Bilafgifter i Danmark
Fra : DanishMusician

Dato : 27-11-03 21:15

Jeg er snart led og ked af de tårnhøje afgifter vi skal betale her i
landet, selv på meget gamle og brugte biler er afgifterne nærmest
umulige at få bugt med.

På den ene side fornemmer jeg politikerne hyle over antallet af
trafikulykker med drab som resultat, og alligevel ønsker den selvsamme
politiker at fastholde bilafgifterne, dette med det resultat at folk
tvinges til at købe en mindre og billigere bil end de ellers ville
have gjort hvis afgifterne var mere lempelige.

Alle undersøgelser har vist at store biler klarer sig bedre i
crashtest end de små har gjort, og det vil altså i praksis betyde at
vore politikere selv er indirekte skyld i dødsulykkerne i et vist
omfang.

Jeg har selv siddet i mange år og behandlet trafikskader for
forsikringsselskaber, og den erfaring har vist mig at de fleste
dødsfald er sket i små usikre biler, som f.eks. fiat 127, opel kadet,
nissan micra og lign., og der foruden de frygtelige varevogne uden
front som f.eks. toyota hiace.

Lad os få en saglig debat, og lad os måske blive ved indtil
politikerne giver sig. Jeg vil godt se den politiker der kan svare
igen på dette angreb.

Mvh.

Nicolai

PS. Kører selv i en volvo 855 - tør nærmest ikke køre i mindre bil.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 27-11-03 21:28

ja ja here we go again!

for at gøre det meget kort... :

vi har noget der hedder en statskasse som skal fyldes med penge hvert år...
og den bliver fyldt ved hjælp af afgifter eller ved hjælp af skatten... det
kan i sidste ende være ligegyldigt!

her er så min mening om det : Hvis man har råd til at smide 250.000 kr for
en bil så har mabn sikkert også råd til at smide lidt ekstra i statskassen
end dem der ikke har råd til sådan en bil! og dem der kører gamle skrammel
kasser... de vil sgu altid køre dem! personligt tror jeg ikke at hvis
afgifterne blev fjernet så ville folk storme ud og købe biler efter
crashtest... men nok nærmere efter om den hedder bmw M5 eller clk 500! og
til sidst : få dig et bedre job hvis du vil have en dyrere bil! og lad være
med at give andre skylden for din økonomi!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-11-03 21:39

"Nikolai R. jensen" skrev i en meddelelse:

> [...]
være
> med at give andre skylden for din økonomi!

Hvorfor må almindelige danskere ikke have lov at køre i nye sikre biler, som
alle andre medborgere i EU?

Hvorfor skal kun danske borgere betale 3 gange så meget for en ny bil, som
alle andre medborgere i EU?

/Mark.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 27-11-03 21:42

fordi vi har råd til det!

tyskerne kører sgu også i gamle pis æsker som vi gør! vi ligger bare mere
mærke til en MB end til en fiat 127!

og den med prisen... statskassen skal fyldes uanset om vi kan li det eller
ej... om vi betaler 55 % i skat eller lidt ekstra for bilerne.. kan sgu være
ligegyldigt hvis du spørger mig! udover at på den måde kommer der har råd
til det til at betale om dem der ingen penge kommer ikke til at betale!

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-11-03 21:59

"Nikolai R. jensen" skrev i en meddelelse:

> fordi vi har råd til det!

Vi.......Jeg har ikke.

> tyskerne kører sgu også i gamle pis æsker som vi gør! vi ligger bare mere
> mærke til en MB end til en fiat 127!

Nå.

> [...]
> ligegyldigt hvis du spørger mig! udover at på den måde kommer der har råd
> til det til at betale om dem der ingen penge kommer ikke til at betale!

Det er jo også en holdning man kan have. Dem uden penge og arbejde, skal
selvfølgelig have alle de samme fordele i Danmark, som dem der gider gøre en
indsats. Jeg ville hellere have en ny og tidsvarende sikker bil til at
transportere min famillie i, samtidig med der også kunne blive tid og råd
til lidt mere samvær med dem, end nu.

