Nybilpriser?
Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 09:54

Der var så meget snak om prisrabatten på biler til importørene i Danmark,
ikke var lovlig i EU. Hvilket som bekendt fik en ende, med kraftige
prisstigninger til følge p.g.a. de danske afgifter.

Nu kan jeg se på denne side, der i Tyskland gives store rabatter til
tyskerne på listeprisen på bl.a. fabriksnye VW. Dette må da kunne udnyttes
af de danske bilimportører. Da en rabat på op til 5.000 EUR eller ca. 37.500
Kr. før afgift, virkelig vil kunne mærkes efter der tillægges 180 % afgift.

Prøv at se priseksemplet på en 6 gears V6 Touareg Benzin:
http://www.auto-ruesch.de/listen/VW-Touareg-D.rtf

/Mark.

Fra : DJ Bobo

Dato : 29-11-03 17:36

On Sat, 29 Nov 2003 09:54:04 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

> [...]
>Nu kan jeg se på denne side, der i Tyskland gives store rabatter til
>tyskerne på listeprisen på bl.a. fabriksnye VW.

Nu skriver handleren her jo:
"Mitglied im Bundesverband freier KFZ-Importeure e.V."

Dét betyder, at han henter bilen i et andet land, hvilket nemt kan
være beliggende udenfor EU......
Dén slags florerer ikke "så meget" i DK - egenimport af nye biler.

/Mogens
Biler -> fra Alfa til Omega...

Fra : DJ Bobo

Dato : 29-11-03 17:39

On Sat, 29 Nov 2003 17:35:40 +0100, DJ Bobo
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Nu skriver handleren her jo:
>"Mitglied im Bundesverband freier KFZ-Importeure e.V."
>Dét betyder, at han henter bilen i et andet land, hvilket nemt kan
>være beliggende udenfor EU......

OK - han nævner så på forsiden, at det handler om EU-biler, fordi der
så ikke er problemer med garantien

Der er iøvrigt Prisgaranti" på bilerne, som man kender det på langt
billigere varer i DK!

/Mogens
Biler -> fra Alfa til Omega...

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 17:51

"DJ Bobo" skrev i en meddelelse:

> OK - han nævner så på forsiden, at det handler om EU-biler, fordi der
> så ikke er problemer med garantien

Når du nu alligevel har fundet ud på forsiden

Så kan du se at hovedparten af de forskellige bilmodeller stammer fra
Holland.
Som du ved en anden Herr. Jan fra Tyskland købte en.........Men lige netop
nogle af VW modellerne er ikke reimport.

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 17:59

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse:

> Men lige netop nogle af VW modellerne er ikke reimport "fra EU lande"

...........skulle der ha' stået !

/Mark.

Fra : DJ Bobo

Dato : 29-11-03 19:11

On Sat, 29 Nov 2003 17:58:59 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>..........skulle der ha' stået !

OK - så det er ren nedslag af tyske biler. Hmm....

Jeg har lige fået et brev fra VAG-fabrikkens officielle formidling af
Jahreswagen (private biler, som medarbejderne har købt og kørt eet år
i). En Touareg TDI V10 koster 64.500 € efter eet år (03/2004).
Dyrt, IMO...

/Mogens
Mine biler? => fra Alfa til Omega...

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 19:34

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse;

> Jeg har lige fået et brev fra VAG-fabrikkens officielle formidling af
> Jahreswagen (private biler, som medarbejderne har købt og kørt eet år
> i). En Touareg TDI V10 koster 64.500 ? efter eet år (03/2004).

Du gør sgu noget for "sagen".

> Dyrt, IMO...

Jep, de er endnu for dyre. Men som tiden går skal de nok blive mere
attraktive i pris. Tyskerne har det jo med at smide perler for svin efter få
år

/Mark.

Fra : DJ Bobo

Dato : 29-11-03 19:37

On Sat, 29 Nov 2003 19:34:12 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Du gør sgu noget for "sagen".

Det er "piece of cake" i disse dage med e-mail og sager. At tyskerne
ikke har fundet ud af det endnu og fremsender et officielt dokument
med Posten, er så en anden side af sagen

> Men som tiden går skal de nok blive mere attraktive i pris.

Helt sikkert. Det irriterer mig dog lidt, at den kunne kører 8 km på
en liter diesel. Ikke at jeg er nærig, men set ud fra en miljøvinkel
er det sgu ikke godt nok, IMO...

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 19:43

> [...]

> Helt sikkert. Det irriterer mig dog lidt, at den kunne kører 8 km på
> en liter diesel. Ikke at jeg er nærig, men set ud fra en miljøvinkel

Men lyden, har du hørt "lyden"?

Jeg får helt myggepatter på armene igen, af den bare tanke

/Mark.

Fra : DJ Bobo

Dato : 29-11-03 19:44

On Sat, 29 Nov 2003 19:43:12 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Men lyden, har du hørt "lyden"?
>Jeg får helt myggepatter på armene igen, af den bare tanke

Nope - jeg mangler den oplevelse endnu. Jeg er imidlertid blevet lovet
en tur, når en bekendt får sin V10 TDI - den skulle komme efter nytår.
Leveringsproblemer, siges der - den sælger helt godt in das Vaterland

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 21:06

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nope - jeg mangler den oplevelse endnu. Jeg er imidlertid blevet lovet
> en tur, når en bekendt får sin V10 TDI - den skulle komme efter nytår.

Kommer tid kommer råd, glæd dig til at prøve den store 3 tonner.

I mellemtiden kunne du jo prøve at kigge lidt på alternativet med en "halv"
motor i.
Den er i samme vægtklasse......men noget billigere.

/Mark.

Fra : DJ Bobo

Dato : 29-11-03 21:08

On Sat, 29 Nov 2003 21:05:39 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Kommer tid kommer råd, glæd dig til at prøve den store 3 tonner.

Jep

>I mellemtiden kunne du jo prøve at kigge lidt på alternativet med en "halv"
>motor i. Den er i samme vægtklasse......men noget billigere.

Har godt set det og var nervøs for, at den var under de 3 ton. Tænkte
endvidere over, om den høje vægt var "dansk" men det er ikke
tilfældet, ka' jeg læse på www.autobild.de - nye biler

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 21:16

> [...]

> Har godt set det og var nervøs for, at den var under de 3 ton. Tænkte
> endvidere over, om den høje vægt var "dansk" men det er ikke

Samtidig har den en noget bedre brændstoføkonomi end storebroderen. Den kan
også stadig chiptunes til + 200 Hk.. Dieselheste med enormt moment, vel og
mærke

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 21:31

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> tilfældet, ka' jeg læse på www.autobild.de - nye biler

Prøv at købe den nye Offroad Extra udgave, af det tyske magasin Automobil
Offroad "2004". DSB kioskerne har det

Deri er en meget interessant sammenlignende test af Mercedes ML400 CDI og VW
Touareg V10 TDI, samt meget andet "guf".

/Mark.

Fra : DJ Bobo

Dato : 29-11-03 22:10

On Sat, 29 Nov 2003 21:31:07 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

> [...]
>Deri er en meget interessant sammenlignende test af Mercedes ML400 CDI og VW
>Touareg V10 TDI, samt meget andet "guf".

Fino

Fra : DJ Bobo

Dato : 29-11-03 22:16

wrote:

>Du gør sgu noget for "sagen".

Btw. der står i brevet, at den tilbudte Touareg V10 TDI er den eneste
på lager. Imponerende, når man ved hvor mange ansatte, der er hos VW

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 22:28

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Btw. der står i brevet, at den tilbudte Touareg V10 TDI er den eneste
> på lager. Imponerende, når man ved hvor mange ansatte, der er hos VW

Jeg kan nu godt vente lidt endnu

/Mark.

Fra : Leonard

Dato : 29-11-03 22:35

DJ Bobo <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Imponerende, når man ved hvor mange ansatte, der er hos VW

Ja, men det er vel stadig en forholdsvis dyr bil, selv for en tysk
maskinarbejder.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 22:52

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse:

> Ja, men det er vel stadig en forholdsvis dyr bil, selv for en tysk
> maskinarbejder.

Måske, men det er nu en meget pæn bil

Se bare denne annonce:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111128705249

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 21:05

> Der var så meget snak om prisrabatten på biler til importørene i Danmark,
> ikke var lovlig i EU. Hvilket som bekendt fik en ende, med kraftige
> prisstigninger til følge p.g.a. de danske afgifter.

øhhh....nå....
Jeg har da eller lige læst om en tysker der har købt sin Mondeo ST220 her i
landet og sparet over 40.000 Kr på det.
Ellers fortsætter eventyret også i Spanien som åbenbart også har billige
biler.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 21:51

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse:

Danmark,

> øhhh....nå....

Det er måske helt gået din opmærksomhed forbi

> [...]
> landet og sparet over 40.000 Kr på det.
> Ellers fortsætter eventyret også i Spanien som åbenbart også har billige

Tjaee, men nybilsalget i DK er stort set gået i stå, efter de nye
EU-bestemmelser.
Måske det er fordi danskerne som sædvanlig skal være den pæne dreng i
klassen.

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 21:55

> Tjaee, men nybilsalget i DK er stort set gået i stå, efter de nye
> EU-bestemmelser.
> Måske det er fordi danskerne som sædvanlig skal være den pæne dreng i
> klassen.

Det var en ny st220

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 22:07

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse:

> Det var en ny st220

Det er jo virkeligt morsomt

Udlændinge kan købe billige biler i DK, mens bilimportørene undskylder
prisstigningerne for dansk indregistrede nye biler med de nye
EU-bestemmelser om ens priser i EU..

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 18:05

> [...]
afgift.

> Prøv at se priseksemplet på en 6 gears V6 Touareg Benzin:

Priserne på VW i danmark (uden afgift og moms) er stadig langt fra hvad en
VW koster i tyskland, vi får stadig en klækelig rabat.
Eksempel på Golf V 1,4 Trendline koster i DK 86000 men i tykland 96500. En
1,9 TDI Trendline koster i DK 103000 men i tyskland 118000.
Så der er nok ikke så meget at gøre med, jeg kender dog ikke den aktuelle
pris forskel på Tuareg'en.
I Danmark er forhandlerne også ved lov pålagt en minimums avance på ca. 10
pct.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 20:28

> [...]
> Eksempel på Golf V 1,4 Trendline koster i DK 86000 men i tykland 96500. En
> 1,9 TDI Trendline koster i DK 103000 men i tyskland 118000.

Det var også lidt det jeg var inde på, at tyskerne STADIG kan spare mange
penge ved at krejle deres biler i bilfjendeland (danmark)