Alfix - Normal Fix????
Fra : Rikke & Brian

Dato : 20-11-03 20:10

Hejsa

Har købt Alfix - Normal Fix, til at belægge overfladen på en kommende
baggrund. Skulle det være fint nok?? det afgiver ikke noget giftigt til
akvariet???

Forøvrigt, har jeg hørt nogen bruge PU-Skum også til akvarie baggrunde, men
afgiver det ikke noget giftigt for fiskene??

Mvh. Brian

Rikke Brauner Mikkelsen
Brian Kjeldsen
Kristian Brauner Kjeldsen

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk/
O Captain, my Captain. Who knows where that comes from? Anybody? Not a
clue? It's from a poem by Walt Whitman about Mr. Abraham Lincoln. Now in
this class you can either call me Mr. Keating, or if you're slightly more
daring, O Captain my Captain.

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 20-11-03 20:39

Alfix / Normal Fix kan sagtens bruges til baggrunde - du skal bare lave et
par kraftige vandskift inden du hælder fisk i, da fliseklæben afgiver ret
meget base til vandet!

Mikkel

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3fbd12ff$0$27308$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 20-11-03 21:08

"Mikkel Stepién Munk" <nobody@nowhere.com> wrote in message
> Alfix / Normal Fix kan sagtens bruges til baggrunde - du skal bare lave et
> par kraftige vandskift inden du hælder fisk i, da fliseklæben afgiver ret
> meget base til vandet!

Samt huske at alle cementbaserede produkter hærder i 28 dage. DVS. at der
afgives affaldsstoffer fra hærdningsprocessen i disse dage.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Tonny S.

Dato : 21-11-03 13:28

Pu skum er kun giftigt i af hærdnings fasen...
Du kan trykt bruge skum til at lave din baggrund...
Men for at være på den sikre siden så vent med at putte fisk i når du har
sat den i akvariet.
Lad akvariet kører 1 uge 14 dage og husk vandskift...

Mvh. Tonny S.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-11-03 18:01

"Christian M. Nielsen" <use.contact.form@my.webpage> wrote in message

> Samt huske at alle cementbaserede produkter hærder i 28 dage. DVS. at
> der afgives affaldsstoffer fra hærdningsprocessen i disse dage.

Det er ikke noget problem, hvis der er tale om et akvarium med Malawi- eller
Tanganyikacichlider eller andre fisk, der er til hårdt alkalisk vand.

Normalt lader jeg baggrunden hærde et døgns tid efter sidste lag Alfix,
hvorefter jeg giver det et døgns tid med vand, der hældes ud. Og så går jeg
lystigt i gang.
Men evt kan man jo holde øje med pH-værdien, hvis man er nervøs

vh
Jan

Fra : Rikke & Brian

Dato : 27-11-03 23:33

Hvad med maling forresten, hvad kan jeg bruge???

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 28-11-03 16:34

Tror ikke maling egner sig specielt godt, men du kan komme farve i al-fixet
hvis det altså er farven der er problemet...

meddelelse news:3fc67eab$0$25836$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...