Q: Planter til 325L selskabsakvarie.
Fra : Viper

Dato : 17-11-03 15:13

Hej.

Er ved at starte ovennævnte op. Hvilke planter kan anbefales? Bor i
Brønderslev hvis der er en, som har nogle til salg.
Fiskevalg: Tetra'er, platy'er, Evt. Barber.

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 17-11-03 15:36

> Er ved at starte ovennævnte op. Hvilke planter kan anbefales? Bor i
> Brønderslev hvis der er en, som har nogle til salg.
> Fiskevalg: Tetra'er, platy'er, Evt. Barber.

Tetra og Platy er Sydamerikanere så jeg ville vælge Sydamerikanske planter
på en sandbund....

Echinodorus quadricostatus "magdalenensis" (I front)
Echinodorus palaefolius var. latifolius (I hjørnernet baggrunden)
Echinodorus bleheri (paniculatus) (I midt baggrund)
Liaeopsis brasiliensis (I front)

Der er selvfølgelig andre men disse er nogle pragtfulde planter og nøjj hvor
de vokser..:)

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Viper

Dato : 17-11-03 16:21

Takker for tippet, men kan planterne leve i en sandbund? Er den ikke for
tæt?

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 17-11-03 16:25

> Takker for tippet, men kan planterne leve i en sandbund? Er den ikke for
> tæt?

Den samme mening havde jeg men jeg er blevet overbevist om det modsatte...

Mine gror som en lyst...

Fra : thomas schreiber

Dato : 17-11-03 16:24

> Tetra og Platy er Sydamerikanere så jeg ville vælge Sydamerikanske planter
> på en sandbund....
> --
> J@bbe

Definér venligst sandbund.

--

Venligst,
Thomas Schreiber (8000 Århus C)

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 17-11-03 16:26

> Definér venligst sandbund.

0,2 - 0,5 mm

Det er det jeg har i mit.....

Fra : Per

Dato : 17-11-03 16:45

On Mon, 17 Nov 2003 16:26:04 +0100, jabbe(4k) wrote:

> 0,2 - 0,5 mm
>
> Det er det jeg har i mit.....

Jeg kan godt lide din Co2-løsning , har du erfaring for at det betyder
noget for planterne?

--
MVH Per
Billede af Molly: http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968

Fra : Viper

Dato : 17-11-03 17:29

Hvordan bestiller du ved Tropica? Sender du en mail?