/Mark.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 28-11-03 03:18

derer ingen der siger du skal købe en ny bil... en brugt kan jo oghså
bruges... men den er jo ikke finere end naboens!

noget heæt andet er... INGEN bruger sikkerhedssele og folk køber gerne
billige dæk... hvor er sikkerheden så henne der?

folk vil skide på sikekrheden... de vil bare have en stor fed slæde der er
lidt bedre end naboens! og når de så ikke har råd til det... så er det sgu
alle andres skyld!

Fra : Max[DK]

Dato : 28-11-03 08:42

> noget heæt andet er... INGEN bruger sikkerhedssele og folk køber gerne
> billige dæk... hvor er sikkerheden så henne der?

Det var dog noget latterligt at skrive...

> folk vil skide på sikekrheden... de vil bare have en stor fed slæde der er
> lidt bedre end naboens! og når de så ikke har råd til det... så er det sgu
> alle andres skyld!

Det kunne jo være at man have råd til at priotere mere sikkerhed...

/M

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-11-03 13:10

On Fri, 28 Nov 2003 03:17:47 +0100, "Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk>
wrote:

>derer ingen der siger du skal købe en ny bil... en brugt kan jo oghså
>bruges... men den er jo ikke finere end naboens!

Eller også kunne man vælge et billigere bilmærke .

Min fra har da skiftet bil 2 gange indenfor de sidste 4 år og begge var
nye fra starten af. Og min mor og stedfar købte ny bil sidste år.

Og ingen af dem har synderligt høje indtægter. Så joh det kan godt lade
sig gøre.
Flemming Jacobsen

Fra : Jan Hansen

Dato : 28-11-03 15:17

> selvfølgelig have alle de samme fordele i Danmark, som dem der gider gøre
en
> indsats.
Klip

Du pladrer som en kusse i en balje vand.
Jeg kender masser af mennesker (også helt unge) som gider gøre en indsats,
men som ikke kan få et arbejde.
Disse mennesker skal selvfølgelig have en ydelse af leve af til vort samfund
igen bliver istand til at beskæftige dem.

Men ydelsen af dagpenge og kontanthjælp har nok dybest set ingen
forbindelse med vores bilaftgifter, ellers må du forklare mig det ?

Jan

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-11-03 15:59

"Jan Hansen" skrev i en meddelelse:

> Jeg kender masser af mennesker (også helt unge) som gider gøre en indsats,
> men som ikke kan få et arbejde.

Måske de er for kritiske.

> Disse mennesker skal selvfølgelig have en ydelse af leve af til vort
samfund
> igen bliver istand til at beskæftige dem.

Er det dybest set samfundets skyld, at folk er forkælet og ikke vil arbejde
med hvad som helst.

> Men ydelsen af dagpenge og kontanthjælp har nok dybest set ingen
> forbindelse med vores bilaftgifter, ellers må du forklare mig det ?

Næe, pengene til scociale ydelser kommer selvfølgelig ud af den blå luft.

/Mark.

Fra : Tom

Dato : 28-11-03 16:21

> samfund
>
> Er det dybest set samfundets skyld, at folk er forkælet og ikke vil
arbejde
> med hvad som helst.

Vågn op...der er ca 800.000 mennesker i dag som er arbejdsløse, i
beskæftigelsesprojekter, under uddannelse uden udsigt til job, aktivering,
revalidering, kontanthjælp, førtidpension og og og........
Kan du lige pege på hvor der er 800.000 ledige jobs i danmark som ligger og
venter på at blive besat?

