Værkstedsmanual. Ventilindstilling af Alfa~
Fra : Peter Heinrich

Dato : 24-11-03 18:24

Hej
Er der noget der har en kopi af en værkstedshåndbog til en Alfa 155 2.0 TS
8V?
Den tikker en del og jeg vil derfor gerne have indstillet ventilerne. Der
findes desværre inden Haynes til Alfa'en, så jeg prøver her.
Mvh
Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 18:34

On Mon, 24 Nov 2003 18:23:38 +0100, "Peter Heinrich"
<peterheinrich@post8.tele.dk> wrote:

>Er der noget der har en kopi af en værkstedshåndbog til en Alfa 155 2.0 TS
>8V? - Der findes desværre ingen Haynes til Alfa'en, så jeg prøver her.

Jeg vil tro, du skal ha' fat i vort nye forum (Alfa Romeo)
www.alfasmeden.dk/forumdk

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 18:40

On Mon, 24 Nov 2003 18:33:45 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jeg vil tro, du skal ha' fat i vort nye forum (Alfa Romeo)
>www.alfasmeden.dk/forumdk

Hér:
http://members.madasafish.com/~djblack/page20.html

/Mogens

Fra : Peter Heinrich

Dato : 24-11-03 18:41

Mange tak. Det vil jeg prøve.
Peter
'93 155 2.0 TS

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-11-03 19:40

"Peter Heinrich" <peterheinrich@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
> Den tikker en del og jeg vil derfor gerne have indstillet
> ventilerne. Der findes desværre inden Haynes til Alfa'en,

Ifølge Autodata skal de justeres således
Ind = 0,40 - 0,45 mm
Ud = 0,45 - 0,50 mm

Men hvis det mere er fremgangsmåden du savner, så kan jeg desværre ikke
hjælpe.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer