? om død opel corsa
Fra : vmx

Dato : 26-11-03 19:28

Bil:
Opel Corsa, 7 år gammel, har fået alt
i service, nyt batteri og generator/laderelæ
for 3 år siden. Ellers ingen problemer.

Køre dagligt 80 - 100 km.

I dag; startes og kører en kort tur.
Herefter ophold i 2 timer.
Da der atter skal køres er bilen
totalt død. Dvs. absolut ingen
strøm på batteri ( er målt )
Nej, lys eller radio blev ikke glemt.
Der var ikke lys i kontrollamper for
fejl på lader eller lignende.

Kan det virkelig passe at et
batteri kan "klappe sammen"
ud af den blå luft, eller er der
andet der pludselig kan have
drænet et ellers velopladet batteri
på under 2 timer ?

Er der nogen "typiske fejl" på
denne model ( el relateret )

Mvh
Robert

Fra : Brian

Dato : 26-11-03 19:40

Hejsa

vmx wrote:

> Er der nogen "typiske fejl" på
> denne model ( el relateret )

Tror jeg såmænd ikke.
De eneste elektriske problemer jeg havde med min tidligere Corsa, var at den
sprang pærer som ind i helvede.

/Brian

Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-11-03 20:00

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote in message
> I dag; startes og kører en kort tur.
> [...]

Vi havde en ´95 Omega B 2.5 TD for nogle år siden - det var flere gange at
der ikke var nogen strøm på batteriet, uden at vi nogen sinde fandt ut
hvorfor. Det kunne ske efter en længere køretur, efterfulgt af et ophold på
måske et par timer. Så var der ikke mere liv i den.

Har været ude for tilsvarende med min bil også, men da var batteriet
færdigt. Alt virkede som det skulle da jeg kørte hjemmefra. Standsede
udenfor postkontoret et par km herfra, og når jeg skulle starte igen var alt
dødt.
Nyt batteri, og alles in ordnung

Kan forresten anbefale Biltema batterier. Jeg er ellers ikke meget til fan
af deres produkter, men batterierne skal være meget bra, og det er også min
erfaring efter ca. et år med Biltema batteri i bilen.

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com

Fra : TGD

Dato : 26-11-03 22:34

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

<KLIP>

> Kan det virkelig passe at et
> batteri kan "klappe sammen"
> ud af den blå luft, eller er der
> andet der pludselig kan have
> drænet et ellers velopladet batteri
> på under 2 timer ?

Har oplevet et BOSCH batteri der fra den ene tur til den ande var gået død.

Må jeg forslå et overdimmensioneret batteri fra METRO til ingen penge kører
med et der 1 år gammel i Kasketten og der er sgu saft og kraft i det selv
når dyret drukner.

PS. Prøv at tjekke hvor meget den lader med på batteriet.

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 17:11

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote in message
..

> Kan det virkelig passe at et
> batteri kan "klappe sammen"
> ud af den blå luft, eller er der
> andet der pludselig kan have
> drænet et ellers velopladet batteri
> på under 2 timer ?

Er der vand på batteriet ?

/Chr.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 30-11-03 14:40

vmx wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Kan det virkelig passe at et
> batteri kan "klappe sammen"
> ud af den blå luft [...] ?

Yeps. Jeg har oplevet at et batteri gjorde præcis som du beskriver der.
Umiddelbar virkede batteriet okay og der var også vædske nok i cellerne men
en måling med en syremåler (ganske alm. viskosimeter m. en lidt specielt
skala) viste at det var helt ude i hegnet.
Om det har ændret sig pludseligt eller over en længere periode ved jeg ikke
men resultatet var at det gik fra at virke som fuldt opladt til stendødt på
under et par timer.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"A nerd just saw me naked!"
-- Julia Montgomery as Betty Childs in 'Revenge of the nerds'