/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Var mit kørekort i fare ?
Fra : JSM


Dato : 26-11-03 23:50

I week-enden var jeg til julefrokost. Og som det nogen gange jo sker til den
slags fester fik jeg lidt for mange genstande lidt for hurtigt efter
hinanden. Det resulterede midt på aftnen i en voldsom trang til at komme
udenfor og trække lidt frisk luft. Kort sagt: jeg var skidefuld og på
rulleskøjter. En kort gå-tur i den friske luft hjalp lidt på det - men ikke
helt nok. Faktisk havde jeg en voldsom trang til en lille lur, hvilket ikke
ville blive nemt i en propfyldt restaturant. Så da jeg på dette tidspunkt
får øje på min bil, som holder på den anden sde af gaden, sætter jeg mig ind
på førersædet, vipper ryglænet helt tilbage og napper en time på øjet inden
jeg vender tilbage til festen.
Dagen efter spørger konen om hvordan festen var forløbet og jeg fortæller
bl.a. ovenstående. Da hun er færdig med at håne mig, får hun den mere
alvorlige mine på. Har du tænkt på ,siger hun, at hvis politiet var kommet
forbi mens du lå og knaldede din brandert ud i bilens førersæde så ville de
have inddraget dit kørekort, uden hensyn til at motoren var kold, at du
havde nøglerne i lommen og dine forsikringer om at du absolut ingen
intentioner havde om overhovedet at forsøge at køre i bilen. Det tænkte jeg
ikke lige på i situationen, men efterfølgende har jeg tænkt på om ikke hun
har ret.
Er der nogen som ved hvad praksis er hvis man bliver busted af politiet i
den situation jeg lige har beskrevet ? Ryger pappet pr. automatik eller skal
der mere til ?

Mvh
Jesper




 
 
Ukendt (26-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-11-03 23:59

Der er én på min arbejdsplads, som har været ude for netop dette, og han
blev taget for det. Så det er ikke bare sjov!

Men hvis du havde valgt passagersædet tror jeg ikke det ville blive noget
problem.

Mvh Thomas

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
news:bq3ank$snv$1@sunsite.dk...
> I week-enden var jeg til julefrokost. Og som det nogen gange jo sker til
den
> slags fester fik jeg lidt for mange genstande lidt for hurtigt efter
> hinanden. Det resulterede midt på aftnen i en voldsom trang til at komme
> udenfor og trække lidt frisk luft. Kort sagt: jeg var skidefuld og på
> rulleskøjter. En kort gå-tur i den friske luft hjalp lidt på det - men
ikke
> helt nok. Faktisk havde jeg en voldsom trang til en lille lur, hvilket
ikke
> ville blive nemt i en propfyldt restaturant. Så da jeg på dette tidspunkt
> får øje på min bil, som holder på den anden sde af gaden, sætter jeg mig
ind
> på førersædet, vipper ryglænet helt tilbage og napper en time på øjet
inden
> jeg vender tilbage til festen.
> Dagen efter spørger konen om hvordan festen var forløbet og jeg fortæller
> bl.a. ovenstående. Da hun er færdig med at håne mig, får hun den mere
> alvorlige mine på. Har du tænkt på ,siger hun, at hvis politiet var kommet
> forbi mens du lå og knaldede din brandert ud i bilens førersæde så ville
de
> have inddraget dit kørekort, uden hensyn til at motoren var kold, at du
> havde nøglerne i lommen og dine forsikringer om at du absolut ingen
> intentioner havde om overhovedet at forsøge at køre i bilen. Det tænkte
jeg
> ikke lige på i situationen, men efterfølgende har jeg tænkt på om ikke hun
> har ret.
> Er der nogen som ved hvad praksis er hvis man bliver busted af politiet i
> den situation jeg lige har beskrevet ? Ryger pappet pr. automatik eller
skal
> der mere til ?
>
> Mvh
> Jesper
>
>
>



Dennis Pedersen (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 27-11-03 09:06


"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> wrote in message
news:3fc53034$0$9751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Der er én på min arbejdsplads, som har været ude for netop dette, og han
> blev taget for det. Så det er ikke bare sjov!
>
> Men hvis du havde valgt passagersædet tror jeg ikke det ville blive noget
> problem.

og haft nøglerne i LOMMEN!
Det hvis de havde ligget i hattehylden eller andet så var det også sket.
Da jeg tog kørerkort var der en der havde lagt sig til at koge sin brandert
ud på bagsædet og smidt nøglerne i hattehylden.
Han blev taget for sprit - dengang fik han afvide eneste mulighed for at
have gået fri var hvis han havde haft nøglerne i lommen.

