Mazda 323 '87 benzinforbrug?
Fra : Mic Holm

Dato : 22-11-03 22:59

Jeg har lige købt en Mazda 323 fra 87, og den bruger dælme godt nok meget
benzin. Hvis benzin måleren er bare nogenlunde i orden, kører den 4 Km/l.
Giver det nogen mening ?

Den gik ujævnt i tomgang, så jeg har skiftet tændrørne, og nu går den jævnt.

Den har en tendens til at "dufte" lidt af benzin, og da jeg fyldte den op
løb der lidt benzin ned på bagdækket, men jeg tror bare at røret ned til
tanken er revnet. Er det muligvis det der er problemet?

Jeg tror ikke den drypper som sådan, men det har regnet siden jeg fik den (8
dage) så jeg er ikke sikker.

Er det karburatoren der skal justeres? Hvordan gør man det?

--Michael

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-11-03 23:05

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev :

>Hvis benzin måleren er bare nogenlunde i orden, kører den 4 Km/l.
>Giver det nogen mening ?

Det giver sjældent mening at bruge bensinmåleren til ret meget andet
end at regne ud hvornår det er på tide at finde en tank...

Tank helt op - kør et par hundrede km , tank helt op igen, og du ved
cirka hvad den render.

I mellemtiden kan du jo kigge efter luftfiltret, eller utætte rør

Fra : Henrik

Dato : 22-11-03 23:57

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> wrote in message
> [...]
(8
> dage) så jeg er ikke sikker.
>
> Er det karburatoren der skal justeres? Hvordan gør man det?

Modellen er kendt for at have rusthuller i tanken.
den øverste halvdel af benzinen er nok løbet ud på vejen.

Henrik

Fra : Mic Holm

Dato : 23-11-03 00:56

Jeg har lige målt efter. 196 Km på 28 liter, eller 7Km/L

Er det normalt?

--Michael

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-11-03 01:17

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev :

>Jeg har lige målt efter. 196 Km på 28 liter, eller 7Km/L
>
>Er det normalt?

Nej - det er temmeligt ringe

Fra : Mic Holm

Dato : 23-11-03 15:28

Tænkte jeg nok. Hvad gør jeg ved det?

--M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-11-03 15:47

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev :

>Tænkte jeg nok. Hvad gør jeg ved det?

først ville jeg kigge brændstofsystemet efter for utætheder, dernæst
karburatoren - luftfilter etc....

En anden ting *kan* være kørestilen - omend jeg tror man skal have
noget af en betonfod, for at jage en mazda 323/87'er helt ned på 7km/l