Gu' er der ej job til alle

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-11-03 16:38

"Tom" skrev i en meddelelse:

> [...]
> revalidering, kontanthjælp, førtidpension og og og........
> Kan du lige pege på hvor der er 800.000 ledige jobs i danmark som ligger

Hvis ikke vi blev plukket i skatter og afgifter, kunne alle med arbejde
ansætte arbejdskraft til alverdens ting og gøremål. Vi har alle bedst af at
yde en indsats efter evne, for derved at opretholde en indtægt. Men det er
jo grundlæggende en politisk diskussion og dermed langt fra emnet
bilafgifter

/Mark.

Fra : Leonard

Dato : 28-11-03 23:39

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote:

>Men det er
>jo grundlæggende en politisk diskussion og dermed langt fra emnet
>bilafgifter

Næh, for bilafgifterne er en del af statens indtægter og dermed kun en
politisk beslutning.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Møller

Dato : 28-11-03 16:52

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> revalidering, kontanthjælp, førtidpension og og og........
> Kan du lige pege på hvor der er 800.000 ledige jobs i danmark som ligger

Bravo Tom

Den megen snak om at få folk i arbejde og blive længere på arbejdspladsen,
er vist politisk for at få lov til at skære i dagpenge og efterløn. I TV-
avisen i går: 800.000 arbejdsløse, 9.000 job der ikke var besat. Hvor f. er
logikken.
Min søn der er højtuddannet chipdesigner, gik arbejdsløs ½ år fordi det
udenlandske moderfirma trak arbejdet hjem, for så kom der da 150 man i
arbejde der, men blev 150 arbejdsløse i DK men tallet i hjemlandet blev
bedre.
Måske skal vi til at se mere globalt på det. Fra at suboptimere inden for
det enkelte sogn, amt landsdel, land, verdensdel, så lave en
helhedsbetragtning: må nu er jeg vist ved at komme lidt langt ud.

PS: hvis bilister blot blev lidt mere sikkerhedsbeviste og brugte blot lidt
på sikkerhedsudstyr, i stedet for "facade": vox. bilvask, m.v. "hvor får jeg
de billigste dæk?, hvordan snyder jeg bedst sbt, i stedet for: hvor får jeg
de bedste dæk til min bil, hvordan sikrer jeg bedst, at jeg kan koncentrerer
mig om trafikken og være forudseende, hvor kan jeg blive en bedre bilist.
og så lade omkostningerne blive brugt her i stedet for neonlys under bilen,
plysterninger, boulevardestyling.

Ulykker på motorveje: som jeg ser det i rapporten, er det førerens
ukoncentrerethed der er hovedårsagen til at ulykkerne sker, manglende
sikkerhedsseler, dårlig køretøjstand og fart der er skyld i ulykkernes
omfang.

Jeg har set biler komme med tæt på 200 km i timen rulle 14 gange rundt:
fører og codriver står ud, sparker til bilen: "den skal vist vaskes før vi
kører videre" (på Karup flyverplads) sikkerheden var i orden!

En golf cabriolet triller bag op i en Volvo der bremser, Golfen skrider
p.g.a nedslidte dæk (hospitalsdæk eller krematoriedæk), hastighed ca.
10-15-km i timen, Golfens døre kunne ikke lukkes op, da den bar bukket i
vangerne, gad vide om den tyske spand fra 1992 var tæret helt op! Hvad var
der sket med vare 60 km/t ?

slut for denne gang.

--
Møller

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-11-03 21:47

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev :

>Hvorfor må almindelige danskere ikke have lov at køre i nye sikre biler, som
>alle andre medborgere i EU?

Hvem siger de ikke har lov til det ?

>Hvorfor skal kun danske borgere betale 3 gange så meget for en ny bil, som
>alle andre medborgere i EU?

Fordi folk har stemt på nogle padder til at varetage sine interesser -
pengene i statskassen kommer jo os alle tilgode på den ene eller den
anden måde, så jeg kan ikke helt følge folk ;)

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-11-03 22:02

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvem siger de ikke har lov til det ?

