[Opslag] Nyt program på tegnebrættet
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 16-04-01 20:43

Efter at ha broklet med at holde styr på mine fluemømstre og
fangstraporter, er jeg startet på et lille program som gerne skulle klare
begge dele - jeg havde tænkt mig at ligge programmet til gratis download -
når det er så vidt - men jeg hører da gerne kommentarer omkring min
tanker...

tag et kig på

http://www.blackend.dk/catchem.htm

Ulrik Vadstrup

Fra : Erik Gildsig Poulsen

Dato : 16-04-01 21:21

Hej Urik

Det ser mægtig spændene ud....... Glæder mig til demo'en

/Erik

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-04-01 10:51

"Ulrik Vadstrup" <vadstrup@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begge dele - jeg havde tænkt mig at ligge programmet til gratis download -
> når det er så vidt - men jeg hører da gerne kommentarer omkring min

Det ser godt nok flot ud - Skynd dig at få en beta lagt ud på nettet!!!!

Jeg kom til at tænke på, at alle vi der potentielt downloader det færdige
program jo vil sidde og lægge steder og fluer ind.
Hvad med en online udownloadmulighed på steder og fluer, så vi kan få
glæde af hinandens erfaringer og optegnelser?
Det kunne jo ende med et landsdækkende index over fiskesteder, og nettets
mest omfattende fluesamling.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 17-04-01 11:33

Alex Linaa <@nospam@a@linaa.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bh3m7$2jn$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> glæde af hinandens erfaringer og optegnelser?
> Det kunne jo ende med et landsdækkende index over fiskesteder, og nettets

Det er bestemt en rigtig god ide Alex - og den er også under overvejelse.
Det er en af grundende til at jeg stadig holder programmet tilbage - jeg
skal ha fundet ud af hvordan man laver en snitflade til internettet - så det
er muligt at up/downloade fluemønstre og eventuelt fangststeder, det må
blive noget med en database på internettet som man så kan hente og sende
til - samtidig skal der også laves en sammenligning så fluerne ikke
forkommer flere gange i databasen - eventuelt noget med et IDNummer på
fluen. Det korte af det lange er at net delen nok skal skrives i asp/php og
der er jeg ikke så flyvende - så hvis nogen er med på projektet er jeg
bestemt intersseret.

Men en masse teknisk snak - det korte af det lange er, at ideen er god og
jeg
vil arbejde imod at realisere den

Og som sagt - hvis vi har en ASP haj der er med på projektet, i gruppen,
hører jeg meget gerne fra ham.

mvh
Ulrik

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-04-01 12:13

> Det korte af det lange er at net delen nok skal skrives i asp/php og
> der er jeg ikke så flyvende - så hvis nogen er med på projektet er jeg
> bestemt intersseret.

Det er nu ikke fordi det er så svært som det lyder, når blot man kan "låne"
lidt kode hist og her.
Der er et rigtigt godt sted her:
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/upload_access.asp

Ellers har vi jo news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp, som jeg har
sat FUT til

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 17-04-01 12:33

Alex Linaa <@nospam@a@linaa.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bh8g1$igs$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/upload_access.asp
>
> Ellers har vi jo news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp, som jeg

[Fra dk.fritid.fiskeri]

Hej Alex, det er nu ikke helt sådan jeg havde tænkt mig at gøre det - sådan
helt teknisk, selvom det også var en mulighed..

Mit program (Delphi) skal sende en streng til exploren - i denne streng
indgår de parametre, tekster, og filnavn som skal uploades til databasen på
nettet - det ser jeg ikke umiddelbart som noget problem (selvom jeg ikke
selv kan lave det, men det er der nok andre der kan...) - det er nok straks
værre den anden vej, når jeg skal ud og hente data i en database på nettet -
men jeg roder lidt i det

mvh
Ulrik

Fra : Alex Linaa

Dato : 18-04-01 07:38

> [...]

straks
> værre den anden vej, når jeg skal ud og hente data i en database på

Det var også kun et forslag.
http://www.activeserverpages.dk er der masser af andre kodestumper og
eksempler der må kunne dække dit behov.

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : S.B.

Dato : 17-04-01 18:19

Rigtig flot, glæder mig ligeledes til at den kan hentes på nettet, og som
foreslået, synes jeg at den skulle ligge på nettet, hvor folk kunne føre
deres opdateringer ind.
Det spare det at man skulle downloade en ny udgave 4 gang om året.

/Søren

Fra : Lars Aagaard

Dato : 17-04-01 20:27

Hej Alex

Enig ! - det ser kanon flot ud det som Ulrik har lavet !
- Men det der med et landsdækkende index over fangststeder, har vi
ikke allerede det ? ( www.fangstrapport.dk )

Vi har på 2 måneder modtaget 464 fangstrapporter med 999 ! fangster.
Dette site vil løbende blive udviklet, i samarbejde med brugerne.
Lige til vi har det en optimale fangstjournal, og et perfekt statistisk
materiale.

Med venlig hilsen
Lars Aagaard

Fra : Alex Linaa

Dato : 17-04-01 21:49

Lars Aagaard wrote:

> Hej Alex
>
> Enig ! - det ser kanon flot ud det som Ulrik har lavet !
> - Men det der med et landsdækkende index over fangststeder, har vi
> ikke allerede det ? ( www.fangstrapport.dk )

Jo da, den side er kanon.
Men det var nu ikke fangstrapporterne jeg havde i tankerne, men derimod fluerne
og fiskepladserne. Og der er noget der tiltaler mig ved at have oplysningerne
på min PC, og ikke kun på nettet. Jeg kunne jo f.eks. loade det over på min
laptop, og tage den med på fisketur. Så er det nemt at finde en ny fiskeplads,
hvis den man befinder sig på ikke rigtigt vil på dagen.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Tommy trout

Dato : 17-04-01 20:27

Det lyder og ser meget spændende ud. Glæder mig til demo'en.
hilsen
Kim

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 18-04-01 08:17

Det ser flot ud.

