Svensk lov om salg af dyr
Fra : Søren Poulsen

Dato : 23-11-03 23:59

Nu har jeg set at loven ikke gælder privates salg af mindre husdyr.

Men ærlig talt fatter jeg ikke helt hvad den lov ellers går ud på.

Er der en der kan forklare det på dansk?

--
M.v.h. Søren Overvad Poulsen, Køge
Email: spo@xxxwebspeed.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-11-03 10:10

"Søren Poulsen" <spo@xxxwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg set at loven ikke gælder privates salg af mindre husdyr.
>
> Men ærlig talt fatter jeg ikke helt hvad den lov ellers går ud på.
>
> Er der en der kan forklare det på dansk?

Ville det ikke være en ide, at komme med et link til den, for det er jo
altså ikke lige den slags vi normalt
beskæftiger os med her. Og hvorfor ikke lade svenskerne om at udrede hvad
konsekvenserne bliver.

Carsten

Fra : Søren Poulsen

Dato : 24-11-03 22:27

Det gør vi så

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-11-03 02:39

> Det gør vi så

Og hvor er så det link ?
Mvh
Ole

Fra : Søren Poulsen

Dato : 25-11-03 09:52

Nu har jeg kigget nærmere på det.
Det går vist ud på at fra 1. dec. kræves der en tilladelse for større handel
med husdyr.
Større handel er flere end 10 handler om året.
Hvis i følger linket til den svenske pedant til DAU vil diskussionen kunne
følges.

Min konklusion er:
1. Det har ikke noget med Danmark at gøre, men vi ved at lovgiverne tit
skæver til nabolandene.
2. Privates handel med akvariefisk undtages.

http://www.akvariet.tripnet.se/sarf/SARF.html