forsikringspriser
Fra : R.T.

Dato : 25-11-03 17:52

hej

er det bare mig eller er min forsikring lidt dyr? tror ikke det bare er mig, fordi jeg har fået
kommentaren: "er det ikke lidt dyrt?" et par gange efterhånden.
jeg købte en vw polo 1,6 fra 97 i marts, og forsikrede den hos topdanmark (har haft biler før, men
kunne ikke overføre nogen anciennitet/bonus pga en skade i 98, så jeg startede på "begynderniveau")
jeg er over 25
jeg giver kr 15.500,- (4 x kr 3875,-) pr år for kasko, "bil uden bonustab" og selvrisiko på ca.
14.000,- (vi har osse indbo og 3 personulykkesforsikringer inde ved dem)

hvad synes i, lyder det dyrt?

nogen ideer til en billigere forsikring? har hørt om nogen små og for mig forholdsvis ukendte
selskaber, der efter sigende kan gøre det billigere. i er velkomne til at oplyse hvad de hedder,
tak

r.thomsen

Fra : Rasmus

Dato : 25-11-03 19:02

"R.T." <nancyret@yahoo.dk> wrote in message news:bq01c4$d7l$1@sunsite.dk...
> [...]
og selvrisiko på ca.
> 14.000,- (vi har osse indbo og 3 personulykkesforsikringer inde ved dem)

Ja, det syntes lyder lidt for dyrt..., men jeg tror ikke det er helt forkert
når du ingen anciennitet har
Det er ikke alle selskaber som kigger på din alder...

Du kan jo starte med at kigge på www.forsikringsluppen.dk og sammenligne
lidt priser

mvh
Rasmus

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-11-03 19:07

"R.T." <nancyret@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og selvrisiko på ca.
> 14.000,- (vi har osse indbo og 3 personulykkesforsikringer inde ved dem)

Husk på selvrisikoen er reguleret alt efter hvor meget man selv er skyld i
hos Top Danmark.
Det kan godt fåes en anelse billigere.
Har du haft egen forsikring siden 98?

Venligst

Fra : R.T.

Dato : 25-11-03 19:26

> Har du haft egen forsikring siden 98?

ja:

aug96 - okt97 = 14 mdr (suzuki swift)
okt98 - jan99 = 4 mdr (honda akkord)
dec00 - maj02 = 17 mdr (nissan patrol)
mar03 - nu = 9 mdr (vw polo)

fik en skade 16/1-99, men mærkeligt at jeg ikke fik noget bonustab eller noget (tror det var en
svipser fra deres side)
topdanmark valgte at ikke ignorere den skade, og annulerede alle 35 måneder

Fra : Claus Fabritius

Dato : 28-11-03 08:25

"R.T." <nancyret@yahooNOSPAMTRICK.dk> wrote in message

> [...]
noget (tror det var en
> svipser fra deres side)
> topdanmark valgte at ikke ignorere den skade, og annulerede alle 35

Lyder utroligt at de bare snupper 35 måneder. Normalt mener jeg at man ryger
2 år tilbage. Prøv evt at snakke med HF-forsikring i Holbæk (Kræver at du
bor på den rigtige side af Storebælt) Jeg har endnu ikke fundet nogen der
kan klare konkurrencedygtige priser på de biler jeg kigger på.

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : R.T.

Dato : 03-12-03 17:31

> [...]

> jeg giver kr 15.500,- (4 x kr 3875,-) pr år for kasko, "bil uden bonustab" og selvrisiko på ca.

....har snakket med selskabet (og indhentet tilbud fra andre) de rykkede mig til næste trin så nu
giver jeg 12.000, og rykker videre allerede i marts. sådan!

rt

ps. overvejer dog lidt at skifte selskab, fordi jeg fik tilbud på endnu billigere forsikringer hos
andre selskaber, så det kan vist betale sig at undersøge sagen til bunds