VW Polo 86´ - nærlys virker ikke!
Fra : Christian Lodberg

Dato : 27-11-03 14:10

Hej Gruppe,

Jeg har en gammel Polo fra 86 som nærlyset ikke virker på. Det er ingen
sikringer der er gået. Pærerne er også helt i orden. Jeg har undersøgt
lys-kontakten - den virker også som den skal. Ydermere, har jeg være
el-diagrammet igennem og målt alle tænkelig steder for at finde fejlen.
Positionslyset virker og langt-lys er også okay, selvom det måske ikke
lyser så kraftigt! Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor fejlen kan
ligge, er det måske en stelforbindelse det er ikke er i orden eller hvad
kan der være galt? Er der nogen gode forslag til hvad der kan være
galt???

Venlig hilsen,
Christian

P.S. På forhånd tak for hjælpen!

Fra : p.jarnbak

Dato : 27-11-03 14:58

"Christian Lodberg" <cplo00@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
> ligge, er det måske en stelforbindelse det er ikke er i orden eller hvad
> kan der være galt? Er der nogen gode forslag til hvad der kan være
Et lysrelæ måske?
Hej Palle.

Fra : Christian Lodberg

Dato : 27-11-03 15:04

"p.jarnbak" wrote:

> "Christian Lodberg" <cplo00@control.auc.dk> wrote in message

> Et lysrelæ måske?
> Hej Palle.

Ja, et lysrelæ var også en mulig fejl - det skal jeg lige have undersøgt!
/Christian

Fra : jan

Dato : 27-11-03 22:14

Det lyder helt klart til at være din blænde kontakt i rattet det er galt med
strømmen går fra lyskontakt til blænde kontakt i rat hvor den skiftes mellem
enten høj eller lav lys

tjek om der kommer strøm på begge ledninger fra blænde kontakten

Fra : BS

Dato : 28-11-03 09:35

">
> Jeg har en gammel Polo fra 86 som nærlyset ikke virker på.

Min gamle 87 Polo havde problemer med lyskontakten. Denne model kører alt
strøm henover denne kontakt uden relæ. Jeg måtte hente 3 stk. ud ved
huggeren inden jeg fandt en der duede. Så det er nok en svag punkt ved denne
model. Men ellers kunne det være overhalingslyskontakten.
Eller evt. stelforbindelserne ude ved forlygten.
Prøv se hvor meget lys der kommer når du ved slukket lys hiver i
overhalingsblinkarmen. Hvis der er fuld blus på, så er stelforbindelserne
iorden.....
mvh DerGolf

Fra : Christian Lodberg

Dato : 01-12-03 11:46

BS wrote:

> [...]
> Prøv se hvor meget lys der kommer når du ved slukket lys hiver i
> overhalingsblinkarmen. Hvis der er fuld blus på, så er stelforbindelserne

Hej igen... så er fejlen fundet!! Det er kontakten til langtlys der ikke
fungere.

/Christian