Passat 1,6TD
Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 11:21

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvad en årg 91 Passat st.car 1,6TD
intercooler koster i vægtafgift og evt andre data som vægt, km/l osv??

PFT
/Mic

Fra : Steffen Hansen

Dato : 28-11-03 17:50

Ja det kan jeg. Jeg har købt en tilsvarende bil for ca. 2 måneder siden.

Jeg skal lige have fundet nogle papirer frem på den hvis jeg skal kunne
oplyse dig noget om vægtafgift osv. Så det bliver nok først i løbet af
weekenden.

Med hensyn til hvad den kører på literen afhænger det jo af din kørsel. Men
jeg har ikke haft problemer med at snige den op på 18 km/l i snit. Men
eftersom jeg kun har haft den i 2 måneder er det ikke til at sige om den kan
køre længere, men det tror jeg nu godt den kan. Udover det kan der være lige
omkring 75 liter i tanken.

Men jeg vil lige vende tilbage hvis jeg får tid til at finde papirerne i
weekenden.

Mvh Steffen.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 01:55

> Men jeg vil lige vende tilbage hvis jeg får tid til at finde papirerne i
> weekenden.

Det lyder godt...

/Mic

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 18:24

"2860" <mic(at)inbound.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad en årg 91 Passat st.car 1,6TD
> intercooler koster i vægtafgift og evt andre data som vægt, km/l osv??

Jeg har en Passat 1,6TD på gule plader, vægtafgiften er 2.300,- om året men
det kan du nok bruger til noget.
På gule plader er totalvægten 1700 Kg heraf last 525 Kg.
Men den går 17-18 Km/l og skal presse meget hårdt for at komme under 16
Km/l.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 29-11-03 13:25

5200 om året mener jeg
kører i en 1.9td som skal presses for at kører 17/ltr

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 15:32

> kører i en 1.9td som skal presses for at kører 17/ltr

Er der nogen fordel ved at vælge en 1,9 istedet for en 1,6 mht holdbar hed
osv??