Jeg har dog et par kommentarer som jeg håber kan give inspiration

Fangstrapport:

hvad med maveindhold

fiskemetoden bør også være med til at søge på - flue- spin-flåd-bundmede
pirk
Og hvad med stang line og hjul?

Fluer:

lav en database over materialerne, så man kan vælge fra en liste til
mønstrene. Så bliver det nemmere at søge. Nås man indtaster et nyt materiale
skal det tilføjes i listen. Denne liste kan evt indeholde flere kategorier
og et flag ved hvert materiale om man har det hjemme eller ej. For man kan
jo godt have mønstre på fluer man ikke har materialer til.
Det kan evt laves ved at ved at der er en boks til at vælge om det er krop,
hale, vinge osv. og ved siden af en til materialevalget.

Måske også et felt til hvilket dyr det imiterer, hvis det er en imitation.

Husk at fluer godt kan bruges til flere fisk og fiskevande, så der bør være
mulighed for at vælge flere ting her.

mvh

Erik Breum Petersen

Ulrik Vadstrup <vadstrup@post12.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bfhut$m9h$1@news.cybercity.dk...

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 18-04-01 23:22

"Erik Breum Petersen" <breum@hehe.com> wrote in message
> Det ser flot ud.
>
> Jeg har dog et par kommentarer som jeg håber kan give inspiration
>
> Fangstrapport:
>
> hvad med maveindhold

Må skrives ind under kommentar, det jeg er ude efter er et hurtigt og nemt
program, derfor ikke for mange felter - men ellers er ideen god.

> fiskemetoden bør også være med til at søge på - flue- spin-flåd-bundmede
> pirk

Det var bestemt en mulighed at tage agn med som søge mulighed - det vil jeg
overveje.

> Og hvad med stang line og hjul?

Mener jeg ikke er relevant, hvis man ønsker det kan det også skrives under
kommentar.

> [...]
krop,
> hale, vinge osv. og ved siden af en til materialevalget.

Det har været med i mine overvejelser, men en sådan database vil lyn hurtigt
vokse sig stor, med en masse valg muligheder - så taler vi ikke access mere,
men Oracle, MySql eller lign.

Ideen med at holde den i access er at brugerne selv kan rette direkte i
databasen hvis de ønsker det.

Jeg kan godt se din ide, og synes egentlig den er god, det vil bare tage
oceaner af tid at udvikle, hvis det skal køre rigtigt, med check af at post
ikke findes i forvejen osv....

Så bliver det ihvertfald et betalings program - og det var jo egentlig ikke
meniungen

> Måske også et felt til hvilket dyr det imiterer, hvis det er en imitation.

Fremgår det ikke som regel af navnet, ellers må det skrives i notat.

> Husk at fluer godt kan bruges til flere fisk og fiskevande, så der bør
være
> mulighed for at vælge flere ting her.

De fleste af de standard valg der findes kan man selv redigere - således er
det bare at lave et standard valg der hedder Sø/å eller Havørred/laks

Ellers er det muligt selv at skrive nøjagtig hvad man vil - uden at vælge
fra standard.

> mvh
>
> Erik Breum Petersen

Tak for ideerne, det er lige sådan noget jeg har brug for - du satte nogle
tanker igang

Med venlig hilsen

Ulrik

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 19-04-01 08:30

Jeg arbejder også lidt med keramik, og har der prøvet et program der bruges
til kemiske udregninger. Måske kan du bruge nogle ideer fra det. En opskrift
på en flue eller en glaser er jo grundlæggende det samme !!!!! (Det må vist
være dybtgående fluer!)

Der kan man angive materialer til opskrifterne i en tabel og man kan se om
de er hjemme eller ej. Opskrifterne kan inddeles i forskellige kategorier og
flyttes og kopieres mellem kategorierne. Det hedder glazeChem og adressen er
http://www.dinoclay.com/software/index.html

Erik Breum Petersen

Ulrik Vadstrup <vadstrup@post12.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bl422$1j8$1@news.cybercity.dk...

Fra : Dennis Christensen

Dato : 18-04-01 14:16

Hejsa

Den ser meget spændende ud, det ser nemt og overskueligt ud, den tror jeg
der er mange som vil have glæde af når den bliver færdig

Med venlig hilsen

Dennis Christensen

Fra : Vagn Hansen

Dato : 18-04-01 19:53

Det ser rigtig godt ud!
Hvis du ikke kender det allerede så er der måske lidt inspiration at hente i
det program der hedder fly-2000. se evt. www.fly-2000.net
Det er imponerende hvis du vil lægge det til gratis download, det må kræve
en del arbejde at lave et sådan program.

Vagn Hansen

Fra : dich1@worldonline.dk

Dato : 18-04-01 22:32

Det ser regtigt godt ud, det du har gang i Ulrik.Man kunne måske ønske sig
en dagbog, så havde man mulighed at skrive sine oplevelser ned ned, såsom
tabt fisk, rejste fisk sprindende fisk, standfisk,o.s.v.