absføler
Fra : TB

Dato : 22-11-03 16:40

Min skoda felicias abs pumpe arbejder lystigt når jeg bremser svagt ved
langsom fart. Det startede efter at jeg fik skiftet begge forhjulsnav ved
den lokale. Han skiftede den ene absfølger der.

Min tanke er, at en anden er defekt. Der er ihvertilfælde ingen grund til at
absen skal virke.
Nu er spørgsmålet så, hvordan ved jeg hvilken det er. Kan jeg måle om sådan
en virker. Kan det være noget andet?

Fra : flemming

Dato : 22-11-03 17:48

Såfrent at en føler ikke virker vil din ABS lampe lyse
Jeg vil anbefale dig at kører til dit værksted og få læst fejlkoderne ud fra
cpuén
BR
Flemming
www.kvik-rep.com
Padborg/ Flensburg

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 22-11-03 20:06

> Såfrent at en føler ikke virker vil din ABS lampe lyse
> Jeg vil anbefale dig at kører til dit værksted og få læst fejlkoderne ud
fra
> cpuén

Ikke nødvendigvis, det kan sagtens være at en af de følere der er blevet
rodet med ikke sidder korrekt, har sel oplevet det samme på min, der kørte
min ABS lystigt når jeg kom ned i lav fart.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-03 11:27

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fbfb38d$0$69975$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> rodet med ikke sidder korrekt, har sel oplevet det samme på min, der kørte
> min ABS lystigt når jeg kom ned i lav fart.

Jep, det hælder jeg også til, jeg tror at ham der har rodet med ABS'en har
sat det forkert sammen.
Hvis den ikke får impulser fra det ene hjul tror ABS controlleren at hjulet
er blokeret, og vel derfor aktivere systemet.

Får du lys i ABS lampen ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : TB

Dato : 23-11-03 12:10

> [...]
hjulet
> er blokeret, og vel derfor aktivere systemet.

Nope. Ingen lys, og bilen bremser også godt nok, det er kun når den ruller
langsomt og jeg ikke bremser hårdt at det pumper ude i motorrummet. Altså
ikke noget alvorligt, men dog alligevel noget der ikke bør være der...