Ganske fair pris ?!
Fra : Olesen

Dato : 24-11-03 18:31

Nu har jeg hørt forskellige
skrækhistorier ang. prisen på skift af tandrem.

Jeg hørte hos aut. Fordforhandler,
og en udskiftning af tandrem, strammerhjul og v-rem vil koste 1400 kr. Det
er
incl moms og arbejdsløn.

Hvad har I andre givet autoriseret
for samme omgang ca. ?

Hvad er en v-rem iøvrigt ?

Fra : Jan Nielsen

Dato : 24-11-03 18:49

> Hvad er en v-rem iøvrigt ?

Jeg vil tro det er en (V)entilator (rem) men er ikke sikker

Jan

Fra : alexbo

Dato : 24-11-03 18:52

"Olesen" skrev

> Jeg hørte hos aut. Fordforhandler,
> og en udskiftning af tandrem, strammerhjul og v-rem vil koste 1400 kr.
Så har du ikke en Mondeo

> Hvad er en v-rem iøvrigt ?
ventilatorrem

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-11-03 18:48

> Jeg hørte hos aut. Fordforhandler,
> og en udskiftning af tandrem, strammerhjul og v-rem vil koste 1400 kr. Det
> er incl moms og arbejdsløn.

Det er da i hvert fald ikke dyrt - synes jeg...

Sidst gav jeg 1000 kr. Men da skiftede jeg også selv...

> Hvad er en v-rem iøvrigt ?

Højst sandsynligt en ventilatorrem...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-11-03 20:04

> Jeg hørte hos aut. Fordforhandler,
> og en udskiftning af tandrem, strammerhjul og v-rem vil koste 1400
> [...]

Ford Sierra Cosworth 4x4.. ikke aut. forhandler, men uddannet aut. Ford
mekaniker, som har opsagt sin stilling hos Ford for ½ år siden.

800 kr. i reservedele samt 300 kr. i arbejdsløn.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 20:13

On Mon, 24 Nov 2003 20:03:54 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Ford Sierra Cosworth 4x4.. ikke aut. forhandler, men uddannet aut. Ford
>mekaniker, som har opsagt sin stilling hos Ford for ½ år siden.

>800 kr. i reservedele samt 300 kr. i arbejdsløn.

Jeg mener, jeg gav noget med et par tusind for at få skiftet tandrem
og krumtapakselpakningen på min '92 Alfa Romeo 75 3.0 V6 hos samme
mekaniker. Vi tog motoren ud...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 20:23

> Jeg mener, jeg gav noget med et par tusind for at få skiftet tandrem
> og krumtapakselpakningen på min '92 Alfa Romeo 75 3.0 V6 hos samme
> mekaniker. Vi tog motoren ud...

Det var da vældig smart....så er der meget bedre plads og sådan....)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 20:32

On Mon, 24 Nov 2003 20:22:34 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Det var da vældig smart....så er der meget bedre plads og sådan....)

Du har godt nok ret, Tom - særligt krumtapakslen
Opertionen var ved at drive min mekaniker til vanvid, fordi maskinen
er MEGET vanskelig at skohorne ned i "rummet" igen :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 20:36

> Du har godt nok ret, Tom - særligt krumtapakslen
> Opertionen var ved at drive min mekaniker til vanvid, fordi maskinen
> er MEGET vanskelig at skohorne ned i "rummet" igen :)

intet under at det er så dyrt at få skiftet rem på en ny bil med kompakt
motorrum.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 20:39

On Mon, 24 Nov 2003 20:36:24 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>intet under at det er så dyrt at få skiftet rem på en ny bil med kompakt
>motorrum.

1) Bilen var ikke ny
2) Udgiften var ikke høj
3) ?

/Mogens

Fra : Thomas Krath

Dato : 24-11-03 21:53

> intet under at det er så dyrt at få skiftet rem på en ny bil med
> kompakt motorrum.

Til gengæld skal de først skiftes efter 240.000 km el. 15 år.... 2004 Volvo
S40 T5.

Læste lige at turbo og udstødningsmanifold er et og samme stykke og skal
derved skiftes på samme tidspunkt. Gad vide hvad dette koster :o|

Fra : Carsten Stage

Dato : 24-11-03 20:45

Mogens Knudsen wrote:

> Du har godt nok ret, Tom - særligt krumtapakslen
> Opertionen var ved at drive min mekaniker til vanvid, fordi maskinen
> er MEGET vanskelig at skohorne ned i "rummet" igen :)

Minder mig om en operation på en Lancia HPE 2000 - der er heller ikke plads
til noget som helst
Den havde smidt tandremmen og selvfølgelig spist ventilerne. Ud med toppen
for renovering og så samle igen med ny tandrem. Der var jeg også lige ved at
hive hele rammen med notor/transmission ud - men jeg besindede mig dog.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 20:49

On Mon, 24 Nov 2003 20:44:35 +0100, "Carsten Stage"
<stage_nospam@fabel.dk> wrote:

>Minder mig om en operation på en Lancia HPE 2000 - der er heller ikke plads
>til noget som helst

Lækker vogn!
Med motoren lidt på skrå

> [...]
>hive hele rammen med notor/transmission ud - men jeg besindede mig dog.

Problemet i en 75'er ér, at man ikke kan få motoren op over fortøjet,
fordi den går imod bunden. Når man har fået dét på plads, kan man ikke
få udstødningerne på forrørene. Når dét er klaret, kan man ikke få
kardanen spændt, da "koblingshuset" gør det umuligt. Når det er
klaret, så....

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-11-03 22:13

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

> [...]
>få udstødningerne på forrørene. Når dét er klaret, kan man ikke få
>kardanen spændt, da "koblingshuset" gør det umuligt. Når det er

Med andre ord : en rigtig pandora's box - der dukker hele tiden
"noget" op ;)

(Det er med fuldt overlæg, ordet "æske" ikke anvendes)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-11-03 01:28

> [...]

> Opertionen var ved at drive min mekaniker til vanvid, fordi maskinen
> er MEGET vanskelig at skohorne ned i "rummet" igen :)

Det er derfor at mine Rekord og Omega-erfaringer er så gode, de har alle
været 4 benede, i ent motorrum med plads til 6 cylindre.

Mvh.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-11-03 19:53

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Det er derfor at mine Rekord og Omega-erfaringer er så gode, de har alle
>været 4 benede, i ent motorrum med plads til 6 cylindre.

Hehe .... man fatter jo næsten ikke at folk gider besværet med alle
de blå knoer, og ridsede fingre....

Men - af og til er der da plads til at kravle ned i motorrummet i en
med motor på tværs :

http://www.dkfritidbil.dk/howto/motor_ascona/Dcp_2039a.jpg

(Jeg har glemt hvad han ledte efter)

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-11-03 22:23

> Hvad har I andre givet autoriseret
> for samme omgang ca. ?

0 kr. Der er kæde på rigtige biler

Men jeg gav 12-1300 engang til en beskøjt

/Caspersen

Fra : Olesen

Dato : 24-11-03 22:45

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
>
> 0 kr. Der er kæde på rigtige biler

Skal en kæde ikke skiftes/strammes/fornyes ?

Støjer de ikke unødigt ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-11-03 22:52

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Skal en kæde ikke skiftes/strammes/fornyes ?

De holder typisk (oftest) en motors levetid ud

>Støjer de ikke unødigt ?

Nope. Den eneste kæde jeg kan huske at kunne høre var på min første
Opel Kadett B - da havde motoren også kun rundet 350 tusinde....

(de kære biler havde sin egen helt entydige lyd, når motorene blev
gamle .... og det blev de! )

Fra : Kim Kristensen

Dato : 25-11-03 00:01

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Opel Kadett B - da havde motoren også kun rundet 350 tusinde....
>
> (de kære biler havde sin egen helt entydige lyd, når motorene blev

Sandheden er vel at kæden bidrager til støjbilledet men at den bliver
overdøvet af andre ting, så det vil nok være svært at høre forskel på om en
motor har kæde eller rem.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-11-03 06:20

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Sandheden er vel at kæden bidrager til støjbilledet men at den bliver
> overdøvet af andre ting, så det vil nok være svært at høre forskel på om
en
> motor har kæde eller rem.

Det skal nok passe at kæden larmer mere end hvis der var en tandrem. Men
hvis kæden ellers er i orden er der andet der larmer med over 3 db mere,
hvorfor man ikke kan hører kæden.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mathias

Dato : 25-11-03 11:17

jan@stevns.net wrote:

> De holder typisk (oftest) en motors levetid ud

Jeg fik da skiftet kæde og tandhjul på Merceren ved 550.000 km.

Og sådan en kæde er f.... dyr, skulle jeg hilse og sige....

--
Mvh. Mathias

MB 300D W124 '91

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-11-03 23:25

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Nu har jeg hørt forskellige
> skrækhistorier ang. prisen på skift af tandrem.

Nu skal du høre en til..

> Hvad har I andre givet autoriseret
> for samme omgang ca. ?

Tandrem 569,-
Arbejdsløn 1172,34
Miljøomkostninger 5,-
Mellemregning 1746,34
Moms 436,58
Ialt : 2183,92

Bil : Rover 620ti

Av.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 25-11-03 00:05

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
>
> Nu skal du høre en til..

> Tandrem 569,-
> Arbejdsløn 1172,34
> Miljøomkostninger 5,-
> Mellemregning 1746,34
> Moms 436,58
> Ialt : 2183,92
>
> Bil : Rover 620ti
>
> Av.

Hold op med at pive, en af mine kolleger skulle give ca. 5500 kr. for
tandremsskift i sin Renault Laguna 1,6 16V. Man kan sige at han sparrede den
udgift, 2-3000 km efter knækkede remmen og det endte med en ny motor til
lidt over 30.000 kr.

Med venlig hilsen Kim

Fra : diesel

Dato : 25-11-03 06:47

Ha
Til octavia 1,9 tdi koster sådan et tandremskift mellem 5000 / 6000gryn.
Jeg vil havde kæde næste gang.

"Kim Kristensen" <mailto:kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
"Re: Ganske fair pris ?!"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.97.216.210)

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 25-11-03 11:18

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message news:3fc24055$0$27392
> Hvad har I andre givet autoriseret
> for samme omgang ca. ?

Peugeot 2,0 16v

Jeg ringede til Peugeot Viby, og forespurgte: 2500 - 3000 kr for udskiftning
af tandrem, derudover kunne udgiften til medløberhjul og remstrammer
tillægges tror jeg nok...

Fra : Olesen

Dato : 25-11-03 17:59

"Christian Nedergaard" <notvalid@nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
udskiftning
> af tandrem, derudover kunne udgiften til medløberhjul og remstrammer

Hvorfor sådan en forskel ?

Godt nok er Ford'en fra en anden tid, men
basalt set er det nok det samme.

Er det pladsen som gør timerne dyre
eller er det teknikken som er vanskeligere
at tune ind på nye biler ?