Dokumantation for sænkning!
Fra : S@nd

Dato : 27-11-03 12:02

Hej,
Jeg har netop været til syn med min AstroVan.
Den blev kasseret på manglende dokumentation omkring sænkning.
Sænkningen omfatter foran: fjedre,spindler m skåle , Bag: Flip-Over-kit og andre
baslag til bladfjedrene.
Sættet er komplet fra BellTech, som udelukkende laver udstyr til amerikanerbiler.
Mit spørgsmål er, om der er nogle der ved om det kan lade sig gøre at få
typegodkendelse til sådan et sæt eller om jeg simpelthen bliver nødt til at
montere de originale??

Mvh. Anders

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.196.100.130)

Fra : Ted

Dato : 27-11-03 16:53

> [...]
> Mit spørgsmål er, om der er nogle der ved om det kan lade sig gøre at få
> typegodkendelse til sådan et sæt eller om jeg simpelthen bliver nødt til

Hvordan kunne du finde på at køre op med det. Bilen er jo så sænket noget
der ligner 100mm for, og 150-180mm bag
og det er lidt over de 40-50mm de normalt godtager
Du havde vel også brede dæk monteret.. ??

Flip kittet er nok det letteste at afmontere, samt forfjedrene. Resten kan
se normalt ud til syn.
Kør derefter til omsyn i en helt anden synshal.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : S@nd

Dato : 28-11-03 13:40

"Ted" <mailto:salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Dokumantation for sænkning!"

> Hvordan kunne du finde på at køre op med det. Bilen er jo så sænket noget
> der ligner 100mm for, og 150-180mm bag
> og det er lidt over de 40-50mm de normalt godtager
> Du havde vel også brede dæk monteret.. ??
Rolig nu! Jeg har netop fået at vide, at bilen faktisk er synet med sænkningen
før, derfor er jeg interesseret i, at finde typegodkendelsespapirer på det, og
ville høre om andre har fået det, til denne model.
Det er rigtigt at forenden er sænket ~100mm og bagenden ~110mm, men det er ikke
ensbetydende med, at de ikke vil godtage dette, hvis blot frihøjde og lygtehøjde
overholdes, og det gør de - næsten! - De vil bare have dokumentation for
sænkningen.
Mht. dæk/fælge er de original størrelse, blot med en lidt anden indpresning, så
sporvidden er gjort lidt større - men ikke noget kriminelt.

> Flip kittet er nok det letteste at afmontere, samt forfjedrene. Resten kan
> se normalt ud til syn.
> Kør derefter til omsyn i en helt anden synshal.
Hvis jeg ikke kan skaffe dokumentationen er planen også, at afmontere flip-kittet
og nøjes med fjedrene foran, så jeg undgår spindler/skåle.