Egentlig syntes jeg det er fair nok - fordi hvad er det første mange vil
gøre når de vågner? "jeg har det sku fint nok så jeg kører lige hjem"...



--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



Martin Johansen [600~ (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-03 00:00

JSM wrote:

> Er der nogen som ved hvad praksis er hvis man bliver busted af politiet i
> den situation jeg lige har beskrevet ? Ryger pappet pr. automatik eller
> skal der mere til ?

Hmm, sådan sat lidt på en spids.. hvis jeg blev knaldet på det, så ville jeg
allermest have lyst til, at knalde betjenten en. For kan fortælle 1
ting...:

- _MIN_ bil - _JEG_ betaler til den og jeg vælger dermed (ved lovlig
parkering) at sove i den hvor jeg vil og når jeg vil - ædru eller ej.

Men ja, jeg har godt hørt noget om det. Den er vist god nok - kan må ikke
opholde sig der når man er fuld. Kender en, som til en fest satte sig ud i
bilen med en kammerat og satte strøm på for at vise det nye anlæg... sjovt
nok kom politiet i samme øjeblik og mente åbenbart de var på vej ud for, at
køre en beruset tur... Sjovt som de mener dit og dat sådan nogle...

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Emil Jensen (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 27-11-03 00:31

> Men ja, jeg har godt hørt noget om det. Den er vist god nok - kan må ikke
> opholde sig der når man er fuld. Kender en, som til en fest satte sig ud i
> bilen med en kammerat og satte strøm på for at vise det nye anlæg... sjovt
> nok kom politiet i samme øjeblik og mente åbenbart de var på vej ud for,
at
> køre en beruset tur... Sjovt som de mener dit og dat sådan nogle...

Politiet skal ved retten (sagen skal for retten når et kørekort fratages)
sandsynliggøre at du ville køre en tur med bilen.
Hvis du ligger og sover i bilen og motoren er kold, så bliver det nok lidt
svært for politiet, men man ved aldrig
Men de to som sidder i bilen med motoren kørende, deres forklaring om at de
bare skulle se på radioen vil i politiets og retvæsnets ører lyde som en
dårlig undskyldning, så der falder hammeren sandsynligvis...

Men lad os høre fra en jurist som kan henvise til nogle §'er...

Mvh

Emil



Morten Fruergaard (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-11-03 07:30

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
> > Er der nogen som ved hvad praksis er hvis man bliver busted af politiet
i
> > den situation jeg lige har beskrevet ? Ryger pappet pr. automatik eller
> > skal der mere til ?
>
> Hmm, sådan sat lidt på en spids.. hvis jeg blev knaldet på det, så ville
jeg
> allermest have lyst til, at knalde betjenten en. For kan fortælle 1
> ting...:

Hvad er det der går galt i hovedet på enkelte personer i vores verden?
Hvorfor er det at man har lyst til at slå på politet - blot fordi de gør
deres arbejde...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Jonas R. (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 27-11-03 08:12


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in SNIP
> Hvad er det der går galt i hovedet på enkelte personer i vores verden?
> Hvorfor er det at man har lyst til at slå på politet - blot fordi de gør
> deres arbejde...

Fordi hvis du ligger og sover i en bil med kold motor, så har du nok ikke
tænkt dig at køre nogen steder vel.
Jeg synes det er plat at man kan miste kørekortet får at sove i sin bil!



Morten Fruergaard (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-11-03 08:49

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
news:bq484f$59a$1@sunsite.dk...
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in SNIP
> > Hvad er det der går galt i hovedet på enkelte personer i vores verden?
> > Hvorfor er det at man har lyst til at slå på politet - blot fordi de gør
> > deres arbejde...
>
> Fordi hvis du ligger og sover i en bil med kold motor, så har du nok ikke
> tænkt dig at køre nogen steder vel.

