Bil-raparation
Fra : N I E L S

Dato : 23-11-03 16:57

Debatten kører i dk.videnskab.jura:

Jeg ville lige høre om nogen har erfaring med nedenstående?

"Leif" <lp@FJERNDETTEknus.dk> skrev i en meddelelse

> Men en ting er helt sikkert, Det bliver ejeren og evt. føreren der kommer
> til at hænge på regningen ..........

Det er vi osse nået frem til og vi har fået pengene skrabet sammen. Sagen er
en smule traumatiseret, hvorfor det vigtigste nu er at jeg snart kommer ud
at køre i min dejlige (og iøvrigt nyindkøbte) bil.

Jeg kunne blot godt tænke mig nogle bud på hvad jeg kan forlange af
sikkerhed overfor Peugeot, i forbindelse med reparationen. F.ex. Garanti mod
mer-udgifter, hvordan jeg forholder mig hvis de ikke laver hele arbejdet
eller hvis de ikke gør det tilfredsstillende osv.

Jeg skulle gerne have et dokument klar til i morgen, som jeg vil prøve at
lokke den til at skrive under på. (Udkast modtages med kyshånd).

N I E L S

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-03 17:02

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne blot godt tænke mig nogle bud på hvad jeg kan
> forlange af sikkerhed overfor Peugeot, i forbindelse med
> reparationen. F.ex. Garanti mod mer-udgifter,

Hvordan har de afgivet tilbuddet på rep af bilen ?
Har de skilt bilen ad inden de er kommet med prisen på rep ?
Tit og ofte opstår der "komplikationer" efter hånden som man får skilt bilen
ad, og hvis man skal tage højde for den slags, så ville tilbuddet jo som
regel være en del højere.
Nu har jeg ikke set din bil/skade, og ved derfor ikke så meget om hvor mange
skjulte skader der evt. kunne være.

> hvordan jeg
> forholder mig hvis de ikke laver hele arbejdet eller hvis
> de ikke gør det tilfredsstillende osv.

Man kan jo altid reklamere over en udført rep, men du mener sikkert noget
med ikke at betale førend det hele er på plads ?

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : N I E L S

Dato : 23-11-03 17:24

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev
> Hvordan har de afgivet tilbuddet på rep af bilen ?

Mundtligt. Men jeg har bedt om et skriftligt tilbud.

> Har de skilt bilen ad inden de er kommet med prisen på rep ?

Ja. Tilsyneladende.

> Tit og ofte opstår der "komplikationer" efter hånden som man får skilt
bilen
> ad, og hvis man skal tage højde for den slags, så ville tilbuddet jo som
> regel være en del højere.

Du mener livrem og seler-teorien, og derfor en lidt højere pris end 'den
reelle'?

> Man kan jo altid reklamere over en udført rep, men du mener sikkert noget
> med ikke at betale førend det hele er på plads ?

Ikke nødvendigvis. Betaler gerne på forhånd, men vil selvfølgelig have
sikkerhed for at der ikke lige pludselig løber mere på, pga. uforudsete
hændelser.

N I E L S

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-03 17:30

> Ikke nødvendigvis. Betaler gerne på forhånd, men vil
> selvfølgelig have sikkerhed for at der ikke lige
> pludselig løber mere på, pga. uforudsete hændelser.

Jamen det er jo det der netop er så svært på skadede biler (hvis det er en
større skade som din).
Man kan jo ikke umiddelbart se hvilke skader der er "indvendigt", de dukker
jo mange gange først op når det hele er adskilt.

Fra : alexbo

Dato : 23-11-03 19:15

"N I E L S" skrev

> [...]
> mer-udgifter, hvordan jeg forholder mig hvis de ikke laver hele arbejdet
> eller hvis de ikke gør det tilfredsstillende osv.

Jeg synes du er kommet mærkeligt skævt ind i denne sag, men det er jo
åbenbart sådan det er.

Du kan godt regne med at Peugeot har opgjort bilen på samme måde, som hvis
forsikringen skulle betale, det vil sige ved hjælp af et autotaks system.
Det er et standardiseret program med priser og reptider på alting.
Bed om at få en kopi af det, så ved du hvad du betaler for.

Jeg vil foreslå følgende aftale.

Mellem Peugoet og NIELS indgås følgende aftale.
Niels Bil rep.af Peugoet efter skade således at bilen fremstår i mindst lige
så god stand som før skaden.
Efter rep. foretager FDM en kontrol af rep. på Niels regning. evnt.
kritikpunkter bliver rettet af Peugoet uden beregning.
Den følgende efterkontrol hos FDM er på Peugoets regning.

Prisen er opgjort til XX.XXX kr. i følge rapport, som NIELS har modtaget en
kopi af.
Skulle der vise sig uforudsete reparationer, skal disse dækkes ind under den
samlede sum.
Inden rep påbegyndes betaler NIELS 50 % når bilen sendes til maler 25% ved
aflevering 10 %. ved godkendt FDM rapport, restsummen.

mvh
Alex Christensen