Speedometer - fejl i % ?
Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 15:09

Hej,

Vi har nu her haft en laengere diskussion om, hvor meget at speedometeret i
en alm. personbil viser for meget - uenigheden springer fra 5-10%. .. Har
kigget tilbage i gruppen, men kunne ikke lige finde noget.

Er der en 'standard' her - eller er det forskelligt fra bilmaerke til
bilmaerke. Her gaelder det en Corsa 2002 - paa originale faelge/daek.

Afhaengigt af % kunne man jo regne paa, hvor meget man kunne koere for
staerkt foer faelden klappede - medtaget politiets 'maaleusikerhed' ... er
der nogle der har regnet paa det ?

fortsat god weekend!

Fra : Olesen

Dato : 22-11-03 18:00

"Michael" <ambelgienAThotmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Afhaengigt af % kunne man jo regne paa, hvor meget man kunne koere for
> staerkt foer faelden klappede - medtaget politiets 'maaleusikerhed' ... er
> der nogle der har regnet paa det ?

TOMTOM2 softwaren mener, jeg kører 87 km./t,
når speedo står på 90.
Det samme hvis jeg kører 70, så siger
den 68, men ved 120 på uret, siger
GPS'en 115 ca., så jeg vil tro
udsvinget svinger....fra bil til bil (selvf.)
og ikke mindst alt efter hvilken hastighed
man måler udsvinget ved..

Fra : Tom

Dato : 22-11-03 19:31

> Vi har nu her haft en laengere diskussion om, hvor meget at speedometeret
> en alm. personbil viser for meget - uenigheden springer fra 5-10%. .. Har
> kigget tilbage i gruppen, men kunne ikke lige finde noget.

ca. 9% ved min mondeo.

--
Tom

Fra : Holten

Dato : 22-11-03 19:45

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

Har

> ca. 9% ved min mondeo.

Ca. 3% ved min MB W124.

MVH

Holten

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 19:49

> Ca. 3% ved min MB W124.

Det er jo noget af en forskel - nogle, der har tal for Opel ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-11-03 19:56

Michael wrote:

> Det er jo noget af en forskel - nogle, der har tal for Opel ?

+ 9-10 % procent på min Vectra 2.0 fra 1990 - nu er der et andet og meget
nøjagtigt speedometer i. Nu er fejlvisningen +1,6 % målt ved Teknologisk
Institut.

Generelt er ældre biler meget optimistisme - og det gælder NÆSTEN dem alle.
Selv nye er ofte meget optimistiske.

--
Jan W Nielsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 22-11-03 20:43

"Michael" <ambelgienAThotmail.invalid> skrev i en meddelelse news:3fbfaf99$0$28476$ba620e4c@reader0.news.skynet.be...

> Det er jo noget af en forskel - nogle, der har tal for Opel ?

Min Astra ('92) viser ca. 10% for meget (hele vejen op fra 40-150) - det er
målt med GPS.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 20:48

Ok - takker for input ...

Fra : Holten

Dato : 22-11-03 22:34

"Michael" <ambelgienAThotmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er jo noget af en forskel - nogle, der har tal for Opel ?

Nææ, men min fars Sonata ca. 10% for meget.

MVH

Holten

Fra : John Sahl

Dato : 22-11-03 22:18

Michael wrote:
> [...]
> speedometeret i en alm. personbil viser for meget - uenigheden
> springer fra 5-10%. .. Har kigget tilbage i gruppen, men kunne ikke

Min Uno T viser mellem 1-3 km/t forkert op til 150km/t

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk