Forskel på VW dieseloptimereing..??
Fra : Kristian Knudsen

Dato : 26-11-03 09:55

Hejsa..

Som nogle af jer har læst skal jeg have ny bil og det lader til at valget
falder på en Passat Variant TDI med 110-115 hk. De fåes til omkring 250k i
pæn stand, pæn kilometerstand mv.

Nu er mit spørgsmål vedr. chipoptimeringen til de motorer. Der findes jo et
hav af sider som tilbyder alle former for optimering. Jeg har set opgivelser
på en 110 hk fra 135 hk til omkring 148 og med store udsving i NM også...
Så jeg er lidt forvirret... Jeg har været 2 venner i Sverige hos BSR, hvor
de har fået deres Volvo og Saab optimerede. BSR har dog de laveste
opgivelser, men kan de skyldes at det reelt holder og at de andre ikke
gør..??

Der må være nogen af jer som har erfaringer med disse. Der kører så mange
rundt med de motorer.

Jeg kan sagtens læse alle de fine udtalelser fra folk som er tilfredse med
deres bokse, men hvis ikke man har prøvet andet en +20hk og +40nm og er glad
for det, er det jo svært. Kunne man få 5-10 mere med en anden, tja hvorfor
så ikke tage den...??

Hva´ siger I...?? Og jeg undskylder, da jeg ved at dette har været oppe SÅ
mange gange før, men bær over med mig...

Tak..

Mvh.
Kristian

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 26-11-03 11:41

> Som nogle af jer har læst skal jeg have ny bil og det lader til at valget
> falder på en Passat Variant TDI med 110-115 hk. De fåes til omkring 250k
> pæn stand, pæn kilometerstand mv.

Jeg har sådan en med 115Hk

> [...]
> gør..??
>
> Der må være nogen af jer som har erfaringer med disse. Der kører så mange

Min er chiptunet - ikke boks! Det øger fra 115 til 150Hk og fra 310Nm til
355Nm. Chippen er optimeret til motortypen, men er ikke justeret ind til
præcis min bil (det gør VW heller ikke fra fabrikken...).

Jeg har ikke haft den på rullefelt, men der er ingen tvivl om hvorvidt det
virker! Den sparker virkelig røv!
Jeg har i øvrigt pt pillet den ud, da jeg er i gang med en mindre
undersøgelse af brændstofforbruget. Det lader ikke til, at det har nogen
væsentlig betydning. Det betyder mere, hvilke dæk jeg har på.

Jeg har sat chippen til salg, da jeg efterhånden er kommet til den
konklusion, at det var meget sjovt at prøve, men jeg kan bruge pengene bedre
på noget andet. Jeg kører mest motorvej med fartpilot og så er der ikke
meget fidus ved den.

(Hvis du er interesseret, kan du se den i dk.marked.privat.bil.

Mvh Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse

Fra : Kristian Knudsen

Dato : 26-11-03 11:54

> [...]
> 355Nm. Chippen er optimeret til motortypen, men er ikke justeret ind til
> præcis min bil (det gør VW heller ikke fra fabrikken...).

---

Hold da op, det lyder vildt. Hvor har du fået det gjort..?? og 150 hk, men
ikke målt på rullefelt. Ikke at 140 ikke er flot og masser af hk, men du kan
jo ikke være sikker på at du har 150...? I sidste ende e det jo også NM som
er sjovt...

Det forklarer måske de meget forskellige opgivelser. Jeg har så åbenbart
ikke fanget at nogle opgivelser mske er med chiptuning og andre med boks.

Tak for dit svar....

Mht. til køb/salg, ja så har jeg jo ikke købt bilen endnu

Mvh.
Kristian

Fra : Kristian Knudsen

Dato : 26-11-03 11:57

Hvor har du fået det gjort..??

---

Har dit indlæg i markedsgruppen, hvor det hele står

Mvh.
Kristian

Fra : Brizz

Dato : 26-11-03 12:25

<klip en lang historie>

> Hva´ siger I...?? Og jeg undskylder, da jeg ved at dette har været oppe

> mange gange før, men bær over med mig...

Jeg har selv en passat stc. fra '98 1.9 tdi 110hkder havde gået 135000 da
jeg fik den ( betalte dog kun 80000 for den. læs- på svenske plader) Den fik
jeg chippet hos en tidligere kunde fra et firma jeg var hos. www.entech.dk
Den blev målt til 108hk inden chip og efter chip har den 144hk og nm er oppe
på 310 nu. Ingen tvivl om det kan mærkes. for den sparker sq røv nu. og det
er blevet lidt sjovere. Men når det er sjovt så koster det også. For hvis
man kører og har det sjovt hele tiden går den nok ikke meget mere end 10 på
literen. Men med mit kørsels mønster med 140 km hver dag hvoraf de ca 130 er
på motorvej med 120 kmt kører jeg 17 på literen. Så jo jeg kan godt anbefale
det.

Mvh Brian

Fra : SlowHand

Dato : 26-11-03 14:57

"Kristian Knudsen" <158.kk@home.dk> wrote in message

> Hva´ siger I...?? Og jeg undskylder, da jeg ved at dette har været oppe

> mange gange før, men bær over med mig...

Min fætter købte sidste år en splinterny Passat Highline TDI med 130HK
motoren.
Den fik han chiptunet (ikke boks) i tyskland (mener jeg) til omkring 170HK
og 416Nm (!!!)

De 416Nm var herefter til rådighed fra 1900rpm og et godt stykke op i
4000rpm'erne.
Jeg har kørt den, og hold da kæft...Inden turboen slår til er den noget af
det mest sløve,
med sine ~1800kg, men når den sparker ind...! :) Det kan man roligt kalde
turbotøven...
Vognen laver i øvrigt hjulspin i 1, 2 og 3. gear.

Kan desværre ikke huske fabrikaten og stedet det blev gjort :(
Turboen er også efterfølgende blevet skiftet til en anden uoriginal, da
bilen blev lånt ud til
en klaphat der kørte den meget varm, for efterfølgende at slukke motoren,
uden at lade
turboen køle af.

/SlowHand

Fra : jacob

Dato : 27-11-03 09:14

www.bokstuning.dk er rigtigt gode.. taler af erfaring.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 26-11-03 16:49

"Kristian Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Der må være nogen af jer som har erfaringer med disse. Der kører så mange
> rundt med de motorer.

Prøv at kigge lidt på denne side:
http://www.wkr-chip-tuning.de/go.to/modix/now/volkswagen.html

/Mark.

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 26-11-03 17:38

Mange tak, til jer alle...

Det ser spændende ud

Mvh.
Kristian

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 27-11-03 00:53

"Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Mange tak, til jer alle...
>
> Det ser spændende ud
>
> Mvh.
> Kristian

Køre taxa i en passat V6 TDI skulle have (ifølge VW) 150HK
Kan kun sige godt om den bortset fra en meget svag automat gear (3 kasse
190K km 1½ år)
Har masser af kraft overskud til at drille KongeBrianer både i byen og på
motorvejen (Huraa for trip tronic)

Erik "Elbarto"
"Krone taxa.. Tager kun 5 min)

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 18:34

Kristian Knudsen wrote:
[...]

Jeg kender BSR fra Saab-siden og kan kun anbefale dem - de er seriøse.

M.v.h.

Fra : DJ Bobo

Dato : 29-11-03 19:21

On Sat, 29 Nov 2003 18:34:12 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Jeg kender BSR fra Saab-siden og kan kun anbefale dem - de er seriøse.

Mon Hr. Bjørn er enig i dét...

/Mogens
Mine biler? => fra Alfa til Omega...