klimaanlægget/filter driller.
Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 10:28

Hejsa.

Jeg er den lykkelige ejer af en Mitsubishi Carisma 1,8 GLS årg. 1997, bilen er fra
fabrikken monteret med et klimaanlæg, mit problem er at der i klimaanlæggets
display står "A/P", dette skulle betyde at A/P-filteret trænger til
rensning/udskiftning, men til trods for ihærdige forsøg er det ikke lykkedes mig
at finde filteret.

Et sted har jeg ladet mig fortælle at det sidder bag handskerummet, der sidder
ganske rigtigt også en sort boks, men eftersom den sidder med en hulens masse
ledninger har jeg ikke lige lyst til at forsøge mig ad.

En anden har fortalt mig at filteret sidder i varmekassen, men det hjælper endnu
mindre da varmekasser, ifølge min hukommelse, er noget der sidder i VW boblerne.

Er der nogen af jer der kan give mig et definitivt svar på hvor jeg skal lede??

Mikkel

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:194.239.234.5)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-03 10:42

<Mikkel> wrote in message
> [...]
boblerne.

> Er der nogen af jer der kan give mig et definitivt svar på hvor jeg skal

Kunne være tørfilteret, det sidder vist tit i forbindelse med en
ekspansionsbeholder i kølesystemet.
Jeg tror ikke man selv kan skifte det.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 10:54

"Christian B. Andresen" <mailto:nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
"Re: klimaanlægget/filter driller."

> [...]
> boblerne.

> lede??
>
> Kunne være tørfilteret, det sidder vist tit i forbindelse med en

Hmmm, tørfilter ved ekspansionsfilteret, det er da værd at tjekke, men hvad har
det filter at gøre med klimaanlægget (advarselslampen er i klimaanlæggets display)

Jeg glemte forresten at nævne at at det er svært at holde en konstant temperatur i
kabinen, dog køler anlægget perfekt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-03 11:22

<Mikkel> wrote in message

> [...]
hvad har
> det filter at gøre med klimaanlægget (advarselslampen er i klimaanlæggets

ekspansionsbeholder ikke ekspansionsfilteret
Displayet informerer vel om fejl ?

> Jeg glemte forresten at nævne at at det er svært at holde en konstant
temperatur i
> kabinen, dog køler anlægget perfekt.

Hvis det køler fint nok er det nok ikke tørfilteret.

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 23:06

> Kunne være tørfilteret, det sidder vist tit i forbindelse med en
> ekspansionsbeholder i kølesystemet.
> Jeg tror ikke man selv kan skifte det.

Et tørfilter skal ALDRIG skiftes med mindre at systemet er så utæt at der er
komme alm luft ind.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-11-03 06:20

> Et tørfilter skal ALDRIG skiftes med mindre at systemet er så utæt at der
er
> komme alm luft ind.

Jeg skiftede eller mit i sommers. Mest pga. kompressoren var stået af, og
der lå små metalstykker i bunden af filtret...

--
Mvh. Morten Fruergaard