Næ, men det kan ske at du vågner et par timer senere, og tror at du kan da
sagtens kører...

> Jeg synes det er plat at man kan miste kørekortet får at sove i sin bil!


Sådan er loven, og det er vel ikke den enkelte betjent vel ikke gøre for?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Hans Paulin (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 27-11-03 09:20

Morten Fruergaard wrote:

> "Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> news:bq484f$59a$1@sunsite.dk...

>> Fordi hvis du ligger og sover i en bil med kold motor, så har du nok
>> ikke tænkt dig at køre nogen steder vel.

> Næ, men det kan ske at du vågner et par timer senere, og tror at du
> kan da sagtens kører...

....så ku man jo - med dén tankegang - knaldes for både bankrøveri og
voldtægt...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm




Morten Fruergaard (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-11-03 09:35

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse
> ...så ku man jo - med dén tankegang - knaldes for både bankrøveri og
> voldtægt...


Kan godt følge din tankegang, men er ikke enig.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Julie Thode (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Julie Thode


Dato : 27-11-03 09:34

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:bq4a8k$gi7$1@sunsite.dk...
> "Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> news:bq484f$59a$1@sunsite.dk...
> > Fordi hvis du ligger og sover i en bil med kold motor, så har du nok
ikke
> > tænkt dig at køre nogen steder vel.
>
> Næ, men det kan ske at du vågner et par timer senere, og tror at du kan da
> sagtens kører...

På samme måde, er jeg indtil flere gange, blevet knaldet for bankrøveri,
holdt tæt på banken med motoren kørende. Lidt noget lort, men jeg kan godt
se det logiske,- jeg kan jo ligepludselig finde på, at jeg sagtens kan røve
den bank der.



Morten Fruergaard (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-11-03 09:37

"Julie Thode" <har_ikke_nogen@har_ikke_nogen.invalid> skrev i en meddelelse
> På samme måde, er jeg indtil flere gange, blevet knaldet for bankrøveri,
> holdt tæt på banken med motoren kørende. Lidt noget lort, men jeg kan godt
> se det logiske,- jeg kan jo ligepludselig finde på, at jeg sagtens kan
røve
> den bank der.


hvis du holder foran en bank, men sort maske og oversavnet jagtgevær, har du
også et problem...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Julie Thode (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Julie Thode


Dato : 27-11-03 10:45

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:bq4d3i$cvr$1@sunsite.dk...
> "Julie Thode" <har_ikke_nogen@har_ikke_nogen.invalid> skrev i en
meddelelse
> > På samme måde, er jeg indtil flere gange, blevet knaldet for bankrøveri,
> > holdt tæt på banken med motoren kørende. Lidt noget lort, men jeg kan
godt
> > se det logiske,- jeg kan jo ligepludselig finde på, at jeg sagtens kan
> røve
> > den bank der.
>
>
> hvis du holder foran en bank, men sort maske og oversavnet jagtgevær, har
du
> også et problem...

Strømpebukser og mobil i tasken var nu nok!



Morten Fruergaard (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-11-03 10:49

"Julie Thode" <har_ikke_nogen@har_ikke_nogen.invalid> skrev i en meddelelse
> Strømpebukser og mobil i tasken var nu nok!


Lad nu være med at skabe jer. Der er da helt klart tale om to vidt
forskellige ting.
EOD.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Hans Paulin (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 27-11-03 11:01

Morten Fruergaard wrote:

> Lad nu være med at skabe jer.

....når du bruger flertalsform, går jeg ud fra at du mener, at jeg har
skabt mig!?

....det må du mene - men *jeg* mener ikke, at der er megen logik i *din*
tankegang...

> EOD.

....for min skyld gerne...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Morten Fruergaard (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-11-03 11:17

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse
> ...når du bruger flertalsform, går jeg ud fra at du mener, at jeg har
> skabt mig!?

ja...


> ...det må du mene - men *jeg* mener ikke, at der er megen logik i *din*
> tankegang...

Det er som sådan ikke min, men lovgivningen...


> > EOD.
> ...for min skyld gerne...