Det siger loven om registreringsafgift på køretøjer.
Men jeg skulle nok have skrevet "ikke muligt" for almindelige lønmodtagere.

/Mark.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-11-03 22:10

>Det siger loven om registreringsafgift på køretøjer.

>Men jeg skulle nok have skrevet "ikke muligt" for almindelige lønmodtagere.

Det havde nok heller ikke hjulpet ret meget, mange af dem der køber
nye/sikre biler er jo netop almindelige lønmodtagere.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-11-03 22:17

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det havde nok heller ikke hjulpet ret meget, mange af dem der køber
> nye/sikre biler er jo netop almindelige lønmodtagere.

Jeg kender ikke mange af dem du der nævner.

/Mark.

Fra : Max[DK]

Dato : 28-11-03 08:44

> Det havde nok heller ikke hjulpet ret meget, mange af dem der køber
> nye/sikre biler er jo netop almindelige lønmodtagere.

Ja men mange af dem kunne jo være dem der omlægger deres 30års huslån og
køber en 300kkrs bil, hvor er vi så?

/Max

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-11-03 19:48

"Max[DK]" <maxses@hotmail.com> skrev :

>Ja men mange af dem kunne jo være dem der omlægger deres 30års huslån og
>køber en 300kkrs bil, hvor er vi så?

Vi er derhenne hvor debatten bliver ørkesløs - hvordan folk
financierer deres bil har ikke ret meget med tingene at gøre - når man
snakker om hvem der køber de nye biler der vitterligt bliver solgt.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-11-03 19:51

On Fri, 28 Nov 2003 19:47:55 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Vi er derhenne hvor debatten bliver ørkesløs - hvordan folk
>financierer deres bil har ikke ret meget med tingene at gøre - når man
>snakker om hvem der køber de nye biler der vitterligt bliver solgt.

Præcis.
Nogle kan månedlig klare sig med 2.000 kr i rådighedsbeløb - andre
behøver mindst 10.000 :)

/Mogens

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-11-03 21:50

On Thu, 27 Nov 2003 21:39:28 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>være
>
>Hvorfor må almindelige danskere ikke have lov at køre i nye sikre biler, som
>alle andre medborgere i EU?
Det må de også, de skal bare betale lidt mere for samme bil.

>Hvorfor skal kun danske borgere betale 3 gange så meget for en ny bil, som
>alle andre medborgere i EU?
Danmark er et lille land (Et meget lille land, bare se dig om i
verden). Det er dyrt at være lille fordi man simpelthend ikke kan opnå
nogle stordriftsfordele (pga. størrelsen) og fordi man klynger sig til
at "småt er godt". Småt er meget smukt og ædelt, men dyrt.
Derfor skal vi alle betale forholdsvis mere i skal/afgifter end andre
EU medborgere.
Men det er enhver frit at flytte til feks. Sverige, billige biler,
billige huse.

/Hans

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-11-03 22:09

"Hans Kjaergaard" skrev i en meddelelse:

> [...]
> EU medborgere.
> Men det er enhver frit at flytte til feks. Sverige, billige biler,

Pladder fra ende til anden

Nu hvor skatter og afgifter på tobak og spiritus harmoniseres med EU, viser
det sig at handlen i Danmark stiger og provenuet for den danske stat
forbliver uændret.

/Mark.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-11-03 22:18

On Thu, 27 Nov 2003 22:08:52 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Pladder fra ende til anden
Hvis man vil have mere sikkerhed kan man jo starte med at overholde
fartgrændserne, holde en fornuftig afstand til de forankørende (selvom
de andre idioter ikke gør det) overholde sin vigepligt, være mere
opmærksom når man laver venstresving.
Men det er jo for meget forlangt. Sikkerhed er og bliver en stor
mercedes. Det kan alle med det store klarsyn jo se.

