Hjullås - hvorhenne ???
Fra : Andersen [2500]

Dato : 24-11-03 18:52

Nu vil jeg lige høre herinde blandt de altvidende orakler inden
jeg gennemtrevler de evige bitmarker med Google og deslige.
Sagen er at jeg skal finde nogle hjullåse som kan låses på
nogle hjul som er over standard bredde og hjul på biler som er
sænket så meget at der ikke er megen plads rundt i skærmkanten.
Vi har i forvejen en type som kan komme på "almidelige" hjul,
men mangler en model vi kan sætte på "brian" modellerne.
(karl smart typen der har en dejlig æske og tror han kan sætte
sin bil hvor det passer ham).
Jeg arbejder på en stor virksomhed som vagt og er derfor sat
til at forhindre medarbejdernes hensynsløse parkering på brand-
veje og andre vigtige færdselsårer. Desværre er hjullås det eneste
som der er bare en smule respekt for (man kommer 5 min senere
hjem)

--
/Andersen [2500]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Mads Stetter

Dato : 24-11-03 18:58

Måske www.mandp.co.uk har noget du kan bruge!?

Mener de har en hjullås i deres catalog!

MVH Mads Stetter

Fra : Mads Stetter

Dato : 24-11-03 19:13

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Måske www.mandp.co.uk har noget du kan bruge!?
>
> Mener de har en hjullås i deres catalog!
>
> MVH Mads Stetter

Hmm... Har lige kigget deres catalog igennem på hjemmesiden, og det ser ikke
ud til de har den mere!

Men jeg har et gammelt catalog fra dem hvor de har en lås der hedder Lokmas
Universal Wheel Clamp, så det kan du jo lige søge lidt på (google)

Hygge

Fra : Max[DK]

Dato : 25-11-03 07:19

> [...]
> veje og andre vigtige færdselsårer. Desværre er hjullås det eneste
> som der er bare en smule respekt for (man kommer 5 min senere

hmm...det forstår jeg ikke, altså det er nogen i sætter på hvis de holder på
brandveje, dvs. at hvis der skulle være brand holder bilen der stadig, med
hjullås så den er endnu sværere at flytte?

/Max

Fra : Michael Olesen

Dato : 25-11-03 08:49

> hmm...det forstår jeg ikke, altså det er nogen i sætter på hvis de holder

> brandveje, dvs. at hvis der skulle være brand holder bilen der stadig, med
> hjullås så den er endnu sværere at flytte?

Jeg tror brandvæsnet er ligeglade med om der holder en bil med eller uden
hjullås... hvis det brænder, så skal brændvæsnet nok få bilen fjernet... det
er bare ikke sikkert at det er en bil bagefter...

Jeg har været vidne til en brand hvor brandvæsnet kom og skulle bruge den
brandhane, som en eller andet havde parkeret uden for... De smadrede bare
ruderne og trak slangerne igennem kabinen... ikke noget kønt syn, men det
virker...

/Michael

Fra : Max[DK]

Dato : 25-11-03 09:34

> [...]

> ruderne og trak slangerne igennem kabinen... ikke noget kønt syn, men det

I know...der er jo en grund til at de har de biler de har

Men alligevel forkommer det min som en mærkelig måde...

/Max

Fra : Andersen [2500]

Dato : 25-11-03 13:26

"Max[DK]" <maxses@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hmm...det forstår jeg ikke, altså det er nogen i sætter på hvis de holder

> brandveje, dvs. at hvis der skulle være brand holder bilen der stadig, med
> hjullås så den er endnu sværere at flytte?

Ja det kan lyde inderligt, men man håber på at det ikke brænder netop i den
periode hvor bilen holder der. Effekten kommer så efterfølgende idet
pågældende holder ikke der igen og alle nærtstående kollegaer som snakker
med ejeren hører om låsen og vælger derfor også andre steder at holde.
Så med tiden har alle lært det og vi har frie brandveje
Nu kan det jo også dreje sig om smalle passager hvor lastbiler ikke kan
komme forbi, og de har jo ingen ret til at påkøre en ulovlig parkeret bil.

Fra : Bo Gundersen

Dato : 26-11-03 07:24

Andersen [2500] wrote:

> [...]
> komme forbi, og de har jo ingen ret til at påkøre en ulovlig parkeret bil.

Ret eller ingen ret, så gør de det aligevel :)
Heroppe i aalborg har vi en temmelig smal vej der hedder søndergade,
hvor det ikke er lovligt at holde andet nogle få steder. En aften var
der brænd i kvarteret omkring søndergade og brandbilerne skulle igen,
men der var to biler parkeret ulovligt overfor hinanden så brandbilen
ikke kunne komme igennem...eller jo, den kunne godt komme igennem men de
to parkerede biler var ikke kønne bagefter. Brandbilen kørte simpelthen
bare "mellem" de to parkederede biler så de begge blev temmeligt skadet
på den side der vendte ud mod vejen...
Jeg kender dog ikke ejerne af nogen af de to parkerede biler, så jeg ved
ikke om de evt. har fået erstatning bagefter...

--
Bo Gundersen

Fra : Michael Olesen

Dato : 26-11-03 08:36

> Ret eller ingen ret, så gør de det aligevel :)

He he... jeg tror det var ment på almindelige "ikke-brand" lastbiler

> [...]
> der brænd i kvarteret omkring søndergade og brandbilerne skulle igen,
> men der var to biler parkeret ulovligt overfor hinanden så brandbilen

Det skulle vel ikke have være suaq der havde selvantændt sig selv i
baggården ved sniffede lim omkring karnevalstid?

> [...]
> to parkerede biler var ikke kønne bagefter. Brandbilen kørte simpelthen
> bare "mellem" de to parkederede biler så de begge blev temmeligt skadet

Survival of the fittest (and biggest)

> Jeg kender dog ikke ejerne af nogen af de to parkerede biler, så jeg ved
> ikke om de evt. har fået erstatning bagefter...

Jeg tror ikke at der er meget at hente for sådan et par fjolser... Mange
steder er der jo en grund til at parkering er forbudt... andre steder sætter
de bare P-automater op

/Michael