/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
bremse længde
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 22-11-03 18:51

Hej

Hvad bør bremselængden være på en fugtig vej, 90km/t?

Jeg var ude og afprøve kadet en på en motortraffikvej med 90km/t

jeg stoppede midt imellem stolperne, altså ca. 25meter er dette godtnok?



 
 
Mikael L (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 22-11-03 18:55


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:LlNvb.6541$yi6.1160@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Hvad bør bremselængden være på en fugtig vej, 90km/t?
>
> Jeg var ude og afprøve kadet en på en motortraffikvej med 90km/t
>
> jeg stoppede midt imellem stolperne, altså ca. 25meter er dette godtnok?

Er der ikke 100meter mellem kantpælene?

Mikael



Morten Fruergaard (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-11-03 20:42

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke 100meter mellem kantpælene?


Jo, der var der ikke står nogle ekstra...

Min gamle 605 stoppede på under 100 m fra 1x0 km/t...
Jeg synes det var tilfredsstillende.

x holdes hemmeligt ( da jeg ikke gider en lang smøre om, hvor jeg
forsvarlig kunne dels kører den hastighed og samtidig forsvarer at lave en
"katastrofeopbremsning"...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



B.Ingebrigtsen (22-11-2003)
Kommentar
Fra : B.Ingebrigtsen


Dato : 22-11-03 20:48

> x holdes hemmeligt ( da jeg ikke gider en lang smøre om, hvor jeg
> forsvarlig kunne dels kører den hastighed og samtidig forsvarer at lave en
> "katastrofeopbremsning"...

Hehe så længe du ikke skriver 260 km/t er du ikke i fare fra min side)



Morten Fruergaard (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-11-03 20:50

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse
> > x holdes hemmeligt ( da jeg ikke gider en lang smøre om, hvor jeg
> > forsvarlig kunne dels kører den hastighed og samtidig forsvarer at lave
en
> > "katastrofeopbremsning"...
>
> Hehe så længe du ikke skriver 260 km/t er du ikke i fare fra min side)


x er ikke = 16...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Jan W Nielsen (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 22-11-03 20:51

Morten Fruergaard wrote:

> x holdes hemmeligt ( da jeg ikke gider en lang smøre om, hvor jeg
> forsvarlig kunne dels kører den hastighed og samtidig forsvarer at
> lave en "katastrofeopbremsning"...

Det er utroligt, at der stadig er folk, der tror, det er viildt
svært/farligt at lave maksimal opbremsning fra høj hastighed.

Det er det ikke nødvendigvis - og mange bilister burde prøve at oparbejde
dén evne ved at begynde i det små. Det ville forbedre færdselssikkerheden,
hvis bilister turde jokke pedalen i bund på de steder, hvor det kan lade sig
gøre, og hvor der er brug for det. Undersøgelser viser tydeligt, at
alvorlige ulykker opstår, fordi "man" er bange for at hamre bremsen i bund.

Jeg havde engang en kæreste, som havde lånt sin fars 4-hjuls-trækker, og som
var på vej ud foran et godstog i Middelfart. Vi havde begge overset de røde
blink på grund af skarp morgensol, og idet toget pludselig kommer til syne,
bremser hun som en gammel kælling. Det var MEGET tæt på at gå helt galt, og
jeg sad ved siden af og skreg "BREEEEMS - for SATAN - BREEEEMS", mens vi
bare nærmere os den fritlagte overkørsel, og hun næsten ikke turde bremse,
fordi hun var bange for at bilen skulle komme i skred.

Er du som fritids-racerkører ikke enig i, at flere burde træne deres
bremse-evne, Morten..?

--
Jan W Nielsen




Lars Hørlyck Sørense~ (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hørlyck Sørense~


Dato : 22-11-03 21:29


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fbfbe30$0$24852$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Morten Fruergaard wrote:
>
> Er du som fritids-racerkører ikke enig i, at flere burde træne deres
> bremse-evne, Morten..?
>
> --
Hej.....

