VW Caravelle..
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 21:45

Vi har tænkt på, at købe en 9 pers. VW Caravelle fra 1984 eller 1985.
Er der noget specialt, at man skal være obs på med denne bus, udover den
meget dyre vægtafgift, selvfølgelig.
Her tænker jeg på rust osv. Vores nuværende mekaniker havde meget ros til VW
mærket generalt.

Hvad mener i vil være, en rimelig pris for bussen, med / uden syn?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-11-03 23:03

On Fri, 28 Nov 2003 21:44:52 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Vi har tænkt på, at købe en 9 pers. VW Caravelle fra 1984 eller 1985.
>Er der noget specialt, at man skal være obs på med denne bus udover den
>meget dyre vægtafgift, selvfølgelig.

Brændstofforbruget er meget højt.
Turbodiesel uholdbar -> kører sjældent 200.000 km.
Ialt fald dem jég kendte til...

>Vores nuværende mekaniker havde meget ros til VW-mærket generelt.

Tror jeg gerne - bilen er dyr at reparere på.

>Hvad mener I vil være en rimelig pris for bussen - med/uden syn?

En Caravelle's pris vil være afhængig af den øjeblikkelig stand og
syn. Knap 20 år gammel er den pris meget lav!
Jeg ville ikke købe een uden syn...
Der er een fra '82 i www.123bil.dk til 20 kkr -> "meget", IMO....

Hvor mange siddepladser skal du da bruge?

/Mogens

Fra : KickAssCowboy

Dato : 29-11-03 06:00

Jeg har set forhjulet knække af sådan en og jeg har faktisk lade mig
fortælle at det er en generel svaghed på VW Caravelle

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-11-03 07:25

"KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har set forhjulet knække af sådan en og jeg har faktisk lade mig
> fortælle at det er en generel svaghed på VW Caravelle

Ja - og jeg har set en Ford Mondeo slå kolbøtter i luften (så faktisk sjovt
ud), det diskvalificerer vel ikke af den grund generelt.

Tør dine øjne og spis en kiks.

MVH
Hans

Fra : JS

Dato : 29-11-03 11:28

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sjovt
> ud), det diskvalificerer vel ikke af den grund generelt.

Læs dog hvad han skriver!!!

Fra : KickAssCowboy

Dato : 29-11-03 13:41

> [...]
sjovt
> ud), det diskvalificerer vel ikke af den grund generelt.

Jeg går ud fra at du sad bag rattet i Mondeo'en Hans, og og du slog hovedet
meget kraftigt. TABER !!!

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 21:01

> Jeg går ud fra at du sad bag rattet i Mondeo'en Hans, og og du slog
hovedet
> meget kraftigt. TABER !!!

hehe, det "kører" bare...

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Søren B. Andersen

Dato : 29-11-03 11:17

> [...]
VW
> mærket generalt.
>
> Hvad mener i vil være, en rimelig pris for bussen, med / uden syn?

Jeg håber da at du har skrevet forkert, og i virkeligheden
mener en Caravelle fra 1994-95. Isåfald kan du finde mange udmærkede biler.
Men den gamle Røvskubber-model, tror jeg kun vil være vejen til bøvl og
omkostninger.

MVH, Søren
Caravelle 2,5 TDI

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 13:38

"Søren B. Andersen" <hyllebjergfjern@detteimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
biler.
> Men den gamle Røvskubber-model, tror jeg kun vil være vejen til bøvl og

Jeg har skam ikke skrevet forkert.
Jeg ved godt, at der findes mange udemærkede biler fra 90èrne, men det har
vi, desværre ikke pengene til.
Har tidligere kørt i Opel Kadett E stc. Kører pt. i en gammel Ford Sierra
1.6 OHC ( En rigtig lortespand ).
Har stadig kig på Opel + evt. Sierra som stc. (ser også ok ud), men jeg har
jo ikke de bedste erfaringer, med lige netop vores nuværende bil.

Vi er 5 i familien og har nogengange brug for, at hente andre
familiemedlemmer, derfor kiggede vi på en Caravelle.
Er det ikke generalt, at der er mere bøvl med ældre biler, eller er
Caravellen værre end f.eks en 80`er Opel Kadett ?

Hvad vil i ellers foreslå, af biler til en max. pris på 15-20.000 kr. Gerne
Stc. eller bus, til lille kørekort ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jan Vennike

Dato : 29-11-03 18:34

> [...]
> Caravellen værre end f.eks en 80`er Opel Kadett ?
>
> Hvad vil i ellers foreslå, af biler til en max. pris på 15-20.000 kr.

Du skal ikke lade dig dukke.

Det er jo ikke os alle der har mange penge til en ny/nyere bil.

Vi har selv www.vennike.dk\diverse\caravelle.jpg og den er vi sørme vældig
glade for, selvom den er 21 år gammel..

Den købte vi for knap 2 år siden for 25.000 og godt nok skal den ind imellem
forbi værkstedet. Desuden æder den ca 1 liter olie for hver 600-700 km og
kører ikke mere end 5-8 km/l benzin.

Men den kan godt nok komme mange gange på værksted for de 100-140000 vi
sparede i forhold til at købe en Toyota Previa eller VW Caravelle fra først
i 90'erne.

Vi ville da også gerne have en nyere bil, men det står økonomien ganske
enkelt ikke til - og det er der mange der ikke forstår.

"Jamen, den er jo ikke SIKKER og den forurener" - Det ved jeg godt, men vi
altså ikke råd til mere bil, når man kun har en indkomst i familien.

Så bed folk om at rende og hoppe, der skal osse være plads til os fattigrøve
og vores gamle og forurenene biler, så længe at de nyere biler er så dyre.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-11-03 18:41

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev :

>"Jamen, den er jo ikke SIKKER og den forurener" - Det ved jeg godt, men vi
>altså ikke råd til mere bil, når man kun har en indkomst i familien.

Det er faktisk utroligt så meget folk blander sig i, af misforstået
godhed ;)

>Så bed folk om at rende og hoppe, der skal osse være plads til os fattigrøve
>og vores gamle og forurenene biler, så længe at de nyere biler er så dyre.

Jeg plejer at bede dem om et bidrag .... så klapper de i.

Fra : DJ Bobo

Dato : 29-11-03 19:16

On Sat, 29 Nov 2003 18:34:18 +0100, "Jan Vennike"
<jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:

>Det er jo ikke os alle der har mange penge til en ny/nyere bil.

Næh, men en Caravelle far den tid er ikke billig i drift

> [...]
>sparede i forhold til at købe en Toyota Previa eller VW Caravelle fra først

Har du regnet på det?
Hvis du bruger dé faktorer, som du selv angi'r, vil du blive
overrasket over, hvad det _egentligt-faktuelt_ koster dig at eje bilen

>Vi ville da også gerne have en nyere bil, men det står økonomien ganske
>enkelt ikke til - og det er der mange der ikke forstår.

Læs Penge og Privatøkonomi's opgørelse, som siger, at den billigste
bil (indkøbspris) ikke altid er den billigste bil samlet set i det
lange løb.

>"Jamen, den er jo ikke SIKKER

På dét punkt er Caravellen nu ikke hélt ringe!

>Så bed folk om at rende og hoppe, der skal osse være plads til os fattigrøve
>og vores gamle og forurenene biler, så længe at de nyere biler er så dyre.

Prøv at regne på det - du har måske alligevel råd!

/Mogens
Mine biler? => fra Alfa til Omega...

Fra : Jan Vennike

Dato : 29-11-03 19:48

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lange løb.

> På dét punkt er Caravellen nu ikke hélt ringe!

> Prøv at regne på det - du har måske alligevel råd!

Med et rådighedsbeløb for familien på ca 5.000 kr om måneden er der ganske
enkelt ikke til det stunt.

Og den kører altså ikke mere end knap 13.000 km/året, så om den kører 5
eller 10 km på literen - det kan vist ikke betale ret meget af på en
ny/nyere bil.

Desuden kan jeg faktisk selv lave en del småting på den, så det er kune de
lidt større ting, den skal forbi værkstedet med.

Okay, vi ofrer måske 10-15000 kr om året på værkstedsregning på at holde den
trillende - men jeg kan også betale en masse af dem, før jeg er oppe på de
over 100.000 som en af nyere udgave koster.

Min bil (nyere VW Lupo) kører jeg på værksted for at få lavet service og det
koster ca 5.000 kr om året på sådan en bette bil - og det er KUN service,
ikke nogle reperationer - bussen koster sølle 5-10.000 mere og har kun
koster næsten en tiendedel i anskaffelse.

Så glem det - jeg HAR regnet på det og det skal godt nok være en meget
billig bus, før jeg skifter den nuværende ud.

Fra : Birger Møller

Dato : 29-11-03 21:22

/Mogens
Mine biler? => fra Alfa til Omega...