>Nu hvor skatter og afgifter på tobak og spiritus harmoniseres med EU, viser
>det sig at handlen i Danmark stiger og provenuet for den danske stat
>forbliver uændret.
Pladder fra ende til anden
Det er den samme sang vi hører igen og igen, den er i familie med:
"Sænk skatten så pengene kan arbejde og skabe flere arbejdspladser"

/Hans

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-11-03 22:32

> [...]

> fartgrændserne, holde en fornuftig afstand til de forankørende (selvom
> de andre idioter ikke gør det) overholde sin vigepligt, være mere

Det må jeg jo så forsat gøre, for flere penge i statskassen lægger jeg ikke.
3-5 år gamle biler, hvor firmaer har afskrevet 2/3 af nyværdien, er mit lod
i livet.

> "Sænk skatten så pengene kan arbejde og skabe flere arbejdspladser"

Korrekt, det kan skabe større omsætning og sætte gang i hjulene. Samtidig
vil skatte og afgiftprovenuet for staten forblive uændret.

/Mark.

Fra : Peter Sørensen

Dato : 27-11-03 22:37

In article <p2qcsv82jb9shmvm9t6iolrud792f4dj6g@4ax.com>,
hans.k2teknik@post5.tele.dk says...

> [...]
> Men det er jo for meget forlangt. Sikkerhed er og bliver en stor
> mercedes. Det kan alle med det store klarsyn jo se.
Hvad er det for noget pladder, enhver ved at det _KUN_ er farten der er
farligt, det betyder ikke en skid om du kører over for rødt, roder med
make-up, kører tæt... spørg enhver trafikpolitiker...

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

I Danmark har vi to typer Socialdemokrater:
De blå og de røde, i øjeblikket har de blå magten...

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 28-11-03 07:25

"Peter Sørensen" <LookInMySigForAddress@IHate.Spam> wrote in message

>Hvad er det for noget pladder, enhver ved at det _KUN_ er farten der er
>farligt, det betyder ikke en skid om du kører over for rødt, roder med
>make-up, kører tæt... spørg enhver trafikpolitiker...

Og for ikke at glemme, så er det jo kun fart over 80(landeveje) og
110(motorveje) der dræber, _ingen_ kan blive dræbt hvis de overholder denne
grænse.

Mvh
Jacob

Fra : Martin Sand.

Dato : 28-11-03 16:17

Peter Sørensen wrote:
> Hvad er det for noget pladder, enhver ved at det _KUN_ er farten der
> er farligt, det betyder ikke en skid om du kører over for rødt, roder
> med make-up, kører tæt... spørg enhver trafikpolitiker...

Arhh, det er vist ikke kun hastigheden. Det har jo nok lidt at sige om du
sidder i en stor Mercedes eller Volvo, fremfor en Fiat 127 eller Opel
Kadett - selv ved 60 km/t. Det er ikke sikkert du overlever i Fiat'en, men
det vil du måske gøre i større og nyere/sikrere biler. Og priserne er med
til at vi ikke kan få mulighed for at køre i de nyeste og sikreste biler. Se
i Tyskland, der koster den nye Golf V 1,6 115.000 dkr. Så kan alle vist være
med.

MVH Martin

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 28-11-03 20:05

den med sikkerheden... det er sgu en VITTIGHED og en DÅRLIG UNDSKYLDNING!
ingen bruger deres sikkerhedssele selv om alle ved det er det sikreste...
men de gør det ikke alligevel.... så drop nu den med at vores biler er
farlige!

Fra : Martin Sand.

Dato : 29-11-03 18:13

Nikolai R. jensen wrote:
> [...]
> UNDSKYLDNING! ingen bruger deres sikkerhedssele selv om alle ved det
> er det sikreste... men de gør det ikke alligevel.... så drop nu den

Hvor ved du fra, at ingen bruger sikkerhedssele? Jeg bruger da min, så du
lyver.
Og crashtest viser da, at nyere biler er sikrere end blot få år gamle
modeller. Hvorfor ignorerer du det faktum?