Det gør vi så.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Julie Thode (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Julie Thode


Dato : 27-11-03 13:08

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:bq4hb6$m8d$1@sunsite.dk...
> "Julie Thode" <har_ikke_nogen@har_ikke_nogen.invalid> skrev i en
meddelelse
> > Strømpebukser og mobil i tasken var nu nok!
> Lad nu være med at skabe jer. Der er da helt klart tale om to vidt
> forskellige ting.

Ligeover.

> EOD.

Ok da.



Martin Johansen [600~ (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-03 08:18

Morten Fruergaard wrote:

> Hvad er det der går galt i hovedet på enkelte personer i vores verden?

Ja jeg synes også det er latterligt, at man kan miste kortet for, at sove i
ens egen bil

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Morten Fruergaard (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-11-03 08:49

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
> Ja jeg synes også det er latterligt, at man kan miste kortet for, at sove
i
> ens egen bil


Det er jo så en anden diskussion. Så er det politikkerne man skal "slå i
hovedet"...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Martin Johansen [600~ (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-03 18:31

Morten Fruergaard wrote:

> Det er jo så en anden diskussion. Så er det politikkerne man skal "slå i
> hovedet"...

Ja hjælper bare sjældent. Det som måske nærmere skal til er, at betjenten
ikke gør noget overhovedet...

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

JS (27-11-2003)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 27-11-03 10:42


"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3fc5a51f$0$136$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Morten Fruergaard wrote:
>
> > Hvad er det der går galt i hovedet på enkelte personer i vores verden?
>
> Ja jeg synes også det er latterligt, at man kan miste kortet for, at sove
i
> ens egen bil

Er det egentlig lovligt at overnatte i bilen, eksempelvis en stationcar på
hvide plader der holder lovligt parkeret?



drukqs (27-11-2003)
Kommentar
Fra : drukqs


Dato : 27-11-03 12:57

Er det ikke ulovligt at sove i sin bil ?
"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message
news:3fc53085$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> JSM wrote:
>
> > Er der nogen som ved hvad praksis er hvis man bliver busted af politiet
i
> > den situation jeg lige har beskrevet ? Ryger pappet pr. automatik eller
> > skal der mere til ?
>
> Hmm, sådan sat lidt på en spids.. hvis jeg blev knaldet på det, så ville
jeg
> allermest have lyst til, at knalde betjenten en. For kan fortælle 1
> ting...:
>
> - _MIN_ bil - _JEG_ betaler til den og jeg vælger dermed (ved lovlig
> parkering) at sove i den hvor jeg vil og når jeg vil - ædru eller ej.
>
> Men ja, jeg har godt hørt noget om det. Den er vist god nok - kan må ikke
> opholde sig der når man er fuld. Kender en, som til en fest satte sig ud i
> bilen med en kammerat og satte strøm på for at vise det nye anlæg... sjovt
> nok kom politiet i samme øjeblik og mente åbenbart de var på vej ud for,
at
> køre en beruset tur... Sjovt som de mener dit og dat sådan nogle...
>
> --
> Martin Johansen
> Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
> Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok




Emil Jensen (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 27-11-03 21:20

> Er det ikke ulovligt at sove i sin bil ?

Jo, men ikke nok til at kørekortet fratages. Det er emnet...

Emil



Emil Jensen (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 29-11-03 18:25

> > Er det ikke ulovligt at sove i sin bil ?
>
> Jo, men ikke nok til at kørekortet fratages. Det er emnet...

Jeg tog fejl, jeg har gennemtrævlet færdselsloven og politivedtægten
(Københavns) og har ikke kunnet finde noget om forbud mod at sove i sin bil
(eller offentlige steder!)... Såeh, det er ikke ulovligt at sove i sin
bil...

Mvh

Emil



LR (27-11-2003)
Kommentar
Fra : LR


Dato : 27-11-03 00:36

> Er der nogen som ved hvad praksis er hvis man bliver busted af politiet i
> den situation jeg lige har beskrevet ? Ryger pappet pr. automatik eller
skal
> der mere til ?

Juridisk set skal du have til hensigt at køre for at blive straffet.

Jeg har læst om dette i nyhedsgrupperne før, og en del personer fortalte
deres egne erfaringer:

Resultatet var, at nogen blev straffet, andre blev ikke - det var et
individuelt skøn i hver sag. De afgørende detaljer var fx, om nøglen befandt
sig i tændingen eller lommen, om man sad på føresædet eller bagsædet. I et
tilfælde var en knallert defekt og kunne ikke køre (påstod ejeren) - han
trillede kun en halv meter på den af egen kraft og fik medhold i retten. Det
hele bunder i vidneudsagn, mv.

