Benzin i diesel
Fra : Øhhh_NOT

Dato : 23-11-03 20:53

Hvor meget benzin kan der kommes i diesel før det giver problemer.

Vi har fået 9 liter benzin på, men efterfyldt med 45 liter diesel.

er der et problem.

Pia

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-03 20:57

"Øhhh_NOT" <KHSalvesen@fjernesget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har fået 9 liter benzin på, men efterfyldt med 45 liter diesel.
>
> er der et problem.

Nej.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Holten

Dato : 23-11-03 21:00

> Hvor meget benzin kan der kommes i diesel før det giver problemer.
>
> Vi har fået 9 liter benzin på, men efterfyldt med 45 liter diesel.
>
> er der et problem.

Nej, overhovedet ikke.
Man kan komme op til 20% benzin i dieseltanken uden at få problemer.

Det kunne man i hvert fald i gl. dage, ved ikke med nymodens TDI,HDI o.s.v.

MVH

Holten

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-11-03 22:20

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Man kan komme op til 20% benzin i dieseltanken uden at få problemer.
>
> Det kunne man i hvert fald i gl. dage, ved ikke med nymodens TDI,HDI

Fik at vide engang at med de nye diesel biler må det ikke forkomme. Noget
med at hvis motoren har været startet med bare nogle liter i så skal hele
motoren renses... Det var på et toyota værksted i tyskland jeg fik dette
fortalt. Noget med det nye højtryk systemer at gøre.

Venligst

Fra : Brizz

Dato : 23-11-03 22:26

> [...]
> motoren renses... Det var på et toyota værksted i tyskland jeg fik dette
> fortalt. Noget med det nye højtryk systemer at gøre.

Benzinen smører ikke lige så godt som dieslen. og det kan give problemer
hvis der kommer for meget benzin i dieslen. Men hvor meget og hvor meget
ikke er lidt svært at sige.

Mvh Brian

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-11-03 22:38

Søren Christensen wrote:
> [...]
> skal hele motoren renses... Det var på et toyota værksted i tyskland
> jeg fik dette fortalt. Noget med det nye højtryk systemer at gøre.

Hvordan frostsikre man så dieselolien til de højtrykssystemer? Førhen
var det almindeligt at bruge benzin. Ikke fordi jeg vil spille bagklog, men
fordi jeg er nysgerrig.

mvh
Henning

Fra : bme

Dato : 23-11-03 23:00

> Hvordan frostsikre man så dieselolien til de højtrykssystemer? Førhen
> var det almindeligt at bruge benzin. Ikke fordi jeg vil spille bagklog,
men
> fordi jeg er nysgerrig.

hmmm, svjh er det petroleum der bruges til frostsikring, ikke benzin.

/bo

Fra : Brizz

Dato : 23-11-03 23:04

> Hvordan frostsikre man så dieselolien til de højtrykssystemer? Førhen
> var det almindeligt at bruge benzin. Ikke fordi jeg vil spille bagklog,
men
> fordi jeg er nysgerrig.

Men frostsikrer det fra selskabets side med et additiv. Jeg kører for
Statoil og ved at vi gør det med et additiv og den er frostsikker fra 1/12.

Mvh Brian

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-11-03 23:19

Brizz wrote:
> Men frostsikrer det fra selskabets side med et additiv. Jeg kører for
> Statoil og ved at vi gør det med et additiv og den er frostsikker fra
> 1/12.

Nu er benzin i dielselolie også et additiv, men lad det ligge
Jeg spørger dumt for efter instruktionsbogen til min 17år gamle golf
står der at man kan iblande op til 30% benzin eller petrolium i dieselolien.

mvh
Henning

Fra : Henrik B.

Dato : 23-11-03 23:35

Brizz wrote:
:: Men frostsikrer det fra selskabets side med et additiv. Jeg kører for
:: Statoil og ved at vi gør det med et additiv og den er frostsikker
:: fra 1/12.

Av, av Brian.......vi har da frostsikker diesel året rundt hos OK!! )

M.v.h.

Fra : Brizz

Dato : 23-11-03 23:45

> [...]
> :: fra 1/12.
>
> Av, av Brian.......vi har da frostsikker diesel året rundt hos OK!! )

I er også nogle vat nisser... der skal være lidt spændning. Vores er vist
sikret til minus 5 hele året og fra 1/12 er det sikret til minus 24. lige
deromkring ihvertfald.
Der er jo ingen grund til at sikre det om sommeren vel?
Er du forresten glad for det nye farve?

Mvh Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 24-11-03 00:02

Brizz wrote:
:: I er også nogle vat nisser... der skal være lidt spændning. Vores er
:: vist sikret til minus 5 hele året og fra 1/12 er det sikret til
:: minus 24. lige deromkring ihvertfald.

Jeg er sikker på at du husker forkert - frostsikringen sker den 01.10 og
frem til 31.03.

:: Er du forresten glad for det nye farve?

Skal vi ikke bare snakke om noget andet? )

M.v.h.

Fra : Carsten Holck

Dato : 24-11-03 10:13

Brizz wrote:

> I er også nogle vat nisser... der skal være lidt spændning. Vores er
> vist sikret til minus 5 hele året og fra 1/12 er det sikret til minus
> 24. lige deromkring ihvertfald.
Det er da kunderne der har spændingen ! - Jeg har prøver at køre fra Køge
til Glostrup med 30km/h 3km af gangen før den skulle pumpes op med
håndkraft - fordi Shell havde "glemt" af frostsikre - og det nærmeste
værksted havde ikke nogen filtre så jeg kunne få pillet stearinlyset ud af
rørene. Den spænding kunne jeg godt have undværet. Men det havde også
frosset -25 om natten ;-(.
Iøvrigt var brændstoføkonomien 10-15% ringere når der var
frostsikringsadditiv i olien, det var helt karakteristisk i de 6år jeg kørte
diesel. fra midten af oktober til midten af april, hvert år.

--
/carsten

Fra : JBH

Dato : 23-11-03 22:51

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fc124b7$0$27428$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> motoren renses... Det var på et toyota værksted i tyskland jeg fik dette
> fortalt. Noget med det nye højtryk systemer at gøre.

Ja, det har jeg også hørt fra min bror som er mekaniker. Det er noget med at
benzinen kan eksplodere i rørsystemet eller i selve dyserne, pga det
ekstremt høje tryk som er i de nye systemer.
Jeg ved ikke hvor stor koncentrationen af bensin skal være for at der er
risiko for dette

En ældre dieselmotor tåler en hel del bensin i dieselolien, så længe der er
olie nok til at smøre pumpen. Man kan evt tilsætte en sjat 2-takt olie for
en sikkerheds skyld.

mvh
JBH

Fra : Henrik B.

Dato : 23-11-03 23:36

Holten wrote:
:: Nej, overhovedet ikke.
:: Man kan komme op til 20% benzin i dieseltanken uden at få problemer.
::
:: Det kunne man i hvert fald i gl. dage, ved ikke med nymodens TDI,HDI
:: o.s.v.

Tommelfingerreglen i dag siger max. 10%......

M.v.h.