Hvordan måler jeg TPS'en ud på Scorpio'en ~
Fra : Brian Sørup

Dato : 22-11-03 16:50

Jeg har mistanke til TPS kontakten på gasspjældet, den er begyndt at
opføre sig underligt i tomgang :
nogen gange falder den langsomt for til sidst helt at gå i stå, andre
gange stiger den til 18-2200omdr., andre gange igen svinger den mellem
400 og 650omdr.
Når den skaber sig reagerer den ikke på det første lille stykke af
speederen for derefter at springe op på ca. 2000-2500omdr.
Det forekommer også nogen gange ved kørsel med let speederfod, den
*springer* i omdr.
Jeg er 99% sikker på det er TPS kontakten.

Jeg vil helst have målt den ud inden jeg går ud og køber en ny, eller
har I andre forslag ?

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-11-03 19:32

On Sat, 22 Nov 2003 16:49:49 +0100, "Brian Sørup"
<brian.sorupXXX@privat.dk> wrote:

>Jeg vil helst have målt den ud inden jeg går ud og køber en ny, eller
>har I andre forslag ?

Næh - men prøv da at "smide" et ohm-meter mellem stikbenene og se,
hvorledes dét skaber sig. Det gjorde jeg og fandt ud af, at den var
ustabil. Ny blev indkøbt og monteret "forleden..."

/Mogens

Fra : HC

Dato : 23-11-03 11:35

Brug et analogt ohm-meter så er det nemmest at måle på en
gassplældsstillings føler

--
Mvh Hans C Jensen

"