MVH Martin

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 18:46

du har helt sikkert fuldstændig ret i at nogen nyere biler er sikrere! men
et faktum er at folk ikke bruger deres sikkerhedssele! uanset hvad du
siger... se bare på den senere tids debabt omkring dette emne!

det jeg så siger er : hvis man bruger det argument med at afgiften skal
sættes ned fordi de biler vi kører i ikke er "sikre" så mener jeg ikke den
holder... hvorfor så dette? fordi folk generelt ikke bruger deres
sikekrhedssele og det er da den nemmeste og klart billigste form for
sikkerhed man kan have! men folk bruger den bare stadigvæk IKKE! så derfor
holder det argument ikke! noget andet var hvis alt og alle bugte deres
sele... så kunne man da i det mindste sige at folk går op i deres sikkerhed.
men som sagt... de bruger den ikke!

noget helt andet er... jeg læste lige i et indlægget kør godt til jydske
vestkysten at peugeot ville sætte esp (hæng mig ikke lige op på navnet det
var noget anti udskridnings noget) på alle nye 206´ere fordi STATEN har
sænket afgiften på dette udstyr.... så det passer ikke helt den med
afgiften!

http://www.peugeot.dk/news/default1.asp?id=84

så nu skal du vel ud og have dig en ny 206... eller har du heller ikke råd
til den? du skulle hellere få dig et bedre job så du kan få råd til den bil
du gerne vil have i stedet for at give staten skylden for at du ikke har råd
til den!

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 18:49

Nikolai R. jensen wrote:
[...]

Forbandet vrøvl........der er stadigvæk over 50% af bilisterne der benytter
sele....

M.v.h.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 18:51

og? hvad så med de sidste 50%? er det et argument med at afgiften skal
sættes ned pga sikkerhed når åbenbart halvdelen er ligeglade?

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 18:59

Nikolai R. jensen wrote:
:: og? hvad så med de sidste 50%? er det et argument med at afgiften
:: skal sættes ned pga sikkerhed når åbenbart halvdelen er ligeglade?

Ja, hvorfor helv. skal jeg snydes for en sikker bil, bare fordi nogle ikke
har en hjerne at bøvle med?

Generelt er din argumentation Nikolai, så langt ude i skoven, at det er
hovedrystende...

M.v.h.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 19:04

jamen der er da ingen der forbyder dig at købe en "sikker"
bil!!!!!!!!!!!!!!!!! du har bare ikke råd til den... HA HA få dig et
ordentligt job!

men så til noget helt andet... hvilken bil ville du købe hvis afgiften blev
sat ned på de sikre?

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 19:08

Nikolai R. jensen wrote:
:: jamen der er da ingen der forbyder dig at købe en "sikker"
:: bil!!!!!!!!!!!!!!!!! du har bare ikke råd til den... HA HA få dig et
:: ordentligt job!

Næææh, betal noget mindre i skat - hvordan? Spar på den latterligt store
offentlige sektor...

:: men så til noget helt andet... hvilken bil ville du købe hvis
:: afgiften blev sat ned på de sikre?

En Saab 9-5.

M.v.h.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 19:16

og hvopr skal pengene komme fra??????????? på den latterlige offentlige
sektor... hvor præcist? på de gamle? på sygehusene? nej hvor?

saab 9-5 hvilken motor har den?

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 19:34

Nikolai R. jensen wrote:
:: og hvopr skal pengene komme fra??????????? på den latterlige
:: offentlige sektor... hvor præcist? på de gamle? på sygehusene? nej
:: hvor?

Man kunne starte med lønninger - hvorfor skal der 40% af den arbejdende
befolkning til at administrere det hele?

:: saab 9-5 hvilken motor har den?

2,0 - 2,3 benzin eller 3,0 diesel....