Jeg gør ofte det, at jeg på afkørsler fra motorvejen og når jeg kan se at
der IKKE er nogen bagved der kan blive overraskede, motionerer bremserne...
Dvs en meget hård/kontant nedbremsning.....

I enkelte tilfælde øver jeg mig også i deciderede katastrofeopbremsninger,
dvs pedealen helt i bund, så ABS'en aktiveres.
Det er rart, under nogenlunde kontrollerede forhold, at lære lidt om
hvorledes bilen opfører sig i ekstreme situationer.

Jeg ved godt at jeg kunne melde mig på nogle køretekniske kurser, men indtil
videre er det gået godt nok, og jeg tror da også det har hjulpet mig et par
gange.


Mvh

Lars



Henning Præstegaard (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 22-11-03 22:32

Lars Hørlyck Sørensen wrote:
> Dvs en meget hård/kontant nedbremsning.....
>
Som, surprice, forlænger bremsernes levetid.

mvh
Henning



Bjarke Hansen (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-11-03 00:32

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote in message news:3fbfd5bf$0$30065$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Lars Hørlyck Sørensen wrote:
> > Dvs en meget hård/kontant nedbremsning.....
> >
> Som, surprice, forlænger bremsernes levetid.

og desuden hjulene, indtil man er ekpert i hurtige opbremsninger uden ABS og spin



Bjarke Hansen (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-11-03 00:47

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> wrote in message
news:3fbfc700$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fbfbe30$0$24852$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Morten Fruergaard wrote:
> >
> > Er du som fritids-racerkører ikke enig i, at flere burde træne deres
> > bremse-evne, Morten..?
> >
> > --
> Hej.....
>
> Jeg gør ofte det, at jeg på afkørsler fra motorvejen og når jeg kan se at
> der IKKE er nogen bagved der kan blive overraskede, motionerer bremserne...
> Dvs en meget hård/kontant nedbremsning.....

Hvis det er rigtigt skal man vel også først bremse når man komme ud i afkørselbanen...

Det er sku mega irreterende, når de fleste sænker farten til 70-80km/t flere hundrede meter før afkørslen,, og slet ikke
at tale om folk og deres indfletningsevne for at tale om noget andet... Nogen blinker bare ud og komme ind på motorvejen
med 80km/t hvis nu bare folk kunne komme med 110km/t eller den fart der er på motorvejen ville der sku ikke være alle de
køer i myldretiden!

>
> I enkelte tilfælde øver jeg mig også i deciderede katastrofeopbremsninger,
> dvs pedealen helt i bund, så ABS'en aktiveres.
> Det er rart, under nogenlunde kontrollerede forhold, at lære lidt om
> hvorledes bilen opfører sig i ekstreme situationer.
>
> Jeg ved godt at jeg kunne melde mig på nogle køretekniske kurser, men indtil
> videre er det gået godt nok, og jeg tror da også det har hjulpet mig et par
> gange.

Hehe, men det er til gengælg også rimeligt sjovt at prøve køreteknisk bane.. især med sådan nogle lækre nye biler de
har.. undviemanøvnerne er nu nok også en af de vigtigste ting?!



jan@stevns.net (23-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 23-11-03 01:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev :


>Hvis det er rigtigt skal man vel også først bremse når man komme ud i afkørselbanen...

det står ingensteder skrevet.....

>Nogen blinker bare ud og komme ind på motorvejen....

Surprise ! <grin> du havde vel ikke regnet med at de fortsætter i
nødsporet ?

>med 80km/t hvis nu bare folk kunne komme med 110km/t eller den fart der
>er på motorvejen ville der sku ikke være alle de køer i myldretiden!

Hmmmm..... hvor kører du henne ? der er sgu'tte dem fra tilkørslerne
der spærrer de andre vognbaner.


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Bjarke Hansen (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-11-03 22:16

<jan@stevns.net> wrote in message news:9suvrv4058hm1b043fhj5tkqer3unq03si@dtext2.news.tele.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev :
>
>
> >Hvis det er rigtigt skal man vel også først bremse når man komme ud i afkørselbanen...
>
> det står ingensteder skrevet.....
>
> >Nogen blinker bare ud og komme ind på motorvejen....
>
> Surprise ! <grin> du havde vel ikke regnet med at de fortsætter i
> nødsporet ?

man skal du da ikke blinke og køre ud.... man skal FLETTE ind sammen med de andre, og her skal man jo ikke blinke da det
ikke er vognbaneskift! dem man skal flette ind med, skal jo sørge for at man kommer ud.. men når der kommer en idiotet
og drejer ud med 70km/t er det fandeme livsfarligt, og hele vognens last ryger næsten ud af forruden for at bremse.

>
> >med 80km/t hvis nu bare folk kunne komme med 110km/t eller den fart der
> >er på motorvejen ville der sku ikke være alle de køer i myldretiden!
>
> Hmmmm..... hvor kører du henne ? der er sgu'tte dem fra tilkørslerne
> der spærrer de andre vognbaner.

selvfølgelig fylder de op, men grunden til at man altid næsten stopper op ved tilkørslerne. er jo fordi man ikke kan
flette



jan@stevns.net (23-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 23-11-03 22:31

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev :

>man skal du da ikke blinke og køre ud.... man skal FLETTE ind sammen
>med de andre, og her skal man jo ikke blinke da det
>ikke er vognbaneskift!

Det er fletning - og der *skal* blinkes

>dem man skal flette ind med, skal jo sørge for at man kommer ud..
>men når der kommer en idiotet og drejer ud med 70km/t er det fandeme
>livsfarligt, og hele vognens last ryger næsten ud af forruden for at bremse.

Såså - små slag - så svært er det vel heller ikke at vurdere den
fart folk kører ind på motorvejen med ?

Hvis du skal klodsbremse så hele lorten ryger frem i bilen, er det
vist dig der har svært ved at vurdere tingene.

>> Hmmmm..... hvor kører du henne ? der er sgu'tte dem fra tilkørslerne
>> der spærrer de andre vognbaner.

>selvfølgelig fylder de op, men grunden til at man altid næsten stopper op
>ved tilkørslerne. er jo fordi man ikke kan flette

Hvis man ikke kan flette til venstre, for at give plads så andre kan
køre ind på motorvejen, kan man jo altid tilpasse sin egen fart, for
at hjælpe dem .

--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Morten Fruergaard (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-11-03 10:06

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> Er du som fritids-racerkører ikke enig i, at flere burde træne deres
> bremse-evne, Morten..?


Jeg kan ikke være mere enig. Jeg synes det er forfærdeligt, at nogle
mennesker er så bange for deres bremser - specielt dem med ABS, at de
slipper bremsen, når ABS begynder at virke...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Bjarke Hansen (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 23-11-03 22:12

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message news:bppt9j$i76$1@sunsite.dk...
> Jeg kan ikke være mere enig. Jeg synes det er forfærdeligt, at nogle
> mennesker er så bange for deres bremser - specielt dem med ABS, at de
> slipper bremsen, når ABS begynder at virke...

det er jo også det bladnt andet man lærer på køreteknisk bane....
jeg var ved at træde mig ud af bilen´.



Morten Fruergaard (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-11-03 06:32

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> det er jo også det bladnt andet man lærer på køreteknisk bane....
> jeg var ved at træde mig ud af bilen´.


Ja, men mange, som tog kørekort før ABS, og ikke har været på opfølgende
kursus har aldrig testet ABS bremserne.. (det har de fleste fra den
generation i denne NG sikkert gjort, men ikke "den almindelig dansker"...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Christian B. Andrese~ (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-11-03 09:22


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:bpoe63$lnh$1@sunsite.dk...
> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> > Er der ikke 100meter mellem kantpælene?
>
>
> Jo, der var der ikke står nogle ekstra...
>
> Min gamle 605 stoppede på under 100 m fra 1x0 km/t...
> Jeg synes det var tilfredsstillende.
>

Jeg synes også min gamle 605'er bremsede forrygende, den var nem at bremse
lige til grænsen.


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste