Dårlig FM modtagelse
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-03 12:27

Hej

Jeg har netop købt ny bil.

I min gamle bil var der en ekstern antenne til bilradioen, men i den nye er
der åbentbart ingen, hvilket resulterer i meget dårlig FM-modtagelse (fx. så
skratter selv P3 visse steder her i Kbh).

Kan man få en antenne som kan pakkes væk således at jeg ikke skal til at
installere en ny udendørs antenne?

Jeg har kigget lidt på www.thansen.dk, men ved ikke rigtigt hvad jeg skal
bruge. Jeg har heller ikke pillet radioen ud for at se hvilke stik der er.

Hvad er den bedste løsning/fremgangsmåde ??

Tak!

Mvh Thomas

Fra : Rasmus

Dato : 26-11-03 17:00

Du kunne jo prøve med en signalforstærker først.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-03 22:48

hvad er det?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-11-03 07:59

"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er det?

En boks, som forstærker antenne signaler...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 10:02

Ja, det siger næsten sig selv, men hvis jeg ikke har nogen antenne hvad
hjælper det så ?

meddelelse news:bq47c4$jqc$1@sunsite.dk...

Fra : Rasmus

Dato : 27-11-03 10:27

Jeg troede at du havde en skjult antenne, derfor mit bud på en antenne
forstærker.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-11-03 10:48

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg troede at du havde en skjult antenne, derfor mit bud på en antenne
> forstærker.

Der må være en antenne, ellers ville han slet ikke kunne modtage noget..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-11-03 11:33

On Thu, 27 Nov 2003 10:47:50 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Der må være en antenne, ellers ville han slet ikke kunne modtage noget..

Jeg mener, manden ejer en AR 156 - har dén model ikke "skjult"
antenne? -
(spørgsmålet er iøvrigt vist flyttet til bilstereogruppen...)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 00:01

Tja, jeg ved det faktisk ingengang selv. Jeg prøver at pille radioen ud i
morgen...

Jeg mindes ikke at have sagt at jeg hra en 156'er ?

Mvh Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-11-03 06:17

"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mindes ikke at have sagt at jeg hra en 156'er ?

En lille opfriskning...

http://groups.google.com/groups?q=thomas+rybak+156&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3fbb2e6b%240%249743%24edfadb0f%40dread14.news.tele.dk&rnum=2

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 28-11-03 07:40

> Jeg mener, manden ejer en AR 156 - har dén model ikke "skjult"
> antenne? -

Korrekt - antennen er skjult i bilens bagrude... (såvidt, jeg har
forstået.) Jeg har dog ingen problemer med antennesignalet i min AR156.

\Mandal

Fra : Soren Kuula

Dato : 01-12-03 16:04

Rasmus wrote:
> Du kunne jo prøve med en signalforstærker først.
>
> "Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev i en meddelelse

Jeg tror ikke en antenneforstærker vil hjælpe noget, for selvom den
forstærker signalet, forstærker den også støjen, og tilsætter selv støj.
Antenneforstærkere er beregnet til at forstærke et signal hvor der er et
godt signal/støj forhold (fx. en tagantenne på et hus, eller et kabel TV
skab) før signalet fortsætter igennem et langt kabel (stor dæmpning)
eller en fordelerboks (stor dæmpning).

I en bil er der ingen lange kabler og ingen fordelere, så resultatet
kommer an på kvaliteten (følsomheden) af den de første forstærkere
signalet kommer til. Og her er jeg ret sikker på at en god bilradio er
bedre konstrueret end en antenneforstærker fra Silvan ell.l.

Så enten er antennen eller kablet defekt, eller ringe konstrueret, tror jeg.

Prøv evt. at hive antennestikket ud af radioen, og forbind (så en eller
anden måde) 80 cm. almindelig ledning, som du smider op bag forruden
eller et andet sted. Hvis det er virker bedre end antennen, er den helt
sikkert ikke god !

MVH
Søren