Jeg er dog slet ikke i stand til at give noget som helst bud på din sag...

Mvh,

Lasse



kaninfisker@ofir.dk (27-11-2003)
Kommentar
Fra : kaninfisker@ofir.dk


Dato : 27-11-03 01:06

I et
> tilfælde var en knallert defekt og kunne ikke køre (påstod ejeren) - han
> trillede kun en halv meter på den af egen kraft og fik medhold i retten.

Hov hov! Hvis det er mig du mener, så var her altså ikke sprut indblandet
men en manglende styrthjelm ;)



LR (27-11-2003)
Kommentar
Fra : LR


Dato : 27-11-03 12:17

> Hov hov! Hvis det er mig du mener, så var her altså ikke sprut indblandet
> men en manglende styrthjelm ;)

Hov, det er da måske rigtigt! :)

Mvh,

Lasse



Jørgen (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 27-11-03 08:59

Tror allerhøjest de kunne havde taget dine bil nøgler, det har en af mine
venner tivertifald oplevet et par gange, han kunne så hente dem dagen efter
på stationen... tror ikke de kan buste dig for det, med mindre nøglerne
sidder i og de er drejet

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
news:bq3ank$snv$1@sunsite.dk...
> I week-enden var jeg til julefrokost. Og som det nogen gange jo sker til
den
> slags fester fik jeg lidt for mange genstande lidt for hurtigt efter
> hinanden. Det resulterede midt på aftnen i en voldsom trang til at komme
> udenfor og trække lidt frisk luft. Kort sagt: jeg var skidefuld og på
> rulleskøjter. En kort gå-tur i den friske luft hjalp lidt på det - men
ikke
> helt nok. Faktisk havde jeg en voldsom trang til en lille lur, hvilket
ikke
> ville blive nemt i en propfyldt restaturant. Så da jeg på dette tidspunkt
> får øje på min bil, som holder på den anden sde af gaden, sætter jeg mig
ind
> på førersædet, vipper ryglænet helt tilbage og napper en time på øjet
inden
> jeg vender tilbage til festen.
> Dagen efter spørger konen om hvordan festen var forløbet og jeg fortæller
> bl.a. ovenstående. Da hun er færdig med at håne mig, får hun den mere
> alvorlige mine på. Har du tænkt på ,siger hun, at hvis politiet var kommet
> forbi mens du lå og knaldede din brandert ud i bilens førersæde så ville
de
> have inddraget dit kørekort, uden hensyn til at motoren var kold, at du
> havde nøglerne i lommen og dine forsikringer om at du absolut ingen
> intentioner havde om overhovedet at forsøge at køre i bilen. Det tænkte
jeg
> ikke lige på i situationen, men efterfølgende har jeg tænkt på om ikke hun
> har ret.
> Er der nogen som ved hvad praksis er hvis man bliver busted af politiet i
> den situation jeg lige har beskrevet ? Ryger pappet pr. automatik eller
skal
> der mere til ?
>
> Mvh
> Jesper
>
>
>



Martin Johansen [600~ (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 27-11-03 18:33

Jørgen wrote:

> Tror allerhøjest de kunne havde taget dine bil nøgler, det har en af mine
> venner tivertifald oplevet et par gange, han kunne så hente dem dagen
> efter på stationen... tror ikke de kan buste dig for det, med mindre
> nøglerne sidder i og de er drejet

Og mens man forlader bilen og trasker ned efter nøglerne er der en som
render med bilen... jow jow

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Uffe Ravn (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 27-11-03 18:40


"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev

> > Tror allerhøjest de kunne havde taget dine bil nøgler, det har en af
mine
> > venner tivertifald oplevet et par gange, han kunne så hente dem
dagen
> > efter på stationen... tror ikke de kan buste dig for det, med mindre
> > nøglerne sidder i og de er drejet
>
> Og mens man forlader bilen og trasker ned efter nøglerne er der en som
> render med bilen... jow jow

Du kunne også anbringe rotoren i lommen, så kan du dermed over for
betjenten bevise, at du har sikret dig imod spirituskørsel i din bil.

