Annonce: Golf GTi - årgang 2000
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-11-03 20:42

Hejsa

På ebay.com kan man i øjeblikket byde på en VW Golf GTi fra år 2000 -
autionen slutter i morgen, og prisen står pt. på 47.000 kroner. Bilen har
kørt 80.000 km, og den står i New Jersey uden for New York.

Der skal jo både lægges told, afgift, fragt, skidt og og møg på prisen på
sådan en krabat.

Lad os nu sige, at en kompetent mand kunne undersøge bilens tekniske stand,
og at der derfor ikke var grund til forbehold, fordi man ikke selv havde set
den - hvad ville det komme til at koste, hvis den skulle stå på (Mac)Daddy´s
kantsten inden juleaften...?

--
Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-11-03 21:01

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
> ville det komme til at koste, hvis den skulle stå på
> (Mac)Daddy´s kantsten inden juleaften...?

Kan det ikke bedre svare sig at hente en i Tyskland ?
Prisforskellen er vel sådan ca. 20 - 25000,- kr. og det tror jeg hurtigt
bliver ædt op i fragt og evt. told + moms.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-11-03 10:09

> [...]
> kørt 80.000 km, og den står i New Jersey uden for New York.
>
> Der skal jo både lægges told, afgift, fragt, skidt og og møg på prisen på

Regn med ca. 10.000 kr. i fragt.
Et par % i told (hvis der er Told på hele biler, men det er der vel. Der er
i hvert fald på dele til biler) og 25 % i moms.
+ reg. afgift...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 10:13

On Sun, 23 Nov 2003 10:08:54 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Regn med ca. 10.000 kr. i fragt.
>Et par % i told (hvis der er Told på hele biler, men det er der vel. Der er
>i hvert fald på dele til biler) og 25 % i moms.
>+ reg. afgift...

Og så ser den jo anderledes ud end en Golf i Europa...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 11:41

> Og så ser den jo anderledes ud end en Golf i Europa...

Ikke meget, men lidt forskel er der da.

Markeringslygter på siden og "lille" hul til nummerpladen på bagsmækken.
Samt en masse advarsler hist og her. Blandt andet på solskyggen.
Visse modeller (afhængig af stat) har også et andet selesystem. + KM tæller
/ Spedometer i miles. Dette kan dog skiftes for nogle tusinde.

Til sidst er der nogle af motorene som er fra Golf III, f.eks kan Golf IV
VR6 (Hedder kun "VW GTI" i USA) have den gamle VR6 motor med 174 Hk.

Som vi siger her i det sydlige Skotland:
Ka dæ betål sæ ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 12:18

On Sun, 23 Nov 2003 11:40:46 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Ikke meget, men lidt forskel er der da.
>kan have den gamle VR6 motor med 174 Hk.

Lille forskel - IMO er det en stor forskel!

>Som vi siger her i det sydlige Skotland:
>Ka dæ betål sæ ?

Næh

/Mogens

Fra : phk

Dato : 23-11-03 13:24

> [...]
> autionen slutter i morgen, og prisen står pt. på 47.000 kroner. Bilen har
> kørt 80.000 km, og den står i New Jersey uden for New York.

Er de begyndt at kalde den en Golf derovre .... i de gode gamle dage hed det
en Rabbit?!

--
Per, Esbjerg