Baglygter i kofanger på 4x4
Fra : Blaster

Dato : 23-11-03 12:33

Hej Gruppe

Hvordan kan det være at det er baglygterne i kofangerne på nogle 4x4 biler
der bruges og ikke dem der sidder på selve bilen ?? Og jeg undre mig lidt
fordi at dem i kofangeren tit af en lidt "slap" kvalitet.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-11-03 12:44

"Blaster" <blaster25@hotmail.com> skrev :

>Hvordan kan det være at det er baglygterne i kofangerne på nogle 4x4 biler
>der bruges og ikke dem der sidder på selve bilen ??

Fordi åbne døre kan skjule lygterne - hvilket ikke er særligt fikst på
en mørk vej

Fra : Blaster

Dato : 23-11-03 13:15

Det lyder sandsynligt.

Takker

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-03 12:44

"Blaster" <blaster25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan det være at det er baglygterne i kofangerne på nogle 4x4 biler
> der bruges og ikke dem der sidder på selve bilen ?? Og jeg undre mig lidt
> fordi at dem i kofangeren tit af en lidt "slap" kvalitet.

Jeg har fået forklaringen på et tidspunkt, men kan ikke helt huske den.
Noget med højde over jorden?
Bagklap der skygger for lygterne, når klappen er åben.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ted

Dato : 23-11-03 14:40

Og jeg undre mig lidt
fordi at dem i kofangeren tit af en lidt "slap" kvalitet.
-------------------

Ganske enkelt et plat lovkrav, da staten jo er meget imod 4x4 på de danske
veje.
Ligesåvel som deres sikkerhedsnet bag førersædet, indtil for ca 2 år siden
var det totalt umuligt at sidde ordentligt i sådanne vogne.
´Teddy

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-11-03 15:02

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

> Ganske enkelt et plat lovkrav, da staten jo er meget imod
> 4x4 på de danske veje.

Det er nu ikke rettet ene og alene i mod 4X4'ere, det gælder for alle typer
af køretøjer, hvor baglygterne evt. kan dækkes af bagdør(e), hængslet
reservehjul, læssebagsmæk eller lignende.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-11-03 15:49

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev :

>Ganske enkelt et plat lovkrav,

Gu' er det da ej Teddy - jeg synes det er rimeligt at man kan stille
det krav at baglygterne er synlige

Fra : Ted

Dato : 24-11-03 10:49

> Gu' er det da ej Teddy - jeg synes det er rimeligt at man kan stille
> det krav at baglygterne er synlige

-----------------------------

Okey så siger vi at en gammeldags trailerbaglygte fra Harald N og co. ,
nederst på bilen er mere synlige end moderne baglygter monteret oppe i
højden, og som iøvrigt virker ganske udemærket i alle andre lande ?? er det
det du mener ?

Det som jeg kan huske ifb med den latterlige montering , er at der er en vis
lygtehøjde som skal overholdes - og ikke noget med at de skal være synlige
med en dør åben.

Teddy

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 10:53

On Mon, 24 Nov 2003 10:49:02 +0100, "Ted" <salg@smallblock.dk> wrote:

>Det som jeg kan huske ifb med den latterlige montering , er at der er en vis
>lygtehøjde som skal overholdes

Og dén overholdes ved at sætte lygten lavere

>og ikke noget med at de skal være synlige med en dør åben.

Dét er grunden.
På eksempelvis en Landcruiser kan døren dække de "originale"
baglygter, hvorfor kofangerens ekstralygter redder "æren".
Jeg har for "20 år siden..." :) spurgt Toyota om det...

/Mogens

Fra : Michael Schrøder

Dato : 25-11-03 09:44

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> baglygter, hvorfor kofangerens ekstralygter redder "æren".
> Jeg har for "20 år siden..." :) spurgt Toyota om det...

Da jeg var til syn med min Rav 4 undrede de sig over at reservehjulet
dækkede for højrebaglygte - men de fandt ud af at den har fået en
dispensation - hvilken da øger graden at latterlighed...

mvh Michael

Fra : Ted

Dato : 25-11-03 15:37

Da jeg var til syn med min Rav 4 undrede de sig over at reservehjulet
> dækkede for højrebaglygte - men de fandt ud af at den har fået en
> dispensation - hvilken da øger graden at latterlighed...

Dejligt land

Teddy