M.v.h.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 19:42

he he det var bare det jeg ventede på.... hvad så med dem der kæmper for
miljøet? ja jeg ved godt at en 2.0 i dag forurener meget mindre end en 2.0
fra 90! men..... du snakker sikkerhed, nogen andre snakker miljø.... hvad
tæller mest?at du ikke dør i et uheld men så dør af at forureningen i luften
eller omvendt?

hvad med en 1.0 et eller andet? eller er den ikke stor og smart nok eller er
den ikke sikker nok? for du har vel undersøgt markedet?

ret mig hvis jeg tager fejl... men var det ikke renault megane eller scenic
(ved ikke engang om det er renault der laver den) det var den sikreste bil
indtil nu? for du skal jo ikke gå efter den bil du kan li... nej du skal gå
efter den sikreste!

ville du fx købe en kia hvis det var den sikreste bil og afgiften var 0?

men igen... hvor skal pengene komme fra? og lad være med at sige at folk
ikke slår sig så meget så kan vi spare det på sygehusene på den måde... for
det tager nok mange år inden sådan noget vil slå igennem....!

hvor skal pengene komme fra???????

gerne et konkret svar!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-11-03 19:53

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> skrev :

> [...]
>tæller mest?at du ikke dør i et uheld men så dør af at forureningen i luften

Du ved en 2.0'er i dag forurener mindre end en 2.0'er fra 90 ?

Spøjst - siden de begge skal køre med katalysator.

>men igen... hvor skal pengene komme fra?
>hvor skal pengene komme fra???????

Hvad er det egentligt for nogle penge du snakker om ?

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 20:00

afgiften på biler er vidst 180% ikk? de penge kommer til at mangle! for
uanset hvordan man vender og drejer den så vil den indtægt forsvinde fra
statskassen hvis afgiften bliver sat ned til 0 uanset om det sker gradvist
over 30 år eller i morgen!

for som jeg ser det : vi har en statskasse, den skal helst fyldes hvert år.
pengene fra afgiften er med til at fylde den! hvis de ikke kommer fra
bilerne så skal de komme et andet sted fra... hvor?

og den med 2.0 bilen... det var altså bare et kort eksempel der ikke skulle
tages alt for bogstaveligt!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-11-03 20:29

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> skrev :

>afgiften på biler er vidst 180% ikk? de penge kommer til at mangle!

Nåehhh - dem ;) Jamen, tag du det ganske roligt, de skal nok hitte
penge andre steder, det skal du ikke bekymre dig om...... <grin>

>og den med 2.0 bilen... det var altså bare et kort eksempel der ikke skulle
>tages alt for bogstaveligt!

Du burde da vide bedre end at komme dårlige eksempler (i denne gruppe)
- <større_grin>

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 21:09

Nikolai R. jensen wrote:
[...]
::
:: for som jeg ser det : vi har en statskasse, den skal helst fyldes
:: hvert år. pengene fra afgiften er med til at fylde den! hvis de ikke
:: kommer fra bilerne så skal de komme et andet sted fra... hvor?

Der er massere af mulgheder. Vi har i dag et vat-samfund, hvor der ikke er
det store incitament til at foretage sig noget som helst - man får
alligevel. Derudover er der massere af områder, hvor der kan spares. Blot ét
eksempel er på kunst og kultur siden: Nyt DR-hus, nyt opera-hus el. kongelig
teater, eller hvad det er for noget man bruger flere 100 mio på....

Derudover har jeg ikke sagt at det skal være gratis at køre bil, blot skal
en større del af posten flyttes over på kørslen, i stedet for som nu, hvor
man betaler lige meget uanset forbrug - og miljøbelastning om du vil....

M.v.h.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 20:01

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvad er det egentligt for nogle penge du snakker om ?

Mon ikke det er pengene, der automatisk kommer ind på kontoen fra det
offentlige. De skal jo pinedød finanseres af det skatte- og afgiftplagede
danske folk.

/Mark.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 20:37

ja aj så flyt du til usa og spar en masse penge i skat!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-11-03 20:41

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> skrev :

>ja aj så flyt du til usa og spar en masse penge i skat!

Hvorfor skulle jeg dog det ? Jeg har ikke problemer med at få råd
til det jeg vil ha'

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 20:35

> Næææh, betal noget mindre i skat - hvordan? Spar på den latterligt store
> offentlige sektor...

og så ligger der et job i det private og venter på dem som kunne spares væk?

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 21:05

Tom wrote:
[...]

Hvad der ikke er, må man skabe (selv). Vi mangler iværksættere....

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 21:14

> [...]
> :: spares væk?
>
> Hvad der ikke er, må man skabe (selv). Vi mangler iværksættere....

til et i forvejen totalt mættet marked

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 21:19

Tom wrote:
::::: og så ligger der et job i det private og venter på dem som kunne
::::: spares væk?
:::
::: Hvad der ikke er, må man skabe (selv). Vi mangler iværksættere....
::
:: til et i forvejen totalt mættet marked

Da ikke hvis der kommer nye virksomheder til....kreativitet er en god ting.
Og den kommer sgutte af at sidde på sin flade....

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 21:32

> [...]
ting.
> Og den kommer sgutte af at sidde på sin flade....

og hvis en mand vil starte sit eget bilværksted så kan han være nok så
kreativ, men det som han kan er der nok også 1000 andre der kan til samme
pris/kvalitet.
Desuden er det ikke gjort med at være dygtig til at igangsætte ting. Den
lovgivning der er omkring etablering af egen virksomhed, momsregnskab osv.
kan kvæle de bedste intensioner.
Hvis der skal investeres i en virksomhed så er det også svært at finde
"risikovillig" kapital osv osv.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 22:34

Tom wrote:
[...]

Sikkert, men med de "overførselsindkomster" vi har nu, er der da absolut
intet incitament til at starte noget som helst....

M.v.h.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 18:52

glemte lige... hvor har du tallet 50% fra? fra dit hoved?

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 18:57

Nikolai R. jensen wrote:
:: glemte lige... hvor har du tallet 50% fra? fra dit hoved?

Nej, jeg gravede det op i baghaven!!!

Faktisk er det 80% der benytter sele på forsædet - iflg. "Rådet"....

Hvorfor skal vi andre "straffes" med mindre sikre biler, fordi 20% er
dummere end våd bølgepap?

M.v.h.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 19:03

link tak!

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 19:09

Nikolai R. jensen wrote:
:: link tak!

Hér: http://www.sikkertrafik.dk/1c4000c/base/16233e80

Link selv videre...

M.v.h.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 19:18

a.. Hver syvende fører af personbil kører uden sele =70 %
b.. Hver anden voksne bagsædepassager kører uden sele. = 50%
c.. 4 ud af 10 varebilførere kører uden sele. = 60%

og hvordan får du til 80%???????????

Fra : Leonard

Dato : 29-11-03 19:28

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> wrote:

> a.. Hver syvende fører af personbil kører uden sele =70 %

Du skal da have dine skolepenge tilbage!

Hver syvende er 14,3%, dvs. at 85,7% bruger sele.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 19:36

ha ha du har sgu ret:)!

men stadig... så er folk ligeglade med deres sikekrhedssele!

noget andet er... jeg tror ikke på at det er 85%... men jeg må overgive mig
til tallene!

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 19:40

Nikolai R. jensen wrote:
:: ha ha du har sgu ret:)!
::
:: men stadig... så er folk ligeglade med deres sikekrhedssele!

Ja, ja....men nu holder argumentationen bare ikke mere - så hvad bliver den
næste?

M.v.h.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 29-11-03 19:42

den er stadig den samme! plus den med pengene!

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 02-12-03 09:41

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> wrote in message
> [...]
> ingen bruger deres sikkerhedssele selv om alle ved det er det sikreste...
> men de gør det ikke alligevel.... så drop nu den med at vores biler er

JEG gør!

/Rolighed