Motor der tikker
Fra : Jacob

Dato : 23-11-03 20:25

Hejsa..

Jeg har en Fiat Bravo 1,8 GT fra ´97. Jeg har lagt mærke til at motoren tikker
lidt når den står i tomgang, er det noget jeg skal være nervøs for, evt noget som
er defekt eller vil blive defekt?
(Bilen har kørt 115000)

På forhånd tak.
Mvh
Jacob

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-11-03 20:39

"Jacob" <dine@sol.dk> skrev :

>Jeg har en Fiat Bravo 1,8 GT fra ´97. Jeg har lagt mærke til at motoren tikker
>lidt når den står i tomgang, er det noget jeg skal være nervøs for, evt noget som
>er defekt eller vil blive defekt?

Det er vel blot dine indsprøjtningsdyser du kan høre.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 20:56

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det er vel blot dine indsprøjtningsdyser du kan høre.

Mon ikke hydrauliske ventilløftere er et bedre bud?

Mvh
Claus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-11-03 21:24

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnp(at)ofir.dk> skrev :

>Mon ikke hydrauliske ventilløftere er et bedre bud?

sådanne plejer ikke at knævre ;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 22:00

On Sun, 23 Nov 2003 21:24:09 +0100, jan@stevns.net wrote:

>sådanne plejer ikke at knævre

Næh.
Mine dyser i Omega'en (3.0i-24 Sport) tikker også og har iøvrigt gjort
det de sidste par år. Dét betyder intet...

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 23-11-03 23:23

Mogens Knudsen wrote:
> Mine dyser i Omega'en (3.0i-24 Sport) tikker også og har iøvrigt gjort
> det de sidste par år. Dét betyder intet...

Det siger folk at dyser gør. Mine gør det også, men det har
jeg vist skrevet om for ½ år siden.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-11-03 23:31

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev :

>Det siger folk at dyser gør. Mine gør det også, men det har
>jeg vist skrevet om for ½ år siden.

spøjst nok kan jeg ikke høre dyserne på hverken Scorpio'en eller
Sierra'en - men naboens vectra's dyser kunne dælme høres klikke
højlydte...

Fra : John Sahl

Dato : 24-11-03 00:28

jan@stevns.net wrote:
> spøjst nok kan jeg ikke høre dyserne på hverken Scorpio'en eller
> Sierra'en - men naboens vectra's dyser kunne dælme høres klikke
> højlydte...

Jeg håber da også at når jeg udskifter mine med større dyser
at de så holder deres KÆFT!

Fra : Torben E

Dato : 24-11-03 08:59

> Jeg håber da også at når jeg udskifter mine med større dyser
> at de så holder deres KÆFT!

Mine nye større dyser tikker mere end standarddyserne der havde
kørt over 260 000 km, mange siger at jo renere dyserne er, jo
mere klikker de, det er også det folk der har fået ultralydsrernset
deres dyser melder.

Ydermere, jo højere systemtryk der køres, jo mere klikker
ihvertfald mine dyser.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : John Sahl

Dato : 24-11-03 11:30

Torben E wrote:
> [...]
> kørt over 260 000 km, mange siger at jo renere dyserne er, jo
> mere klikker de, det er også det folk der har fået ultralydsrernset

Øv, men sådan er det jo bare hvis man skal have det sjovt.

> Ydermere, jo højere systemtryk der køres, jo mere klikker
> ihvertfald mine dyser.

Tak Torben, forresten har jeg billeder liggende af din nye IC

Fra : Torben E

Dato : 24-11-03 11:33

> Tak Torben, forresten har jeg billeder liggende af din nye IC

Okay, den er fin hva´ og den virker
Og den var billig

Fra : John Sahl

Dato : 24-11-03 12:21

Torben E wrote:
> Okay, den er fin hva´ og den virker

Yup, den er fin. Skulle du ligge inde med gode billeder af
den monteret kan du gøre Jesper og jeg glade, da jeg er
ved at lave et website til ham om hans arbejde

> Og den var billig

Ja, han er yderst fair med priserne. Jeg skal også have
en fra ham, plus alle rør i rustfri

Fra : Torben E

Dato : 24-11-03 12:35

> Yup, den er fin. Skulle du ligge inde med gode billeder af
> den monteret kan du gøre Jesper og jeg glade, da jeg er
> ved at lave et website til ham om hans arbejde

Okay, når den er færdig så smid en mail, så får han et link fra
min side, jeg må tilstå at jeg er yders tilfreds med hans arbejde.

> Ja, han er yderst fair med priserne. Jeg skal også have
> en fra ham, plus alle rør i rustfri

Det kunne være man skulle få lavet rør i rustfrit, det ser jo
lækkert ud.

Fra : RpR

Dato : 24-11-03 07:17

> spøjst nok kan jeg ikke høre dyserne på hverken Scorpio'en eller
> Sierra'en - men naboens vectra's dyser kunne dælme høres klikke
> højlydte...

En kammerat's far der er gammel automekker forklarede mig lige at det typisk
var singlepoint injection systemerne der kunne give en tikken fra sig, og at
det ikke havde noget på sig.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine