette "ritual".
Han er skudræd , og jeg har oplevet ham grave når han bliver bange.

Det jeg gerne vil vide mere om , er hvor denne adfærd stammer fra , er det
en panik handling og hvorfor kan det lige hjælpe ham at grave ?

Er det idéen om at grave sig ned i en hule og gemme sig der slår igennem ?

Kan det løses og hvordan ?
Jeg har prøvet mange aflednings metoder , men det er som om intet virker på
denne adfærd.

Jeg synes jo det er meget synd for ham , men jeg ynker ham aldrig når han
bliver nervøs , men snakker roligt og laver andet træning med ham....
Kan han måske være ved at blive lidt senil ?

Gode råd savnes.

Mange hilsener
Holm

Fra : Carina

Dato : 25-11-03 23:44

Min gamle hund gjorde nogenlunde det samme, ved at åbne et skab og lægge
hendes pude derind, fandt hun tryghed derinde i bunden af skabet i mørket
når vi ikke var hjemme og fuglekanonerne larmede hele dagen.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Holm

Dato : 27-11-03 18:03

"Carina" <hybrid@*nejtak*aussies.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hendes pude derind, fandt hun tryghed derinde i bunden af skabet i mørket
> når vi ikke var hjemme og fuglekanonerne larmede hele dagen.

Hej Carina
Tak for rådet.
Jeg fandt et alternativ ..et underligt et , lagde sofabordet op i sofaen ,
og så gravede han kun i sin kurv...
Nu har han ikke gravet i andet siden , også efter bordet er kommet på rette
plads igen )
Men jeg vil prøve at lave en hule til ham også !

Hilsen Holm