Ford Escort fra 91...rådgivning?
Fra : MicJen

Dato : 28-11-03 11:08

Hej!

Har kig på sådan en ford escort fra '91. Det er en st. car og har kørt ca.
150.000 km. Det er en 1,6. Var ud at se og køre i den. Det var godt nok
mørkt og jeg kunne egentlig ikke se den ordenligt, men jeg synes den kørte
ok.

Mht. rust, så var der flere steder hvor lakken var "boblet" op. Områderne
var på en størrelse der ligger mellem en 1-kr og en 5-kr. Der var vel 10-15
pletter fordelt på hele karossen: Ved taget i forruden, langs dørene og på
bagklappen.

Nogen idé om hvad sådan noget ville koste at udbedre?

Noget andet der bekymrer mig er at foran var det ligesom om at motorhjelmen
ikke flugtede med forskærmen. Det var kun i den ene side henne foran på
motorhhjelmen det var tifældet. Forskellen var vel 5-8 mm (i højden forstås)
Kan det være en form for skade den har været udsat for?

Ellers har den lige været igennem syn for kort til siden (et par uger).

Det er en privat jeg køber igennem.

Hvad må sådan en koste synes i?

Er der nogen kendte "sygdomme" ved sådan en escort man skal være opmærksom
på ellers?

På forhånd tak

Mvh
Michael

Fra : O.Nielsen

Dato : 28-11-03 11:26

"MicJen" <jtmj@FJERN_DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Har kig på sådan en ford escort fra '91. >
> [...]
Hej Michael

Hold dig langt væk fra sådan en rustøse. Jeg har lige synet sådan en og har
aldrig set en bil der var så tynd over det hele, den havde allerede fået
lavet rust i bunden foran og ved føderne bagi og bunden af bagagerummet
og dørbundene da den "kun" var 8 år gammel.
Den bil holder kun de 2 år synet varer og så ryger den til huggeren. Køb
aldrig en gammel bil uden at du har en med der ved noget om det og få den op
at hænge så du kan tjekke den ordentligt under bunden.
God jagt.

Mvh Ove......

Fra : Max[DK]

Dato : 28-11-03 11:40

> Ellers har den lige været igennem syn for kort til siden (et par uger).
>
> Det er en privat jeg køber igennem.
>
> Hvad må sådan en koste synes i?

Tja, jeg ville sige omkring 10k, også ville købe den med den forudsætning at
den skulle kører indtil næste syn.

Men tror nu at jeg ville lede efter noget andet i bedre stand

/Max

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 28-11-03 13:01

> Er der nogen kendte "sygdomme" ved sådan en escort man skal være
> opmærksom på ellers?

Svigerfars 92'er ruster fælt. Den står ganske vist i en fugtig garage, men
er undervognsbehandlet jævnligt. Deres tidligere biler har haft samme
forhold og ikke været helt så slemme.

Tandremmen sprang. Trækket til gearkasse knækkede. Flere småting dyre og
billige har gjort at jeg ikke overvejer de årgange.
Og nu går den ikke godt i motoren længere.

Jeg vil sige 10-15000 afhængig af stand. Og regn kun med de to år.

FOCs.
(Range Rover, hvor man har helt andre problemer)

Fra : Tigeren

Dato : 28-11-03 23:00

Hej !

Hvis jeg var dig ville jeg se mig om efter noget andet.
Et stort problem med den model er rust. Hvis der er rustpletter
ved forruden er den sikkert også rustet i panelerne langs vinduet.
Du kan se det ved at løsne gummilisten ved døren og forruden hele vejen ned.
Det betyder at hvis det skal laves at du skal skifte alt rundt om forruden
og begge dørstolper
Som regel er der eller har været huller ved samme sted i bunden. En anden
ting
er at de bagerste vanger ruster.

Så selv om du kan få den for evt. 10000, så er der ingen garanti for at den
holder 2 år.

Tiger

Fra : Jens

Dato : 28-11-03 17:14

Ja, den lyder lidt skummel.
Ang.billige biler har jeg denne kommentar:

Jeg har lige selv erhvervet mig en nys og rigtig kedelig ´89 Toyota Corolla
1.3 12V XL 4d. Pris 16.500. Bilen er undervognsbehandlet og står med lidt
kantrust i forskærmene. Ellers er den rigtig pæn i metallakken uden buler
eller noget. Den har kun kørt 118.000 (dokumeterede) km, idet ejeren var en
nypensioneret ingeniør netop hjemvendt fra Afrika. Bilen har så stået i
garage i DK som backup-bil, når de så har været hjemme i DK. Og nej, den
føles ikke hengemt
Den kører rigtig godt og virker ikke slidt på nogen måde; starter hver gang,
er praktisk med 4 døre og sedan-bagagerum, bruger ikke olie, er
omdrejningsvillig, cruiser ubesværet ved 130 og er ikke til at drive under
14 km/l (bedste snit 15.6 km/l på motorvej). Det fede ved den, at jeg ikke
har fornemmelsen af at køre i en skod-billig-bil.. (som det jo er). Mine
forældre som nægtede at køre i min Amazon før i tiden, vil nu pludselig låne
den hele tiden, hvis deres egen bil er i brug. Det føles godt at give min
far en formaning om ikke at køre for stærkt etc etc Pay back time.

Så jeg er godt tilfreds med bilen. Så jeg ville bare lige give min erfaring
med denne biltype videre..
Jeg var ellers ude at kigge på en tre-fire andre biltyper før denne..Jeg
skal love for, at det er klogt at kigge sig godt for....

Jens

Fra : Thomas Olsen

Dato : 28-11-03 17:49

"MicJen" <jtmj@FJERN_DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

Jeg har en gang købt en skodøse. Jeg så på den en mørk aften. Jeg var helt
forhippet på at købe den - og gjorde det. Den havde fået en gang hattelak,
men var i virkeligheden lige til skrotpladsen fandt jeg ud af. Jeg fatter
ikke hvordan den kunne være nysynet.

Det var mig en virkelig dyr og bitter erfaring. Mit råd: Hold fingrene væk
fra sådan noget lort, med mindre du har en med som for alvor ved hvad han
har med at gøre.

Mvh.

Thomas
--
Hvis du vil skrive til mig, så fjern "sletdette" i min mailadresse

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 20:33

> [...]
> mørkt og jeg kunne egentlig ikke se den ordenligt, men jeg synes den kørte

hmmm jeg undrer mig lidt. En 12 år gammel bil (ikke galvaniseret) så er der
da overordentlig stor sansynlighed for at der er rust adskillige
steder........og NEEEJ jeg gider ikke høre om nogen som har en morfar der
har en corolla der ikke har en rustplet.

Ved stort set alle biler der er > 10 år fra denn tid vil der sansynligvis
være rust hvis bilen ikke er passet....og med passet menes at man udbedrer
rustskader i tide og på den rigtige måde.

Ellers er jeg heller ikke så vild med eskort men SÅ ringe er den heller
ikke. Der kører dog rimelig mange rundt på vejene så man kan sagtens finde
ekspler på grimme og flotte escorter.

--
Tom