Mvh.



Hans Paulin (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 27-11-03 23:46

Uffe Ravn wrote:

> Du kunne også anbringe rotoren i lommen, så kan du dermed over for
> betjenten bevise, at du har sikret dig imod spirituskørsel i din bil.

....det er ikke for nemt at pille rotoren ud i *min* bil, så jeg vil
anbefale, at man piller strømfordeleren af og putter dén i lommen -
eller evt. dynamoen eller noget andet, som er let at gå til - osse, når
man er godt stiv...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Jørgen (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 27-11-03 20:28

> > Tror allerhøjest de kunne havde taget dine bil nøgler, det har en af
mine
> > venner tivertifald oplevet et par gange, han kunne så hente dem dagen
> > efter på stationen... tror ikke de kan buste dig for det, med mindre
> > nøglerne sidder i og de er drejet

Tror du chancerne er størrer for at der er nogle der render med den hvis den
ikke er låst? man skal jo lige havde den startet o.s.v. først ikke? de gange
det er sket for ham, der er det sket på Nørgade parkerindsplads her i
Herning (det ligger ca. 40 meter fra Politiet) man skal godt nok være snell
hvis man kan nå det



JSM (27-11-2003)
Kommentar
Fra : JSM


Dato : 27-11-03 21:16


"Jørgen" <_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3fc5aeac$0$29336$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Tror allerhøjest de kunne havde taget dine bil nøgler,
>tror ikke de kan buste dig for det, med mindre nøglerne
> sidder i og de er drejet
>
Takker alle for de mange svar. Der lader til at være bred enighed om at det
er ret dumt, men ikke umiddelbart farligt for styrebrevet at sove brandert
ud på førersædet af sin lovligt parkerede bil, hvis motoren er kold og
nøglerne ikke er for tæt på tændingslåsen.Det var egentlig også det jeg
regnede med. Men det er rart at få bekræftet.

mvh
Jesper



Henning (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 27-11-03 21:41


>>
>Takker alle for de mange svar. Der lader til at være bred enighed om at det
>er ret dumt, men ikke umiddelbart farligt for styrebrevet at sove brandert
>ud på førersædet af sin lovligt parkerede bil, hvis motoren er kold og
>nøglerne ikke er for tæt på tændingslåsen.Det var egentlig også det jeg
>regnede med. Men det er rart at få bekræftet.

På den anden side - tør du ta' chancen?? "Jamen hr. betjent, der var
flertal i nyhedsgruppen..."




Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Morten Fruergaard (28-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 28-11-03 06:19

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> Takker alle for de mange svar. Der lader til at være bred enighed om at
det
> er ret dumt, men ikke umiddelbart farligt for styrebrevet at sove brandert
> ud på førersædet af sin lovligt parkerede bil, hvis motoren er kold og
> nøglerne ikke er for tæt på tændingslåsen.Det var egentlig også det jeg
> regnede med. Men det er rart at få bekræftet.


Jeg mener, at have hørt at du har et problem idet at du stikker nøglen i
tændingslåsen...
Hvis du blot har en fjernbetjening til c-låsen, og ingen nøgle, kan de ikke
gøre dig noget - du kan jo ikke have til hensigt at kører, hvis du ikke har
en nøgle...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Jens (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 06-02-04 10:36

Var engang skidefuld til en fest ( I New Zealand ) og lagde mig til at sove
i min bil ud på vejen.. Jeg havde -trods min fuldskab - dog husket at lægge
nøglerne i bagagerummet, sådan at Politiet ikke troede, at jeg var på ud i
det blå. Vågnede næste morgen med ondt i hoved, hals og med hold i ryggen.
Jeg havde brækket mig ud af vinduet og de to gamle damer der stod og rystede
på hovederne havde kun een ting at sige: "Disgraceful"... bræk på fortorvet,
ja...Spirituskørsel, nej

Jens


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:bq6lrk$6fd$1@sunsite.dk...
> "JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> > Takker alle for de mange svar. Der lader til at være bred enighed om at
> det
> > er ret dumt, men ikke umiddelbart farligt for styrebrevet at sove
brandert
> > ud på førersædet af sin lovligt parkerede bil, hvis motoren er kold og
> > nøglerne ikke er for tæt på tændingslåsen.Det var egentlig også det jeg
> > regnede med. Men det er rart at få bekræftet.
>
>
> Jeg mener, at have hørt at du har et problem idet at du stikker nøglen i
> tændingslåsen...
> Hvis du blot har en fjernbetjening til c-låsen, og ingen nøgle, kan de
ikke
> gøre dig noget - du kan jo ikke have til hensigt at kører, hvis du ikke
har
> en nøgle...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
>
>



Martin Johansen [600~ (06-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-02-04 18:43

On Fri, 06 Feb 2004 10:35:30 +0100, Jens wrote:

> Jeg havde brækket mig ud af vinduet og de to gamle damer der stod og rystede
> på hovederne havde kun een ting at sige: "Disgraceful"... bræk på fortorvet,

Hvortil du ku' ha' svaret:

"When was the last time you looked in a mirror???"

Sorry ku' ik' dy mig

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Benjamin R. Giversen (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Benjamin R. Giversen


Dato : 29-11-03 16:39

JSM wrote:


> Er der nogen som ved hvad praksis er hvis man bliver busted af politiet i
> den situation jeg lige har beskrevet ? Ryger pappet pr. automatik eller skal
> der mere til ?
>
Hvis du sidder i førersædet må man antage at du har forsøgt at starte
bilen, men at det ikke er lykkedes for dig pga. branderten. Derfor kan
du miste kørekortet ved det selvom motoren er kold. Og jeg finder det
helt i orden. Der er alt for mange spritbilister, og det eneste de har
respekt for er deres kørekort. De burde efter min mening ikke slippe med
at miste kørekortet og få en bøde. Der burde også udløses en ubetinget
fængselsstraf på minimun 6 mdr. Så ville lidt flere måske lære at tænke
sig om. Også selvom de er fulde.

Mvh
Benjamin R. Giversen


Emil Jensen (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 29-11-03 17:58

> Hvis du sidder i førersædet må man antage at du har forsøgt at starte
> bilen, men at det ikke er lykkedes for dig pga. branderten. Derfor kan
> du miste kørekortet ved det selvom motoren er kold. Og jeg finder det
> helt i orden. Der er alt for mange spritbilister, og det eneste de har
> respekt for er deres kørekort. De burde efter min mening ikke slippe med
> at miste kørekortet og få en bøde. Der burde også udløses en ubetinget
> fængselsstraf på minimun 6 mdr. Så ville lidt flere måske lære at tænke
> sig om. Også selvom de er fulde.

Jeg er enig i dig med at spritbilisme skal straffes hårdt, men jeg går ikke
ind for justitsmord... Derfor skal spritbilister tages på fersk gerning,
eller politiet skal bevise at man havde forsæt til at køre spritkørsel. Der
synes jeg altså ikke det er nok at ANTAGE at en fulderik har forsøgt at
starte sin bil blot ved at vedkommende sidder i førersædet, det kunne jo
lige så godt være at fulderikken ville sove rusen ud (som Thomas Rybak). Men
politiet kan forebygge spritkørsel ved at konfiskere nøglerne fra
fulderikken så han ikke kører når han vågner næste morgen.

Mvh

Emil



Emil Jensen (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 29-11-03 18:24

Jeg har lige gennemtrævlet færdselsloven og politivedtægten (Københavns) og
ikke kunnet finde noget om at det er forbudt at sove i sin bil (eller på
offentlige steder!). Kun at politet kan forbyde folk at opholde sig et sted
hvis de er til gene for forbipasserende, og det er man jo ikke når man sover
i sin EGEN bil (spirituspåvirket eller ej)...

Mvh

Emil



jan@stevns.net (29-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 29-11-03 18:38

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev :

>og det er man jo ikke når man sover
>i sin EGEN bil (spirituspåvirket eller ej)...

Kun hvis man snorker højlydt ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Emil Jensen (29-11-2003)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 29-11-03 18:40

> >og det er man jo ikke når man sover
> >i sin EGEN bil (spirituspåvirket eller ej)...
>
> Kun hvis man snorker højlydt ;)

Eller man griner højlydt som jeg gør nu... Hihi



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste